Jag hänger på om det går bra, men min man verkar vara 'friskare' än era. Dock känner jag så igen mig i känslan att vara den som styr upp allt m.
Min man tar inte längre medicin. När vi blev tillsammans blev tillvaron mer stabil för honom och han glömde bort medicinen flera veckor så han började inte ta den igen sen. Det märks ingen skillnad annat än när hans ex kontaktat honom (hon är rätt gränslös, 30 ggr på en v är inget ovanligt) eller om hans chef varit grinig. (han har en förmåga att välja fel kvinnor att leva med, han hade ett ex som är i det närmaste psykopat och efter henne hade han mamman till hans barn, som lurade på honom barnet (ja han var dum som litade på henne) trots att han alltid har sagt att han inga barn ska ha, just pga sin psykiska sjukdom.
Chefen hans är också helt vansinnigt idiotisk, har han haft tjafs hemma tar han ut det på jobbet. Min mans bransch är det dock svårt att få fast jobb i så han vill inte sluta förrän han har nåt annat.
Min man vill inte heller tala med psykolog, han menar att det inte hjälper han har gjort det och det hjälpte inte. Jag tror det handlar om att han inte VILL för då måste han igenom det dåliga för att kunna må bättre sen. Hans uppväxt är en stor del i hans mående tror jag.
Sen vill jag avsluta med ett tips: regressions terapi. Fick höra det av en som testat allt och absolut trodde detta var bluff och båg, men hon fick en session i present så hon tänkte att jag går väl då. Hon säger att det hjälpte henne fantastiskt mycket. Jag ska själv testa det då jag just nu mår ganska dåligt pga allt ansvar plus att jag vet att jag snart blir utan jobb då mitt jobb läggs ner.
Min mans barn kommer på umgänge regelbundet, men det är jag som får ta allt ansvar och snart går jag under. När barnet kommer på umgänge blir jag spänd, bara går och väntar på att se ev tecken på att maken inte orkar mer och nu känner jag att det går ut över mina egna så jag vet inte hur jag ska göra.
Jag känner också det där, att jag tassar runt på tå för att inte stressa honom osv, men fasen.. Ska livet se ut så? Och så emellan älskar jag honom så vansinnigt mycket...
Det är även jag som tar ansvaret för hemmet, han hjälper till, men gör inte sin del så jag drar ett tungt lass där känner jag. Mina barn är tack och lov ganska stora och gör sina sysslor även om jag får påminna ibland.
Just nu vill jag bara krypa ner under täcket och bli omhändertagen, få slippa ansvar.. Där är min man dock bra, om jag ber om det så får jag det och häromsistens vi hade umgänge med hans barn så brast det för mig när barnet åkt hem till mamman. Jag blev arg på mitt barn, för något som mitt barn borde veta att man inte gör för jag har sagt det såååå många ggr. Mitt barn är sjukt just nu och fungerar inte så bra (hög feber och kraftig förkylning) utan ligger mest och sover. Obetänksamheten gav dock mig merjobb när jag just trott att nu äntligen kan jag slappna av och det blev mer än jag klarade av. Då klev han faktiskt in och gjorde en del som han eg skulle ha gjort för länge sen, men han var tvungen att gå ut och röka först för att själv andas och slappna av.
Så på så vis kan han själv se sin del, men mest får jag ta allt jobb hemma.
Vi har pratat om det, mitt barn och jag, jag har bett om förlåtelse och förklarat att det inte var mitt barns fel, men ändå.. Det gick ut över mitt barn att jag får dra så stort lass.. Det är inte ok. Min mans sjukdom påverkar dem inte nämnvärt annars, han går undan om han själv märker att han blir grinigare annars säger jag till och då går han undan.
Nu blev det långt och jag har inte ens börjat knappt...Men jag får skriva mer en annan gång. Blev så glad när ja kände igen mig i era berättelser även om jag som sagt har det mildare än ni.