• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • kenneth768768
    Digestive skrev 2014-09-10 17:49:53 följande:

Oj, du har alltså inte lyssnat på sommartalet ordentligt eller satt dig in i feminism ordentligt. Föreslår att man gör detta och inte bara kluddar ord i andras mun i en osäker bildningsposition om sak.

1. Feminismen anser att samhället har formats efter den vita, heterosexuella mannen.

2. Feminismen vill forma samhället mer jämt för båda könen.

3. Åsa Romson är feminism.

4. Åsa Romson vill ha en hållbar miljö.

5. Vita, heterosexuella män (som samhället enligt punkt 1 har formats efter) försämrar miljön mer än motsvarande grupp kvinnor.

6. Åsa Romson ser hur en feministisk politik även bidrar till en mer hållbar miljö, då samhället även skulle forma sig mer (tills det blir jämt) efter den grupp som försämrar miljön minst.

7. Åsa Romson håller ett sommartal som förklarar det här för de som vill förstå.

Åsa Romson tar med sexualitet då hon som feminism anser att samhället har formats efter vita män med just den sexualiteten. Samhället har inte formats efter homosexuella män eller efter några andra män ur HBTQ-gruppen utan av heterosexuella män, enligt feminismen.

Det är lite svårt att förklara hur feminism skulle göra miljön hållbarare, UTAN att ta med det feministiska perspektivet som just talar för att miljön skulle bli hållbarare under en feministisk politik.. i förklaringen - eller vad tror du själv?

Det vore ett lika tokigt förklaringsförsök som att Sverigedemokrater skulle försöka förklara hur nationen skulle få det bättre ekonomiskt med 90% mjndre invandring, UTAN att ha med nationalekonomisk dynamik i förklaring.. oh, wait!! Höhö..

Det är precis lika fel att skuldbelägga en grupp "för de som vill förstå" som det vore om jimmie stod och förklarade att en annan grupp är överrepresenterade i brottslighet "för de som vill förstå". Det är individer som gör fel som behöver ändra sig, oavsett om det gäller köra SUV eller råna, och oavsett vilken färg man har på huden eller vad man har mellan benen, och oavsett om man blir kär i nån som har samma pryl mellan benen eller inte. Så tycker jag, men så är jag för jämlikhet och allas lika värde också. Obs, detta förklarar jag för "dem som vill förstå". Vill man inte förstå, utan vill fortsätta kleta skuld på stora grupper i samhället, t.ex män eller invandrare, kan man bortse från mitt inlägg. Peace.
  • Digestive
    kenneth768768 skrev 2014-09-10 18:51:30 följande:

Det är precis lika fel att skuldbelägga en grupp "för de som vill förstå" som det vore om jimmie stod och förklarade att en annan grupp är överrepresenterade i brottslighet "för de som vill förstå". Det är individer som gör fel som behöver ändra sig, oavsett om det gäller köra SUV eller råna, och oavsett vilken färg man har på huden eller vad man har mellan benen, och oavsett om man blir kär i nån som har samma pryl mellan benen eller inte. Så tycker jag, men så är jag för jämlikhet och allas lika värde också. Obs, detta förklarar jag för "dem som vill förstå". Vill man inte förstå, utan vill fortsätta kleta skuld på stora grupper i samhället, t.ex män eller invandrare, kan man bortse från mitt inlägg. Peace.

Jag tar ingen som helst hänsyn till människor som kletar skit på andra utan att ens ha besvärat sig med minsta lilla bildning i sakfrågan. Tänker inte uppmuntra eran obildning på något vis, då det är den som är problemet här tillsamnans med en ynklig integritet.

Klart att det handlar om att vilja förstå - när det är så enkelt att "Vita, heterosexuella män" är samhällsnormen enligt feminismen. Det är indexinformation i även det klenaste feministverket, på den nivån är det, så det är självklart att det handlar om att vilja förstå. Det är inte Simone de Beauvoir's verk "Det andra könet" som diskuteras ur ett neoexistentialistiskt perspektiv med fokus på genusstrukturerna före och efter Kinas övergång till fri marknad det här, utan så basal kunskap om feminism att man inte ens kan börja förstå feminism utan den.

Varken jag eller Åsa Romson kan ro för er obildning. Det finns idiotiska feminister och bara bildning nog för att kunna skilja på dessa och andra vore högst önskvärt, så kanske vi slipper folk som känner hur integritetsfogarna brister så fort det blott diskuteras utifrån den feministiska samhällsnormen som grund.

Och den här fixeringen på individer, det talas inte om individer då det är omöjligt at redogöra för individer. Tror du att Jimmie Åkesson går runt och pekar på brottsliga invandrare och säger "- Det här är ett exempel på vad jag menar." för att sedan peka på laglydiga invandrare och säga"- Det här är inte ett exempel på vad jag menar." under en genomgående resa i landet och med en dokumenterande Björn Söder, för att sedan redogöra för det svenska folket i två veckors sändningstid för vilka han menar och inte menar - för att inte integriteten ska spricka för några?

Om du förstår det omöjliga i den uppgiften så förstår du nog behovet av att beskriva samhällsnormen med "Vita, heterosexuella män" och att talla i dessa termer och inte i exempelvis namnuppräkning vid feministiska diskussioner.

Prova även om du hänger med i följande trestegsresonemang..

Vita, heterosexuella män är samhällsnormen -> vita, heterosexuella mäns generella livsstil förstör miljön generellt mer än kvinnors livstil -> om kvinnors livsstil får ta mer plats i samhällsnormen så gynnas därmed miljön.

..gick det bra? Vi utgår ifrån det. Grattis, du har precis förstått Åsa Romsons aktuella del av sommartalet.
  • Digestive

Klassisk feminism = en strävan mot jämställdhet men ur perspektivet att kvinnor är i störst nöd av en bättre ställning i samhället, man både bejakar och ser mäns orättvisor men prioriterar oftast kvinnors orättvisor då det anses gynna jämställdheten effektivast i stort.

Det är precis samma resonemang som Sverigedemokraterna har angående flyktinghjälp - hjälp på plats gynnar uppdraget "hjälpa flyktingar" effektivast i stort.

Samma mål som vem som helst som önskar ett jämställt samhälle, bara med ett specifikt perspektiv på den ojämställda situationen och med prioriteringar därefter.

Tycka vad man vill men man kan ju BÖRJA med att förstå vad man överhuvudtaget talar om.

• Bejje

Fick precis ett meddelande från famijelivs moderatorer som påminde mig om varför jag försvinner från detta forum ibland i flera månder i sträck.

Därför det finns helt sjuka moderatorer här som tar bort inlägg och sätter anledningar som inte stämmer överens med verkligheten.

Ett inlägg jag nyligen skrivit blev borttaget med anledning att det inte är tillåtet att sprida främlingsfientliga saker och rasism i forumet. Detta är ju tota lögn och förtal då jag inte har gjort något som ens kan anses som rasism eller främlingsfientligt. 

Inte ett ord som kritiserar en viss folkgrupp fanns med i inlägget, inte ett ord som kritiserar efter hudfärg fanns med. Ingen kritik eller något negativt alls om grupper eller personer överhuvudtaget fanns med. Däremot fanns mycket kritik mot politiken vilket i ett demokratiskt samhälle är fullt tillåtet, men eftersom familjeliv inte står upp för demokrati vilket de gång på gång på gång visat när de tar bort inlägg på helt fel grunder, så orkar man till slut inte med dessa vänstervridna moderatorer och sticker härifrån.

Man hade ju önskat ett forum med moderatorer som inte är politiskt styrda utan bara följer de regler forumet har, men det gör man tyvärr inte. 

• Tom Araya

Nu röstar inte jag på SD, men i frågan om demokrati och åsiktsfrihet vill jag dela med mig av följande tänkvärda text jag fann på fejan...

"Det här med Sverigedemokraterna...

De var från början bara en handfull individer. Extremister, lätta att se på avstånd, lågutbildade, lågavlönade - om de överhuvudtaget hade jobb, parasiter på samhällskroppen helt enkelt! Nånting mystiskt hände därefter. Sverigedemokraternas lära, deras propaganda som verkade mot allt sunt förnuft började få fler och fler anhängare.

Allt efter åren gick så började det dyka upp Sverigedemokrater överallt - i affärslivet, polisen, militären, företagsledningar och i skolorna - de var ju överallt!. Allmänheten skrek att nationens ledare måste ta krafttag mot den här typen av individer som hotar vårt kära samhälle.

Många i samhället visade tydligt sin avsky mot Sverigedemokraterna. De fick stenar, tårtor kastade efter sig, Slagord och hån var vardag. Deras samlingslokaler och hem blev vandaliserade. Ledarna för Sverigedemokraterna kunde efter ett tag aldrig vara utan livvakter då hotbilden mot dem var stor.

Det gick till och med så pass långt att många medborgare vände tidigare vänner ryggen bara för att de var Sverigedemokrater.

...Vad är nästa steg?

Tänk vad praktiskt om de snabbt gick att se vem som var Sverigedemokrat? Så vi kan undvika att de får samhällsbärande funktioner, eller överhuvudtaget jobb där en mer sund människosyn behövs. Kanske är bäst att Sverigedemokraterna förblir outbildade och lågavlönade. Där gör de ju i alla fall minimalt med skada!

De som ändå är Sverigedemokrater. Borde vi inte ta på vårt ansvar att utbilda dessa svagsinta individer till att bli goda medborgare? Om vi bara skulle kunna ta reda på vilka de...Då skulle vi ju lätta kunna dra ihop ett kollo där vi tillser att vi utbildar Sverigedemokraterna så de förstår de värdelösa i deras tidigare "ideologi". Å eftersom de flesta verkar lågutbildade och arbetslösa kanske vi skal tillse att de får lära sig arbeta också?

....byt nu ut ordet Sverigedemokraterna mot ordet judarna i texten ovan."

• Bejje
    Digestive skrev 2014-09-10 17:01:11 följande:
    Vilket Åsa Romson inte heller har sagt eller skrivit angående vita, heterosexuella män.
    Den där kvinnan har ett stort hat mot vita, heterosexuella män, men i allmänhet män. Att hon kan uttala sig som hon gör om en folkgrupp samtidigt som hon kritiserar andra för att tala negativt om folkgruppen "invandrare" är ju helt otroligt.

Hon gör ju precis samma miss själv.

• Tom Araya
    Tom Araya skrev 2014-09-11 00:23:26 följande:

Nu röstar inte jag på SD, men i frågan om demokrati och åsiktsfrihet vill jag dela med mig av följande tänkvärda text jag fann på fejan...

De var från början bara en handfull individer. Extremister, lätta att se på avstånd, lågutbildade, lågavlönade - om de överhuvudtaget hade jobb, parasiter på samhällskroppen helt enkelt! Nånting mystiskt hände därefter. Sverigedemokraternas lära, deras propaganda som verkade mot allt sunt förnuft började få fler och fler anhängare.

Allt efter åren gick så började det dyka upp Sverigedemokrater överallt - i affärslivet, polisen, militären, företagsledningar och i skolorna - de var ju överallt!. Allmänheten skrek att nationens ledare måste ta krafttag mot den här typen av individer som hotar vårt kära samhälle.

Många i samhället visade tydligt sin avsky mot Sverigedemokraterna. De fick stenar, tårtor kastade efter sig, Slagord och hån var vardag. Deras samlingslokaler och hem blev vandaliserade. Ledarna för Sverigedemokraterna kunde efter ett tag aldrig vara utan livvakter då hotbilden mot dem var stor.

Det gick till och med så pass långt att många medborgare vände tidigare vänner ryggen bara för att de var Sverigedemokrater.

...Vad är nästa steg?

Tänk vad praktiskt om de snabbt gick att se vem som var Sverigedemokrat? Så vi kan undvika att de får samhällsbärande funktioner, eller överhuvudtaget jobb där en mer sund människosyn behövs. Kanske är bäst att Sverigedemokraterna förblir outbildade och lågavlönade. Där gör de ju i alla fall minimalt med skada!

De som ändå är Sverigedemokrater. Borde vi inte ta på vårt ansvar att utbilda dessa svagsinta individer till att bli goda medborgare? Om vi bara skulle kunna ta reda på vilka de...Då skulle vi ju lätta kunna dra ihop ett kollo där vi tillser att vi utbildar Sverigedemokraterna så de förstår de värdelösa i deras tidigare "ideologi". Å eftersom de flesta verkar lågutbildade och arbetslösa kanske vi skal tillse att de får lära sig arbeta också?

Ordet Sverigedemokrater eller judar kan även bytas ut mot kristna, muslimer, kurder, finnar, invandrare eller dylikt.
  • Bejje
    Tom Araya skrev 2014-09-11 00:23:26 följande:

...Vad är nästa steg?

• Bejje
    Tom Araya skrev 2014-09-11 00:26:42 följande:
    Ordet Sverigedemokrater eller judar kan även bytas ut mot kristna, muslimer, kurder, finnar, invandrare eller dylikt.
    Ja det är just det som är grejen. Man kan skriva långa äckliga texter om SD om hur vidriga alla som röstar på SD är och sedan tänka sig att man istället snackar om muslimer, judar eller whatever. Det bör få folk att tänka att om man inte vill behandla t.ex. muslimer, judar, svarta osv illa så bör man inte göra det med Sverigedemokrater heller. Alla är vi medborgare på jorden.
  • Bejje
    Bejje skrev 2014-09-11 00:30:13 följande:
    Ja det är just det som är grejen. Man kan skriva långa äckliga texter om SD om hur vidriga alla som röstar på SD är och sedan tänka sig att man istället snackar om muslimer, judar eller whatever. Det bör få folk att tänka att om man inte vill behandla t.ex. muslimer, judar, svarta osv illa så bör man inte göra det med Sverigedemokrater heller. Alla är vi medborgare på jorden.
    Med det vill jag ha sagt att detta gäller så länge man följer lagar och regler. Börjar man bryta mot lagar och regler så får man så klart stå ut med att kallas alla möjliga saker och ska också straffas på ett eller annat sätt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?