• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-09-09 19:00:42 följande:

Skillnaden är att feminismen är helt omfamnad och drivs av etablissemanget. Feministerna avkrävs inga förklaringar. Det är därför en som t.ex. Åsa Romson kan spy ut sitt hat över "vita heterosexuella män" i Almedalen, utan att några frågor om varför hon fördömer en hel kategori människor.

Ta t.ex. intervjun med Jonas Sjöstedt härförleden, i SVT. Tydligen är V det enda riksdagsparti som har fler kvinnor än män på riksdagslistan. Då betraktade JS de andra partierna som ojämställda men sitt eget som jämställt!

Det måste ju betyda att för JS är ett parti med 100% kvinnor på listan det mest jämställda av alla! Och det värsta av allt, han fick inga frågor, ifrågasattes inte. Det betyder att journalisterna som intervjuade honom, tänker precis likadant.

Hur skulle du själv ha uttryckt dig, om du hade som uppgift att tala om för folk hur statistiken för gruppen "vita heterosexuella män" ser ut på områdena som togs upp? Precis som Sverigedemokraterna belyser det viktiga med att kunna föra fram obekväma sakfrågor/sanningar så borde ju samma visa rimligen gälla här. Frågan är ju om det hade kunnat föras fram på ett så mycket bättre vis.

Så länge budbäraren far med sanning så finns det ingen anledning att skjuta denna. Hade hon för övrigt någon slags hatisk ton eller hur framstår det här hatet mot denna grupp som du uppkever i hennes sommartal?

Känn av det här, tyvärr kan jag inte få till ett tonläge i självcitatet men mitt tonläge är garanterat flera gånger mer upprört än Åsa Romsons i Almedalen:

"- Män står för 98% av det sexuella våldet i samhället! Det är en helt katastrofal siffra, som visar upp ett djupt kränkande missförhållande för kvinnorna i vårt samhälle och som upprätthålls av män via våldsmakt, en våldsmaktsbenägenhet som också bekräftas genom att män även står för 80% av det övriga våldet i samhället."

Hatar jag män nu? Uttrycker jag mig orimligt? Är det ok att visa upprörda känslor - för mig som för en politiker - när man beskriver missförhållanden som vi har i samhället och i världen?
  • nihka
    Bejje skrev 2014-09-09 01:21:05 följande:
    Vad du kallar dom spelar ingen större roll, de är ändå ett stort problem.
    Du ljuger om du kallar dem för poliser eftersom de inte är poliser. Så enkelt är det.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-09-09 01:21:28 följande:
    OK, då avfärdar jag ditt inlägg helt och hållet då.
    Gör så för att du inte blir skedmatad med information. Behöver du en assistent som tuggar maten åt dig också?
  • nihka
    Digestive skrev 2014-09-09 08:52:28 följande:
    Aha.. Jo, Aftonbladets kulturelit har nog alltid en misstanke till övers för Fredrik Reinfeldt - det skulle dock förvåna om de träffade kritiskt rätt med någon. Får dock kolla upp det närmare, har missat detta.
    Du behöver inte kolla upp något. Reinfeldt sa för en tid sedan att den närmaste tiden kommer det att kosta att hjälpa den tilltagande flyktingströmen från krigsdrabbade områden. SD tolkar detta som att man tidigare menat att flyktingmottagning inte kostar utan genererar pengar omedelbart. Skrattretande. 

• Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-09-09 23:11:19 följande:
    SD tolkar detta som att man tidigare menat att flyktingmottagning inte kostar utan genererar pengar omedelbart. Skrattretande. 

Fast nej. Så är det ju inte. Däremot har det, inte bara från SD-håll, reagerats på att Reinfeldt är så pass tydlig med att det kostar pengar. Det brukar annars alltid dribblas bort medelst diverse hänvisningar till OECD eller Sandviken (eller Magnus Betnér, i ett fall). Alla har vetat om det, men i princip ingen har velat ta det i sin mun.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Bejje
    nihka skrev 2014-09-09 22:59:36 följande:
    Gör så för att du inte blir skedmatad med information. Behöver du en assistent som tuggar maten åt dig också?

Jag tycker inte det är så mycket begärt att uppge sin källa om man påstår något. Om inte på en gång så bör man i alla fall kunna uppge sina källor om någon frågar om det. Hade det här varit ett vanligt forum så kanske jag hade orkat, men familjeliv är ett så dåligt byggt forum att det tar upp för mycket av min tid att börja leta efter något som du redan har info om och snabbt kan klistra in en länk till.

Så antingen har du inget att visa eller så vill du inte bli trodd.

• nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-09 23:25:31 följande:
    Fast nej. Så är det ju inte. Däremot har det, inte bara från SD-håll, reagerats på att Reinfeldt är så pass tydlig med att det kostar pengar. Det brukar annars alltid dribblas bort medelst diverse hänvisningar till OECD eller Sandviken (eller Magnus Betnér, i ett fall). Alla har vetat om det, men i princip ingen har velat ta det i sin mun.
    Naturligtvis talar man då om vad som händer i stort och på sikt.

Nu talade man inte om på sikt utan hur det påverkar ekonomin den närmaste tiden. Det är ingen hemlighet att det kostar pengar att ge akut hjälp eller vad tror SD  - att Reinfeldt menar att flyktinglägren skulle dra in pengar?
  • nihka
    Bejje skrev 2014-09-09 23:34:21 följande:

Jag tycker inte det är så mycket begärt att uppge sin källa om man påstår något. Om inte på en gång så bör man i alla fall kunna uppge sina källor om någon frågar om det. Hade det här varit ett vanligt forum så kanske jag hade orkat, men familjeliv är ett så dåligt byggt forum att det tar upp för mycket av min tid att börja leta efter något som du redan har info om och snabbt kan klistra in en länk till.

Så antingen har du inget att visa eller så vill du inte bli trodd.

Var inte så jävla lat utan gå in i tråden där detta avhandlats och läs. Källorna finns där. Det är inte mitt problem att du inte orkar flytta dig från en tråd till en annan.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-09-09 23:41:41 följande:
    Var inte så jävla lat utan gå in i tråden där detta avhandlats och läs. Källorna finns där. Det är inte mitt problem att du inte orkar flytta dig från en tråd till en annan.
    Ok. Så har man en källa till något så räcker det alltså att hänvisa till den en gång i en tråd och sedan hänvisa till den tråden i fortsättningen när man vill åberopa den, i stället för att länka eller klistra in i rätt diskussion?

Tycker nog Bejje har rätt faktiskt. Det är inte han som framstår som "jävla lat" just här.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?