• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-09-09 09:57:19 följande:
    Ett gäng partier driver det.

Vänstern t.ex. pratar om det hela tiden.
    Sd skriver på sin hemsida (ur Valmanifestet):
    "Ett återförstatligande av den svenska skolan i syfte att ge alla barn i landet rätt till en likvärdig och högkvalitativ utbildning oavsett var de bor."

Nu är det upp dig att med källhänvisning visa motsvarande för Vänsterpartiet
  • Philipsson
    MsFry skrev 2014-09-09 10:08:06 följande:
    Vänsterpartiet, Folkpartiet och Sverigedemokraterna.

Alltså tre partier, ett ur varje block kan man säga.
    V skriver (www.vansterpartiet.se/tio-punkter-for-en-likvardig-skola):

"Genom att låta staten ge alla skolor lika förutsättningar kan vi istället låta skolan styras av dem som ju kan den bäst ? lärarna och rektorerna. De ska vara ansvariga inför staten att skolans mål nås, säger Jonas Sjöstedt."

Alltså ingenting om återförstatligandet av skolan. Att göra staten ansvarig över ekonomin, innebär ju inte alls ett förstatligande av skolan.
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-09-09 10:19:15 följande:

"Ett återförstatligande av den svenska skolan i syfte att ge alla barn i landet rätt till en likvärdig och högkvalitativ utbildning oavsett var de bor."

Nja. Du kom med orginalpåståendet. Men det är lätt fixat. Det står överallt.
    Rosa Parks sa aldrig att det ska vara lätt!
  • Quintus Zebra

Nja. Du kom med orginalpåståendet. Men det är lätt fixat. Det står överallt.
  • Philipsson
    MsFry skrev 2014-09-09 10:08:06 följande:
    Vänsterpartiet, Folkpartiet och Sverigedemokraterna.

Alltså tre partier, ett ur varje block kan man säga.
    Men när det gäller Fp har du rätt. Å andra sidan är det ju ingenting värt med en Alliansregering, eftersom Kd, M och C tycker motsatsen.
  • Quintus Zebra

www.dn.se/nyheter/politik/vansterpartiet-vill-forstatliga-skolan/
  • lisenlisen

Jag röstar inte på SD på grund av deras inställning mot homosexuella och aborträtt. Kan tycka att invandringsfrågan bör debatteras istället för att den tystas ned men håller inte med SD om att vi i princip ska strypa invandringen helt. Invandring är bra om det görs på rätt sätt och det har invandrat människor till Sverige i årtusenden som utvecklat landet. 

• Philipsson
    Morsan 027 skrev 2014-09-09 10:29:36 följande:

Kan ju tycka att det borde vara du som bevisade att SD är det enda partiet som förstatliga skolan, eftersom det var du som hävdade det; men ändå:
    Rubrik:

förstatliga skolan
    http://www.vansterpartiet.se/fordjupning/skola-fordjupning

och folkpartiet:
    http://www.folkpartiet.se/politiker/riksdagsledamoter/anita-broden/artiklar/dags-att-forstatliga-skolan1/

V uttrycker sig kryptiskt: "För att nå en nationell likvärdighet i utbildningen måste staten få en tydligare roll för att samordna och stödja skolans arbete."

Fp har jag själv redan refererat till.

Men visst, jag har inget emot att erkänna att jag misstog mig när det gäller Fp. När det gäller V tycker jag de uttrycker sig oklart.
  • Philipsson
    lisenlisen skrev 2014-09-09 10:35:00 följande:

Jag röstar inte på SD på grund av deras inställning mot homosexuella och aborträtt. Kan tycka att invandringsfrågan bör debatteras istället för att den tystas ned men håller inte med SD om att vi i princip ska strypa invandringen helt. Invandring är bra om det görs på rätt sätt och det har invandrat människor till Sverige i årtusenden som utvecklat landet. 

Men var har Sd sagt att "vi i princip ska strypa invandringen helt"?

Du måste ju för det första skilja på flyktinginvandring och annan invandring. Sd har aldrig påstått att vi skulle undandra oss de kvotflyktingar som administreras via FN, t.ex.

Försök vara saklig!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?