• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Bejje skrev 2014-09-11 00:24:57 följande:

Den där kvinnan har ett stort hat mot vita, heterosexuella män, men i allmänhet män. Att hon kan uttala sig som hon gör om en folkgrupp samtidigt som hon kritiserar andra för att tala negativt om folkgruppen "invandrare" är ju helt otroligt.

Hon gör ju precis samma miss själv.

Nej, det är du som är allt för obildad angående feministisk teori och terminologi. Det finns tusentals människor som förstår exakt vad hon menar, vilket inte stämmer överens med det du fått för dig på något vis, och ju mer insatt man är i feminism desto lättare har man för att förstå vad hon menar. Det borde inte vara en nyhet för en vuxen människa att man inte kan hoppa in i ett ämne och förvänta sig att man förstår allting korrrkt utan förkunskap, feminism är inget undantag utan (uppenbarligen) ganska långt ifrån något sådant. Än mer knepigt för helt utomstående blir det när feminism och miljöpolitik samdiskuteras, vilket inte heller är särskilt konstigt.

Jag kan säkerligen fiska ur dig bekräftelse på otillräcklig sakkunskap för att kunna diskutera och förstå många ämnen och du vice versa för min del - det betyder inte att någon av oss är obildad per se, utan bekräftar helt enkelt att kunskap kräver prestation och man kan sällan prestera fullgott eller ens basalt i allt.

Vill du förstå vad Åsa Romson menade mer exakt i sitt sommartal så finns det lättillgängliga förklaringar några inlägg bakåt eller så vill du inte detta. Tro dock inte att du vet när du så uppenbart inte gör det, det är lika löjligt som att låtsas att man kan rövarspråket och envist snackar goja.
  • Digestive
    Bejje skrev 2014-09-11 00:24:57 följande:

Den där kvinnan har ett stort hat mot vita, heterosexuella män, men i allmänhet män. Att hon kan uttala sig som hon gör om en folkgrupp samtidigt som hon kritiserar andra för att tala negativt om folkgruppen "invandrare" är ju helt otroligt.

Hon gör ju precis samma miss själv.

Och i ärlighetens namn så efterfrågar jag en högre nivå än att (exempelvis) presentera något med statistiskt underlag som visar på att (för att byta ut det mot faktiska folkgrupper) judar åker mer bil, flyger mer flyg och äter mer kött än muslimer och jämställa det med genuint negativa uttal om folkgrupper. Den människan som blir upprörd av att få sådan trival och av statistik underbyggd fakta presenterad för sig, har nog större problem med annat än feminism. Det ligger på nivå med att du känner dig illa utpekad om jag säger att någon med körkort och bil släpper ut mer bilavgaser än mig med vare sig körkort eller bil - och behöver du känna dig illa utpekad över att få höra sådan fakta så har du rätt knepiga integritetsbehov, oavsett om det handlar om flygturer och köttkonsumtion därtill.

Du känner inte alls att bilturer, flygturer och köttkonsumtion är rätt triviala saker i ditt liv och som borde få kritiseras mot statistiskt underlag? Nivån är fantastisk låg och diskussionen är onekligen inkonsekvent. Om statistik inte får kasta ljus på dessa triviala vardagssaker så finns det knappast utrymme för att hantera något så när känsligt via statisk - är det den vägen du vill gå?
  • Digestive

* Det ligger på nivå med att någon med körkort och bil blir upprörd över att höra hur hen släpper ut mer bilavgaser än mig med vare sig körkort eller bil - och behöver du känna dig illa utpekad över att få höra sådan fakta så har du rätt knepiga integritetsbehov, oavsett om det handlar om flygturer och köttkonsumtion därtill.

• johannessssss

det här med att sd vill hjälpa folk på plats....vilket jävla skämt!

ett xtra paket mjölk och ett xtra paket cigaretter hjälper inte ett skit.

de får mer hjälp av att komma hit.

om det brinner så räcker det inte med att endast släcka branden och igonera folket som bor där, men man måste fixa båda två...

• Sture/
    johannessssss skrev 2014-09-11 03:03:44 följande:

om det brinner så räcker det inte med att endast släcka branden och igonera folket som bor där, men man måste fixa båda två...

Nu har ingen på SD snackat om ett "xtra' paket någonting...
  • Aqt
    johannessssss skrev 2014-09-11 03:03:44 följande:

Klart att det hjälper mer att hjälpa på plats.

Det finns mer än 50 miljoner flyktingar i världen och de behöver akut hjälp i närområdet. För varje person som kommer till Sverige (ofta med hjälp av flyktingsmugglare) kan vi istället hjälpa mångdubbelt fler på plats och i närområden särskilt barn som kan få mediciner, mat, vatten och sjukvård.

En årsbudget för Migrationsverket ca 27 miljarder kr räcker till hjälp genom FNs flyktingorgan UNHCR för miljoner människor som annars skulle dö av svält och bristande sjukvård. Sverige ska ha en invandring i linje med Danmarks och Finlands och vi ska ta emot kvotflyktingar. Men varför Sverige ska göra egna tolkningar av regler, asylskäl när vi inte klarar av att ta hand om alla på ett bra sätt?

Alltså ska vi hjälpa både med att ta emot flyktingar här och hjälpa på plats, men i linje med vad vi klarar av.

Utanförskapsområdena växer i Sverige och är nu mer än 155 st där hundratusentals människor bor och med kraftig segregation.

Är det solidariskt? Skolresultaten och arbetslösheten är katastrofala och denna utveckling har pågått i 25 år och måste brytas. Bostadsbristen är också ett stort problem.

Det är av solidaritet och omtanke som vi behöver återhämtning. At det anses av vissa som konstigt är verkligen märkligt.

www.tino.us/2014/05/uppdatering-av-utanforskapets-karta-visar-fortsatt-okning-av-utanforskap-2006-2012/

mobil.thoralf.bloggplatsen.se/2014/07/12/10784209-invandringsbomben/
  • Hjältemodiga

Jag röstar på sd. Min sambo röstar på dem o han är inte ens svensk :) Ändå är vi fast beslutna om att alla andra parti kör samma politik år efter år o de låter o ser lika dant ut. Inget händer! F! och Sd är dem ända som har åsikter som skiljer sig från dem andras. I stort sätt liknar dem andra partierna varan för mycket och samarbetar i grupper. SD har vättiga åsikter. Kanske ska ta hand om dem invandrare o svenskar som redan bor i sverige o inte har jobb innan vi släpper in fler folk i denna värd av idioter som tror att man är rasist för man tänker o vågar uttrycka sig.

• Philipsson

Såg ni Uppdrag granskning igår?

Programmet bekräftade det jag har sagt hela tiden: Etablissemanget vill inte göra sig av med arbetslösheten, utan vill att den ska ligga på en relativt hög nivå, för att behålla trycket på arbetsmarknaden och hålla ner lönerna.

Därav massinvandringen, fast det sa man förstås inte i programmet, och det skulle man naturligtvis aldrig erkänna.

• FDFMGA
    Tom Araya skrev 2014-09-11 00:23:26 följande:

Nu röstar inte jag på SD, men i frågan om demokrati och åsiktsfrihet vill jag dela med mig av följande tänkvärda text jag fann på fejan...

"Det här med Sverigedemokraterna...

De var från början bara en handfull individer. Extremister, lätta att se på avstånd, lågutbildade, lågavlönade - om de överhuvudtaget hade jobb, parasiter på samhällskroppen helt enkelt! Nånting mystiskt hände därefter. Sverigedemokraternas lära, deras propaganda som verkade mot allt sunt förnuft började få fler och fler anhängare.

Allt efter åren gick så började det dyka upp Sverigedemokrater överallt - i affärslivet, polisen, militären, företagsledningar och i skolorna - de var ju överallt!. Allmänheten skrek att nationens ledare måste ta krafttag mot den här typen av individer som hotar vårt kära samhälle.

Många i samhället visade tydligt sin avsky mot Sverigedemokraterna. De fick stenar, tårtor kastade efter sig, Slagord och hån var vardag. Deras samlingslokaler och hem blev vandaliserade. Ledarna för Sverigedemokraterna kunde efter ett tag aldrig vara utan livvakter då hotbilden mot dem var stor.

Det gick till och med så pass långt att många medborgare vände tidigare vänner ryggen bara för att de var Sverigedemokrater.

...Vad är nästa steg?

Tänk vad praktiskt om de snabbt gick att se vem som var Sverigedemokrat? Så vi kan undvika att de får samhällsbärande funktioner, eller överhuvudtaget jobb där en mer sund människosyn behövs. Kanske är bäst att Sverigedemokraterna förblir outbildade och lågavlönade. Där gör de ju i alla fall minimalt med skada!

De som ändå är Sverigedemokrater. Borde vi inte ta på vårt ansvar att utbilda dessa svagsinta individer till att bli goda medborgare? Om vi bara skulle kunna ta reda på vilka de...Då skulle vi ju lätta kunna dra ihop ett kollo där vi tillser att vi utbildar Sverigedemokraterna så de förstår de värdelösa i deras tidigare "ideologi". Å eftersom de flesta verkar lågutbildade och arbetslösa kanske vi skal tillse att de får lära sig arbeta också?

....byt nu ut ordet Sverigedemokraterna mot ordet judarna i texten ovan."

Det var väl du som skrev att du kan känna sorg när du ser hur etniska svenskar inte längre utgör den absoluta majoriteten av de människor som finns i våra städer.

Jag tror inte att man kan utbilda folk till att inte sörja att Sverige inte längre är ett etniskt homogent land, inte desto mindre har personer med åsikten att människors yttre är viktigt möjlighet att välja att inte uttrycka den i sammanhang där de riskerar att bli motsagda - däremot har till exempel en svart person inte möjlighet att ömsa skinn för att smälta in i miljöer där andelen sörjande etnocentriker är hög.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Bejje skrev 2014-09-11 00:19:28 följande:

Fick precis ett meddelande från famijelivs moderatorer som påminde mig om varför jag försvinner från detta forum ibland i flera månder i sträck.

Därför det finns helt sjuka moderatorer här som tar bort inlägg och sätter anledningar som inte stämmer överens med verkligheten.

Ett inlägg jag nyligen skrivit blev borttaget med anledning att det inte är tillåtet att sprida främlingsfientliga saker och rasism i forumet. Detta är ju tota lögn och förtal då jag inte har gjort något som ens kan anses som rasism eller främlingsfientligt. 

Inte ett ord som kritiserar en viss folkgrupp fanns med i inlägget, inte ett ord som kritiserar efter hudfärg fanns med. Ingen kritik eller något negativt alls om grupper eller personer överhuvudtaget fanns med. Däremot fanns mycket kritik mot politiken vilket i ett demokratiskt samhälle är fullt tillåtet, men eftersom familjeliv inte står upp för demokrati vilket de gång på gång på gång visat när de tar bort inlägg på helt fel grunder, så orkar man till slut inte med dessa vänstervridna moderatorer och sticker härifrån.

Man hade ju önskat ett forum med moderatorer som inte är politiskt styrda utan bara följer de regler forumet har, men det gör man tyvärr inte. 

Du menar väl de regler du vill att de ska ha.

Om FL har  en regel att det inte är tillåtet att länka till den rasistiska hatsajten avpixlat så är ju moderatorerna konsekventa om de tar bort inlägg där det länkas till avpixlat.

Det är ju en visa i pressen vilka sverigedemokrater som varit där och lättat på trycket - och sen så får de respass från partiet på grund av nolltoleransen mot rasism - jag tycker det verkar vettigt att FL har en regel att man inte tillåter länkar dit.

Den som har behov att hata kan ju göra detta utan att ta omvägen över FL till avpixlat.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?