• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • StackarsMia
    Digestive skrev 2014-09-11 19:44:57 följande:
    Nej, det är bara att konstatera att de, i det här fallet, har missförstått på grund av obildning. Vad vill du att jag ska göra egentligen, låtsas som att de inte har missförstått och är bildade i sakämnet?

Jisses, folk måste klara av att komma över ett missförstånd när de har missförstått något. Det finns ingenting att diskutera här, att ha fel är att ha fel. Har själv haft fel flertalet gånger i den här tråden och missförstått en hel del - det är sånt som händer, kom över det.

Man avfärdar inte någon genom att hänvisa till ett inlägg ett par ynka steg högre upp på samma sida. Någon slags respektlöshet ligger snarare i att fortsätta käbbla och inte ta till sig utav någonting, att inte ta hänsyn till vad andra skriver och diskutera med attityden att det inte finns någonting att lära utav någon. Ett stort ego är ett skört ego.

Kom över er själva nu.
    Jag vet inte riktigt vad vi kommit fram till egentligen, mer än att du menar att vissa är obildade om ismer och kan således inte tas på allvar i en diskussion.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-09-09 16:44:20 följande:
    SD - spammet däremot är som ogräs som helt tagit över  FL:s politiska landskap.
    Haer, hear!
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-10 00:20:38 följande:
    Ok. Så har man en källa till något så räcker det alltså att hänvisa till den en gång i en tråd och sedan hänvisa till den tråden i fortsättningen när man vill åberopa den, i stället för att länka eller klistra in i rätt diskussion?

Tycker nog Bejje har rätt faktiskt. Det är inte han som framstår som "jävla lat" just här.
    Jepp. Det finns en tråd som handlar om detta och den som inte ens vill titta dit är inte nog intresserad och jävligt lat och uppblåst som kräver att andra som har "mer tid" ska serva. 

• Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-09-11 20:45:37 följande:
    Jepp. Det finns en tråd som handlar om detta och den som inte ens vill titta dit är inte nog intresserad och jävligt lat och uppblåst som kräver att andra som har "mer tid" ska serva. 
    Jag håller inte med. Alls. Längre än så tror jag inte vi kommer.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-09-10 07:20:47 följande:
    Som sagt, är du så lat att du inte ens orkar lägga fram länkar som backar upp det du säger så är du inte trovärdig för fem öre. 
    Vad dog din förra slav av? Du får läsa i den aktuella tråden själv. Blunda och säg till dig själv: Jag kan läsa, jag är inte rädd, jag kan..."
  • nihka
    Digestive skrev 2014-09-10 08:25:00 följande:
    Jo, just den biten VILL jag ta för given att de flesta förstår.
    Jag med, men dessvärre...
  • nihka
    Bejje skrev 2014-09-10 11:19:22 följande:
    Rätt komiskt att du kallar mig lat när det är du som är det :)
    Det ligger ju också på ditt ansvar att länka till informationen du hänvisar till om det är så att du vill att folk ska bry sig om vad du skriver.
    Gå in i den aktuella tråden och läs - gärna före du uttalar dig om vad som står i den.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-10 13:22:29 följande:
    Jag förstår vad du säger. Jag förstår däremot inte riktigt syftet med det. Visst, du hävdar att det är Bejje som ska bevisa något och inte nihka - men det är samtidigt hon som åberopar källor som hon inte vill eller orkar länka till. Hade hon sagt "bevisa för mig att det är Isis" hade det varit en annan sak, men nu var det hon själv som förde de där källorna på tal.
    Jag har inte bett Beje bevisa något utan läsa i en annan tråd vars innehåll du kommenterade. Hur svårt kan det vara?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-09-11 21:15:08 följande:
    Jag har inte bett Beje bevisa något utan läsa i en annan tråd vars innehåll du kommenterade. Hur svårt kan det vara?
    Lika svårt som att själv lägga fram källorna man har för att få fram en poäng?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Digestive
    StackarsMia skrev 2014-09-11 20:31:09 följande:

Jag vet inte riktigt vad vi kommit fram till egentligen, mer än att du menar att vissa är obildade om ismer och kan således inte tas på allvar i en diskussion.

Ja, jag ser att du är måttligt förvirrad. Allt du behöver veta står redan, gör nytta av det.

Att ge någon seriösa förklaringar ÄR att ta någon på allvar - och du har fått en, de övriga har fått en, alla har fått en.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?