• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-11 08:53:16 följande:
    Du menar väl de regler du vill att de ska ha.

Om FL har  en regel att det inte är tillåtet att länka till den rasistiska hatsajten avpixlat så är ju moderatorerna konsekventa om de tar bort inlägg där det länkas till avpixlat.

Det är ju en visa i pressen vilka sverigedemokrater som varit där och lättat på trycket - och sen så får de respass från partiet på grund av nolltoleransen mot rasism - jag tycker det verkar vettigt att FL har en regel att man inte tillåter länkar dit.

Den som har behov att hata kan ju göra detta utan att ta omvägen över FL till avpixlat.
    Du är själv rätt duktig på att hata. Men ditt hat är ju rätt sorts hat, så då är det okej.

Jag vidhåller att låtsasmoderatorer inte tillför någonting. Låt dem (FL) rensa bort inlägg om de vill, det är deras forum. Men att du sitter där stolt som en tupp och nästan skryter med att det är du som anmäler länkar till "rasistiska hatsajter" är inte vidare klädsamt.

Som jag ser det borde det handla mer om vad som står när man klickar på länken än vilken sajt det handlar om. Och jag håller uppenbarligen människors förmåga till egen källkritik betydligt högre än vad du gör, som tar på dig rollen att se till att folk inte utsätts för "skadligt material".
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-11 09:19:30 följande:
    Du är själv rätt duktig på att hata. Men ditt hat är ju rätt sorts hat, så då är det okej.

Jag vidhåller att låtsasmoderatorer inte tillför någonting. Låt dem (FL) rensa bort inlägg om de vill, det är deras forum. Men att du sitter där stolt som en tupp och nästan skryter med att det är du som anmäler länkar till "rasistiska hatsajter" är inte vidare klädsamt.

Som jag ser det borde det handla mer om vad som står när man klickar på länken än vilken sajt det handlar om. Och jag håller uppenbarligen människors förmåga till egen källkritik betydligt högre än vad du gör, som tar på dig rollen att se till att folk inte utsätts för "skadligt material".
    Hm, jag har väl inte påstått att jag anmält bejjes inlägg.

Jag kommenterade bara det faktum att han vill att FL ska följa sina regler och att det ju just är detta de gör.

Dina behov att tala om hur FL och hur medlemmarna här ska agera är väl relaterat till ditt stora behov att framstå som fritt tänkande och politiskt inkorrekt.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-11 09:30:55 följande:
    Hm, jag har väl inte påstått att jag anmält bejjes inlägg.

Jag kommenterade bara det faktum att han vill att FL ska följa sina regler och att det ju just är detta de gör.

Dina behov att tala om hur FL och hur medlemmarna här ska agera är väl relaterat till ditt stora behov att framstå som fritt tänkande och politiskt inkorrekt.
    Du har vid flera tillfällen sagt att du nästan aldrig anmäler något, utan när det länkas till Avpixlat o. dyl. Hann någon annan före med just detta inlägg kan det väl få vara så då, men hade inget hänt hade du din vana trogen garanterat varit där med klickfingret.

Jag kan inte tala om hur folk eller forumansvariga ska agera, det bestämmer de själv. Det enda jag kan göra är att tala om hur jag hade gjort om jag varit i deras ställe. Nu inser jag givetvis att FL har sponsorer och dylikt som säkert utövar tryck vad beträffar politiskt korrekta och politiskt inkorrekta länkningsregler, och det kan man kanske inte göra så mycket åt. Men finge jag bestämma skulle dylik censur helt upphöra, det är korrekt.

Ett lite annat spår, som egentligen inte är ett dugg relevant för just den här subdiskussionen: Researchgruppen, ni vet de där som Expressen samarbetar med när det gäller att hänga ut folk som donerat pengar på fel sätt etc, har enligt uppgift utlyst en belöning på 50 000 kronor till den/de som kan förse dem med Flashbacks medlemsregister. De känns som hyvens och stabila människor, inte sant?

Missförstå mig rätt: jag har inga som helst problem med att exempelvis SD-representanter får stå till svars för att ha skrivit puckade saker på Internet. Det är inte där skon klämmer. Det är i på vilket sätt informationen kommer fram. Det borde gå att få fram utan att anlita ett gäng vänsterautonoma pajasar med rättshaveristtendenser. Och det är klart, blir det för mycket fellänkningar härinne kanske de börjar snoka efter FL:s medlemsregister också.
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2014-09-11 08:45:46 följande:
    Det var väl du som skrev att du kan känna sorg när du ser hur etniska svenskar inte längre utgör den absoluta majoriteten av de människor som finns i våra städer.

Jag tror inte att man kan utbilda folk till att inte sörja att Sverige inte längre är ett etniskt homogent land, inte desto mindre har personer med åsikten att människors yttre är viktigt möjlighet att välja att inte uttrycka den i sammanhang där de riskerar att bli motsagda - däremot har till exempel en svart person inte möjlighet att ömsa skinn för att smälta in i miljöer där andelen sörjande etnocentriker är hög.
    Jag skulle väl snarare säga att man kräver en långt mycket större tolerans för det som är annorlunda än det man ger de som tycker annorlunda och det är inte okej.
    Det finns inget försvar för att ge sig på ett parti, deras möten och deras anhängare.
  • Tom Araya
    johannessssss skrev 2014-09-11 03:03:44 följande:

det här med att sd vill hjälpa folk på plats....vilket jävla skämt!

ett xtra paket mjölk och ett xtra paket cigaretter hjälper inte ett skit.

de får mer hjälp av att komma hit.

om det brinner så räcker det inte med att endast släcka branden och igonera folket som bor där, men man måste fixa båda två...

Invandrare som kommer till ett Sverige vars befolkning har en syn på dem framdriven av en absurd invandringspolitik med dålig integration kommer säkert känna sig väldigt välkomna och väldigt lyckliga...Obestämd
  • Vitrysk hockeyhjälte

Klarsynt inlägg i debatten om Researchgruppen: www.svt.se/opinion/article2311191.svt

(Och FMGA, du kan vara lugn. Det är ingen Avpixlatlänk, så du behöver inte anmäla något.)

• Rataxes
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-11 12:21:05 följande:
    Klarsynt inlägg i debatten om Researchgruppen: www.svt.se/opinion/article 2311191.svt

(Och FMGA, du kan vara lugn. Det är ingen Avpixlatlänk, så du behöver inte anmäla något.)
    Länken funkade tyvärr inte

Intressant ämne. Vänsterns eget Gestapo/NKVD.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-09-11 08:53:16 följande:
    Du menar väl de regler du vill att de ska ha.

Om FL har  en regel att det inte är tillåtet att länka till den rasistiska hatsajten avpixlat så är ju moderatorerna konsekventa om de tar bort inlägg där det länkas till avpixlat.

Det är ju en visa i pressen vilka sverigedemokrater som varit där och lättat på trycket - och sen så får de respass från partiet på grund av nolltoleransen mot rasism - jag tycker det verkar vettigt att FL har en regel att man inte tillåter länkar dit.

Den som har behov att hata kan ju göra detta utan att ta omvägen över FL till avpixlat.
    Har FL en regel om attinte länka till AP, FT eller andra som ni har klistart ettiketten "hatsajt" på?

Du borde vara ganska insatt i detta, då du är forumets största hatare. Så länge hatet kommer från rätt håll, så är det mer korrekt.
  • StackarsMia
    Philipsson skrev 2014-09-11 08:09:28 följande:

Såg ni Uppdrag granskning igår?

Programmet bekräftade det jag har sagt hela tiden: Etablissemanget vill inte göra sig av med arbetslösheten, utan vill att den ska ligga på en relativt hög nivå, för att behålla trycket på arbetsmarknaden och hålla ner lönerna.

Därav massinvandringen, fast det sa man förstås inte i programmet, och det skulle man naturligtvis aldrig erkänna.

Arbetslösheten är ett verktyg för att hålla ner inflatonen och räntorna, samtidigt som man vill döda LAS och lönedumpa.

cornucopia.cornubot.se/2014/09/uppdrag-granskning-ger-det-stora-svaret.html

cornucopia.cornubot.se/2011/11/det-stora-svaret-pa-allt.html
  • StackarsMia
    Digestive skrev 2014-09-11 02:22:35 följande:
    Nej, det är du som är allt för obildad angående feministisk teori och terminologi. Det finns tusentals människor som förstår exakt vad hon menar, vilket inte stämmer överens med det du fått för dig på något vis, och ju mer insatt man är i feminism desto lättare har man för att förstå vad hon menar. Det borde inte vara en nyhet för en vuxen människa att man inte kan hoppa in i ett ämne och förvänta sig att man förstår allting korrrkt utan förkunskap, feminism är inget undantag utan (uppenbarligen) ganska långt ifrån något sådant. Än mer knepigt för helt utomstående blir det när feminism och miljöpolitik samdiskuteras, vilket inte heller är särskilt konstigt.

Jag kan säkerligen fiska ur dig bekräftelse på otillräcklig sakkunskap för att kunna diskutera och förstå många ämnen och du vice versa för min del - det betyder inte att någon av oss är obildad per se, utan bekräftar helt enkelt att kunskap kräver prestation och man kan sällan prestera fullgott eller ens basalt i allt.

Vill du förstå vad Åsa Romson menade mer exakt i sitt sommartal så finns det lättillgängliga förklaringar några inlägg bakåt eller så vill du inte detta. Tro dock inte att du vet när du så uppenbart inte gör det, det är lika löjligt som att låtsas att man kan rövarspråket och envist snackar goja.
    Så kan man ju vifta bort invandringsdebatten också. Så alla som inte är gediget insatta förstår helt enkelt inte terminologin och vad som egentligen menas. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?