• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • Erli

LinnElin; Superfint babynest :) vet du var man kan få tag på "instruktioner" på hur man syr ett sånt? Var det svårt?

• LinnElin

Erli, jag hittade på nätet. Jag har beskrivningen sparad på datorn. Kan maila över den om du vill. Tyckte inte att det var speciellt svårt, lite pilligt emellanåt. I efterhand hade jag gjort lite annorlunda mot vad beskrivningen sa.

Linnéa 100107, BF 131030
  • FamMorrhår

Hade sammandragningar inatt typ var 8-10 min... sen lugna de ner sig.. men livmodern är irriterad säger dom.. barnet mår bra oxh har inte alls varit påverkad. Tack och lov!

Idag har jag träningsvärk i magen å lite molvärk i höger ljumske... trodde jag skulle få åka hem men nä. Kvar minst 1-2 dagar till eftersom de inte vet vad som blödit.. sängläge typ... toan var okej... men nu får jag tack å lov äta iaf..

Men sammandragningarna har aldrig gjort ont..

BF 1 okt...

• Erli

LinnElin: å ja, jättegärna. Tack snälla :)

FamMorrhår: vad jobbigt för dig :/ men samtidigt skönt att de tar det på allvar och håller koll på vad som händer! Hoppas så det ska gå bra!

• sara b 79

Hej! Hoppar in här. Väntar min fjärde den 19 oktober. Vi har tagit reda på att det blir en tjej. Har fått foglossning som är riktig besvärlig sen några veckor tillbaka.

BF 19 oktober 2013 med Izabella - www.gravidmedizabella.blogg.se
  • Lullabay
    Anansie, Välkommen! Sköt att du mår bra i graviditeten! Haha, jag vet hur det kan vara, har själv en liten på 3 år här hemma som är mer vild än tam:P Kommer bli roligt att se hur man klarar av att underhålla honom samtidigt som man har en nyfödd sen :P

Sara b 79, Välkommen! Grattis till den lilla tösen! Hoppas du mår bra i övrigt, vet att foglossningen kan vara en pina och det är väl det vi verkar ha problem med allihopa här, somliga mer somliga mindre såklart. Hoppas i alla fall det inte blir värre för dig!!

FamMorrhår, väntar ivrigt på en uppdatering!!! Hur/vad gör dom om en "bit" har lossnat då? Och med "bit", menar du av moderkakan då? Hoppas verkligen allt är ok!! Kramar!

LinnElin, Kanonfint babynest!! Jag hade faktiskt inget sånt till pojken, har hört annars att dom används flitigt första tiden. Jag gissat att det är för man ska kunna lägga bebisen typ i soffan, utan att vara orolig för att den trillar ner. Men jag använde hårdliften från vagnen till allt sånt, han låg i den hela tiden nästan, och jag tog den bara med mig när jag skulle byta rum liksom. Men ett babynest kanske är smidigare? Kanske blir svårt att flytta på den om bebisen somnat i den dock?
  • FamMorrhår

Sängläge.... dom vet inte om blödning kom från moderkakan men kanske sa dom..

Men mår märkligt.. huvudvärk, diffust ont i magen å svettattacker..

Verkar vara vila som är grejjen.. och cyklokapron mot blödning... typ inga sammandragningar nu men de som är nu känns mera....

Meeen.. väggarna är gröna å klockan tickar.. fniss.. bara kag slipper ligga så här tiden ut!

• Lullabay
    FamMorrhår, usch vad jag lider med dig! Jag vet hur det känns att ligga där inne, värst är när man inte vet vad som händer och vad som är planen. Måste vara jobbigt för dig, samtidigt är det tryggt att vara där. Om det skulle vara något så finns hjälpen till hands hela tiden.

Håller tummarna för dig!
  • Lullabay

Åhh vad härligt det känns. Imorgon bär det av till stan, då det sista av kläder som jag behöver inhandlas. Kommer även handla amningsinlägg, blöjor, madrass, sängkläder, spjälskydd, skötbädd och så ska vagnen beställas! Ja allt det sista egentligen ska fixas!

Beställde även precis mitt Hallonbladste!!!! Det får man ju börja dricka nu om två veckor så :D

Underbara fredagskvällar :)

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?