• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • Lullabay
    LinnElin, haha. Så sätt har jag tur, både min sambo och min mamma visste precis vad jag ville ha. Fanns nog ingenting vad jag minns som jag inte var nöjd med. Dom gjorde ett kanonjobb!! :) Men det är ju självklart roligare att få välja och shoppa själv. Det blev en ny vagn, Crescent Comfort heter den. Kommer bli kanon!!!

Havandeskapsförgiftning....njae det vet jag inget om ärligt talat:P Vattenansamling är ett symtom på det eller?
  • LinnElin
    Lullabay skrev 2013-08-26 07:56:54 följande:
    LinnElin, haha. Så sätt har jag tur, både min sambo och min mamma visste precis vad jag ville ha. Fanns nog ingenting vad jag minns som jag inte var nöjd med. Dom gjorde ett kanonjobb!! :) Men det är ju självklart roligare att få välja och shoppa själv. Det blev en ny vagn, Crescent Comfort heter den. Kommer bli kanon!!!

Havandeskapsförgiftning....njae det vet jag inget om ärligt talat:P Vattenansamling är ett symtom på det eller?

Det är väl mer svullnaden som kan vara ett symptom på det. Fast barnmorskorna brukar ju kolla äggvita i urinen och blodtryck varje gång så de reagerar rätt fort om det är några avvikelser. Du behöver nog inte oroa dig alls! Jag svullnade rejält om fötter och ben på kvällarna när jag väntade dottern men det var aldrig något. Tänkte extra mycket på att ligga högt med benen och fötterna så fort jag fick chansen.
    http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Havandeskapsforgiftning/
    Linnéa 100107, BF 131030
  • Lullabay

Är nog ingen riskt för det. Mina prover på äggvita samt blodtryck har alltid sett bra ut :)

• afroditekissen
    Lullabay skrev 2013-08-26 07:43:55 följande:
    Afroditekisssen, Välkommen du också!! Härligt  att du har jobbar färdigt! Själv tänkte man jobba hela vägen, och bara gå ner i tid...börjar dock ångra mig lite, speciellt efter helgens plågor, känns tufft att man ska iväg och jobba idag (heltid fortfarande) :P. 
    Jag jobbar nätter inom vården så de tar väldigt på kroppen och sammandragningarna (förvärkarna) började bli så starka och intensiva under nätterna så Bm rådde mig att ta "ledigt" så att inte förlossningen börjar för tidigt..
  • Mami2013

Lullabay, jag samlade också på mig massa vatten förra gången. Fingrar som korvar (typ :-P) och såg inte anklarna för benen var så svullna. Men det är rätt vanligt att samla på sig vatten i slutet!

Hej och välkomna Anns

• Limawij

43 dagar kvar som känns som en evighet. Dottern kom tre veckor tidigare med anl av help. Nu visar det sig att jag har fått streptocker B så nu ska man oroa sig för att de sprider sig till lillkillen. Blivit remitterad till förlossningsläkare så nu avvaktar vi och ser vad som ska ske....

• Ss85

Hej! Hoppar på denna tråden! :) Väntar mitt tredje barn 16 oktober, har två tjejer födda -08 & -10! :)

• Lullabay
    Mami2013, ja det är rätt vanligt har jag också hört, men det verkar ju nästan som om jag ska råka ut för ALLA jobba "symtom" denna graviditeten, medan jag med min son inte hade några alls:P

Limawij, Hej och välkommen till tråden! :) Ja det känns tufft nu sista biten det håller jag med om. Jobbigt med streptokocker...det är oftast inte farligt vad jag har förstått det som, troligtvis så kommer du få antibiotika under förlossningen.

Usch vilken jobbig dag annars, här iaf. Skulle ju fasta eftersom jag hade ett blodprov att ta kl 9:15....blä för att fasta. Var så yr i bollen när dom tog blodprovet att jag nästan svimmade:P Jag är ju känslig för dessa nålar i vanliga fall men det blir ju inte bättre när man är illamående redan INNAN blodprovet:P Haha. Hoppas jag får bra resultat på dom iaf, jäkla hb till att vara lågt hela tiden. Jag vill inte få järn via dropp!!!!!
    Fick hem min bröstpump jag köpte idag med, skoj skoj. Alltid kul när man får paket när man kommer hem :) Hehe.
  • FamMorrhår

Har oxå dessa streptokocker.. :/ men jag skulle få antibiotika vid förlossningen de var de "enda".. Hade inte i urinen men på odlingspinnen "innifrån".. UÄK så de lät... Känns som jag fått de ena å de andra skiten.. MEN jag mår fan i mig bra ändå!  Eller det känns så iaf, tycker de gått smidigt ändå...

har 36 dagar till beräknat- de är ju inget juu.. Va ju nyss 200! Vart har de dagarna tagit vägen?
    Å blir de snitt är de kanske 26 dagar eller nå kvar?! Woop woop.. :P

Bröstpump har jag å köpt.. En MAM.. Hoppas den är bra.. eller iaf funkar till mig.. Söker man på nätet säger nån bu och den andra bä.. jag vart inte klok o köpte den sötaste hahahhaa... 
    Kollade på internet en kväll på olika bröstpumpar.. Och de var de enda jag drömde om på natten.. Full i skratt när jag vaknade..          

• Lullabay
    FamMorrhår, hahah som det kan gå säg:P Själv valde jag Medela mini Electric. Hade grymma problem med amningen förra gången och kände att jag då inte pallar med en manuell om det skulle bli samma igen.
    Slet som ett djur förra gången...
    Nu hoppas jag självklart att jag inte behöver den alls men, sån tur har man väl inte:P
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?