• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • Mami2013

Therese S, Gud va skönt med ett datum! Inte långt kvar nu då :)

Oj vad ni tjejer är duktiga på att ha koll på era värden ;) jag vet typ bara att mina värden ser bra ut. Behöver äta nån enstaka niferex för att inte järnvärdet ska bli dåligt bara..

• Therese S

Ja, precis , Järn via dropp ! Jag ligger på 91 i hb ! Så vi får se vad som händer nu , är så sjukt trött hela tiden ! Det är hemskt ! Just nu önskar jag bara tiden gick fortare :)

• Lullabay

Mami2013, haha jag hade inte heller haft koll om det såg bra ut. Siffror - whatever liksom. Men när dom reagerar med ett "oj...vad lågt! Inte bra" Då kommer man liksom ihåg det per automatik :P

• FamMorrhår

Här är sängen monterad efter helgens påhitt... kändes bättre å fixa lite nu... klurar på å bädda den med.. bara för att..

Lite kvar å tvätta är de än...

Peppar peppar ingen svullnad här... men de dagar som jag stått mycket har jag faktiskt fegat med stödstrumpor..

Har eg tid hos BM imorgon men avbokade de å tar en tid senare... känner mig så välcheckad nu så de kändes som en onödig resa... väntar väl en vecka istället...

"Längtar" till 9/9 då de är UL igen å kolla om moderkakan flyttat sig så jag får föda "normalt" å om inte annat få ett datum för snitt...

• Lullabay
    FamMorrhår, det förstår jag det! Jag har också UL där någonstans, kan inte minnas ju nu dock exakt vilket datum det var:P Fast har UL av annan anledning då, tillväxtkontroll. Längtar också faktiskt!!
    Jag har bäddat sängen till och med:P Haha, varför inte liksom? Nu är där jättemysigt dessutom, det får det att bli lite mer verkligt :)
  • LinnElin

Idag har jag tvättat nästan alla bebiskläder. Insåg att jag måste komplettera lite grann. Tvättade även sängkläderna. Fick för mig att jag hade köpt påslakan till vagnen oxå men hittar inte det, men däremot lakanen. Nu är jag trött som en gnu!

Linnéa 100107, BF 131030
  • Mami2013

Lullabay, jo iofs jag hade nog också kommit ihåg värdena om de inte hade varit bra... Det sätter sig nog lättare då!

Usch idag är jag så j*kla frustrerad på läkare... Dom sjukskrev mig inte i lördags när jag åkte in till fl, men när jag kontaktade bm igår så tyckte hon att jag skulle behöva en sjukskrivning fram till förlossning om jag inte får Gravidpenning. Men hos bm så har dom ingen läkartid förrän om TRE VECKOR(!!). Så hon bad mig kontakta vårdcentralen men där vägrar dom hjälpa mig ("För sånt ska skötas hos bm", ändå är det samma läkare på vc som kommer till bm en gång i veckan). Ringde tillbaka till bm idag och berättade om mitt samtal med vc och hon tyckte det var bedrövligt och sa att nåt måste vi ju ordna. Så hon bad mig kontakta förlossningen och be läkare där om sjukskrivning plus att hon noterade att jag ringt henne idag. Så nu ska jag ringa förlossningen och prata med nån där och sen ska min bm ringa mig imorgon igen... SUCK!! Att allt ska vara så svårt... Ingen som kan hjälpa en känns det som :(

• anns
    LinnElin skrev 2013-08-26 07:45:09 följande:

Yes, jag har foglossning. Bläää om jag själv får uttrycka det! Graviditeten började med en hemsk huvudvärk. Så fort jag kände doften av ett visst sköljmedel vi hade hemma så fick jag ont i huvudet. Sen räckte det med att det var sol ute så smällde det till i skallen. När det gick över så kom illamåendet. Woho... Fick Lergigan Comp utskrivet men det hjälpte så där. Har en underbar chef så jag har kunnat gå hem från jobbet när det har blivit allt för olidligt. Och sen i v. 16 började fogarna göra ont. Om någon undrar så blir det INGA fler barn efter det här! Flört

Vad har du varit sjukskriven för? Några barn sen tidigare?

Usch låter verkligen inte kul. Hur många barn har du sen tidigare? Själv är det här första barnet så allt är väldigt nytt o spännande. Har besvär med ryggen efter tidigare operationer så vi visste att det skulle bli en besvärlig period, vilket det varit men funkat pga stöd från sambo o sjukvård=)
  • anns
    Lullabay skrev 2013-08-26 07:43:55 följande:
    Anns, Välkommen och grattis till pojken! Trevligt att det fortfarande trillar in nya :)

Afroditekisssen, Välkommen du också!! Härligt  att du har jobbar färdigt! Själv tänkte man jobba hela vägen, och bara gå ner i tid...börjar dock ångra mig lite, speciellt efter helgens plågor, känns tufft att man ska iväg och jobba idag (heltid fortfarande) :P.

En liten uppdatering från mig annars; Har visst börjar samla på mig vatten, fy satan vad ont jag hade i ben och fötter igår, svullna som satan dessutom:P Usch. Men har fått mycket gjort nu dessa två dagar.
    Har inhandlat allting färdigt. Hämtar dock inte vagnen för ens det är dags. Känns så skönt att allt är färdigt, då jag kommer ihåg paniken när min son kom...var ju inte ens halvfärdig när han beslutade sig för att komma ut så sambo och även min mamma fick inhandla nästan allt under tiden jag låg på BB, så det skulle vara klart när jag kom hem.

Tack så mkt. Verkligen kul att så många anslutit o e aktiva. Svullnad e verkligen inte kul, min vigselring kan jag inte använda sen mitt men av sommaren, riktigt tråkigt. Konstigt så e hö ben svullet o vä normalt. Vi har också det mesta inhandlat, lite små pyssel kvar. I helgen ska vi slipa spjälsängen och måla om den, ser verkligen fram emot att den ska bli färdig=)
  • Lullabay
    Anns, det förstår jag! Det är roligt att fixa och grejja nu när det börjar närma sig. Själv tror jag att bebisen kommer komma någonstans mellan v35-37....bara en känsla jag har men man kan ju aldrig veta med dessa små liven :P
    Hur som helst så är det nära nu, och det känns!!! :D
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?