• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • FamMorrhår

Elektiskt... Ryyser lite ..  ;) Får lite kosskänsla- kommer jag ju ha med denna med... HOPPAS jag bara behöver använda min lite ifall jag typ ska iväg en liten sväng o sambon ska mata... Typ... :P Men mina vänner sa "köp en IFALL du behöver den..

• LinnElin

FamMorrhår - Jag har oxå en MAM. Syrran fick inte igång sin mjölkproduktion så jag fick hennes. Förra gången hade jag en Avent och den funkade bra när jag väl fick in snitsen.

Linnéa 100107, BF 131030
  • FamMorrhår

Kanske är så att man måste pröva mer än en gång innan de fungerar?.. Skriver väl här sen när jag fastnat i den där o ja... Gudars. Tänk om de blir som i drömmen med pumpen.. oj oj oj :P

• Mami2013

När det pratas om pumpar så undrar jag om det brukar finnas på BB? Jag fick låna på Neo med pojken, men med dottern på BB såg jag inte ens skymten av en enda...

• anansie

God morgon på er !

Första dagen med graviditetspenning idag och dottern var snäll och sov till 07.00 :)

Ang svullnad... när jag väntade dottern drog jag på mej jättemycket västska. Till o med läpparna var så svullna och jag såg ut som jag gjort en läppförstoring. Detta var mitt i vargavintern (hon är född feb -11) Så denna gången var jag riktigt nojjig över att svullna upp som en ballong, speciellt nu när sommaren vart så varm. Men icke... inte än iallafall. Men jag lider verkligen med er som gjort det.

Ni som ska ha syskonvagn.. vilken vagn har ni beställt ?
    Vi har beställt en Babyjogger City GT. Har en City Mini till dottern och älskar den så det var en ganska självklart val för oss kändes det som :)

• Lullabay

Oj, hoppas min svullnad håller sig till fötter i vader då, det låter inte skoj alls. Min son är iofs bara 3, men han använder nästan aldrig vagn, vi diskuterade alternativet med syskonvagn men kändes sagt vad onödigt. De få gånger han behöver den är både jag och sambon med så då kan vi använda två vagnar (tror dock inte det kommer hända ens :P). Så vi skippade det iaf.

• anansie
    Lullabay skrev 2013-08-27 08:36:36 följande:
    Oj, hoppas min svullnad håller sig till fötter i vader då, det låter inte skoj alls. Min son är iofs bara 3, men han använder nästan aldrig vagn, vi diskuterade alternativet med syskonvagn men kändes sagt vad onödigt. De få gånger han behöver den är både jag och sambon med så då kan vi använda två vagnar (tror dock inte det kommer hända ens :P). Så vi skippade det iaf.
    Ja då låter det ju bättre med en ståbräda till er, eller som du säger 2 vagnar när ni är 2 vuxna.
    Min dotter får åka vagn då vi går överallt vi ska (senare blir det cykla)

Svullna fötter & vader är jobbigt nog. Finns ju inte direkt så mycket att göra heller.. Eller stödstrumpor är ju toppen :) Det fick jag ha från veck 20 förra gången... denna gången har jag inte haft det en enda gång.. än.
  • LinnElin

Min dotter totalvägrar vagn så vi skippar syskonvagn. Hon blir iofs 4 år i januari så det kanske inte är så konstigt.

Igår åkte sambon iväg och köpte ett skötbord. Så nu är nog det mesta klart tror jag. Kanske dags att börja tvätta kläder och lägga i lådor... Någon som har satt ihop sängen än? Jag har ju två månader kvar och jag tycker att det är lite tidigt för min del.

Någon mer än jag som har börjat må illa igen? Både igår och idag så har illamåendet kommit runt åttatiden på morgonen. Jag kan tycka att det räcker med krämpor nu!

Linnéa 100107, BF 131030
  • afroditekissen

jag har haft ganska tur med svullnader både denna och förra gången, bara fötterna som svullnat lite när jag jobbat..

någon syskonvagn blir de inte för oss, dottern är 3år och åker vagn så pass sällan att vi kommer bara ha kronanvagnen efter dottern..

till helgen ska vi hämta spjälsängen som står hos svärmor och låta den stå ute lite först och vädra bort lite förådslukt, kläderna har jag tagit in och sorterat ut dom allt för flickiga kläderna efter dottern så får ja tvätta dom när bäbisen är född om de är en tjej..

• Lullabay

Jag har 7 veckor kvar till bf, men har redan satt ihop spjälsäng och tvättat alla kläder och packat ner i lådor :P Sonen kom ju 4v tidigt så jag vill hellre att det är klart lite innan ifall att denna också får för sig att titta ut tidigare. Vem vet, om man följer ett mönster, många som gör det. Kan ju isf betyda att man bara har 3v kvar :O haha.

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?