• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • Mami2013

Åh vilken dag... Trött som bara den. Natten innebar att vakna av vadkramp flera ggr (typiskt bara för att jag igår skrev här att dom hade slutat sen jag började med magnesium), två ungar som låg tätt intill mig på varsin sida och en sambo som drog av mig täcket.. För att inte tala om bebis som trycker på blåsan hela tiden! Hur har ni det med att sova hela nätter?

Idag har jag haft jätteont i magen till och från och en del sd...

LinnElin!! Superfint babynest, vad duktig du är :)

Lullabay, vilken vecka är du i nu? Tips på gott hallonbladste? Det jag drack när jag väntade dottern smakade inte alls gott och det köpte jag på Life! Åh imorgon ska jag och Lilltjejen ta fram bebisvaggan och förbereda den. Det har hon längtat efter :)

• Lullabay
    Mami2013, Jag är 33 fullgånga veckor imorgon. Så jag kände såhär att efter vecka 35 kan bebisen komma när som helst....och det betyder ju att det bara är två veckor kvar som känns "safe" på något vis:P ahaha....fick lite panik där först men tiden bara springer iväg.

Jag vet inte hur hallonbladstet kommer smaka ärligt talat, har inte smakat det förut. Men jag beställde mitt från hallonbladste.se. Det jag har hört är att det i lösvikt är det som är gott, det som finns i påsar är inte rent hallonbladste utan det är massa annat där i.
  • Lullabay

Förresten, det är svårt med nätterna här med. Vaknar en gång i halvtimmen på grund av mardrömmar och måste då gå på toa, kan liksom inte somna om när jag väl har vaknat för då känner jag ju hur kissnödig jag är :P
    Så har det varit nu 4 nätter i rad, drömmer samma varje natt dessutom...störande!

• Mami2013

Hjälp jag misstänker att jag slemproppen har lossnat för mig. Eller iaf delar av den. Har haft ont i magen de två senaste dagarna och nu på morgonen när jag varit på toa så var det segt slem (ursäkta detaljerna) med... Absolut inte som vanliga flytningar. Känner igen det från när slemproppen gick med dottern. Men den kan väl återbildas?

• Lullabay

Ja den kan återbildas. Men det låter som slemproppen ja. Även om den inte återbildas kan det ta ett bra tag innan något händer dock, men ring till din bm och fråga vad du ska göra kanske?Eller 1177, går nog inte få tag i bm såhär på en lördag :P

• FamMorrhår
    Lullabay skrev 2013-08-23 21:41:02 följande:
    Mami2013, Jag är 33 fullgånga veckor imorgon. Så jag kände såhär att efter vecka 35 kan bebisen komma när som helst....och det betyder ju att det bara är två veckor kvar som känns "safe" på något vis:P ahaha....fick lite panik där först men tiden bara springer iväg.

Fniss de har de snällt informerat om. Att startar det nu så stoppar vi inte!.. så jag tycker litennkan komma ut!!! Läskigt å vara kvar när de kan bli så där.. men mår bra iaf..

Tror jag har mer känslor för maginvånaren nu än innan detta hände.. innan har den "bara varit"...
  • Mami2013

Känns lite skönare att veta att den kan återbildas. Jag ska nog vila och ta det lugnt så ringer jag bm på måndag... Blir bara lite nojig iom att jag åkte in med sonen i vecka 32... :-P men ska nog ta och packa BB väskan ifall att haha!

• Lullabay

FamMorrhår, ja jag kan tänka mig att det blir mer verkligt på något sätt! Förstår att det är läskigt, dom vet fortfarande inte vad som hänt? Och hur länge du ska ligga? Mami2013, ja det kan vara en bra idé att försöka vila så mycket som möjligt :) Tror dock dom stoppar om du skulle åka in nu...försöka stoppa iafP Blir ju lite svårt om tex vattnet går men xD

• LinnElin

Erli - Det gick inte att bifoga filer när man inboxar så jag lägger upp länken här ist. idasmirakel.vimedbarn.se/sy-ditt-eget-babynest/ Det jag skulle göra annorlunda om jag skulle sy en till är att sy lite längre upp än vad hon har gjort på bild nummer fyra. Kan skriva att jag köpte en två nya kuddar på Ikea (de billigaste) och använde i sidorna ist för vadd på rulle. Mycket enklare! Sen så skulle jag trä igenom snöret INNAN jag fyller sidorna med vadd från kuddarna. Höll på i nästan två timmar med att trä igenom snöret. Då svor jag en del! Men i övrigt är det en bra och enkel beskrivning! Rekommenderas varmt!

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

God morgon! Idag är jag på mycket bättre humör än igår! Var allmänt bitter och grinig. Känner mig så låst och instängd när jag inte kan göra det jag vill. Är van med ett liv där det är full fart hela tiden. Tävlingar, meka med bilarna, gymma osv. Blir så frustrerad och irriterad på mig själv oxå fast jag inte kan hjälpa det. Hoppas att ni andra mår bra och får en härlig helg. Hur ser det ut för dig FamMorrhår? Kvar på sjukan?

Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?