• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • FamMorrhår
    NovemberMommy skrev 2013-08-21 21:42:35 följande:
    Oj va alla e duktiga med att skriva här. Hinner ju knappt med. Ni som har blivit beviljade graviditets penning. Hur lång tid tog det innan ni fick svaret? Jag har ansökt för 2 veckor sen o än så länge så har inget hänt. Inte ens något besked om att de har mottagit min ansökan

Tror de tog 3-4 v för mig.. kunde se på fk sida att ansökan kommit in.. men nu ser jag bara den "gamla" sjukskrivningen.. jag ansökte dock redan innan semestern i typ maj- juni då de liksom inte funkar på vårt jobb å de flesta går...
  • Lullabay
    Mami2013, jag jobbar som handläggare på FK. Så sitter också för det mesta, men vi har vilorum om jag behöver och tillgång till olika ergonomiska stolar, plus att jag kan höja skrivbordet så jag kan stå och arbeta om jag känner att jag behöver det en stund. Fungerar bra hittills, men det är klart att det börjar bli lite jobbigt, därav anledningen att jag tänker gå ner lite i tid. Annars planerar jag faktiskt att jobba hela vägen :)
  • Mami2013

Novembermommy, jag sökte också Gravidpenning sent. Har väntat i två veckor jag med utan svar :( man vill ju gärna veta om man får det beviljat eller inte..

• LinnElin

God morgon tjejer! Visst är det härligt när man vaknar med kramp i benet halv fyra på morgonen!? Kramp borde förbjudas!
    Ikväll blir det förlossningsföreläsning på sjukan. Ni omföderskor, har ni gått på sånt igen? Typ amnings- och förlossningsföreläsningar. Jag gick när jag väntade dottern, för sambon är det första barnet så han är väldigt ivrig. Jag kommer ihåg att jag började må riktigt illa när de pratade om EDA. Superkänsligajag klarar inte ens av att se blod utan att tuppa av. Jag gick även profylaxkurs men hade inte någon som helst användning av det då jag hade annat i skallen som distraherade när det var dags att föda. 

Hoppas att ni får en härlig dag med få krämpor! {#emotions_dlg.flower}

Linnéa 100107, BF 131030
  • Lullabay

God morgon! Började dagen med att jag knappt kunde ta mig ur sängen, så idag tar jag en dag hemma och vilar ordentligt. Hoppas att foglossningen lugnar sig av det så det blir lättare imorgon.

LinnElin, kramp borde definitivt förbjudas!! usch så hemskt det är, man får ju panik när det inte släpper heller :/
    Förlossningsföreläsning....hmm nää det har jag aldrig varit på alls faktiskt. Har faktiskt inte gått några sådana kurser eller föreläsningar :P

• Mami2013

Lullabay vad skönt att du kan vila emellan :) och variera arbetsstllning! Är grymt imponerad att du klarar av att jobba och planerar att göra det ända fram!

LinnElin, ja guud ja! Kramp borde verkligen förbjudas. Men mitt har lättat sen jag började med magnesium tack och lov. Jag gick på föräldragrupp/föreläsning med andra barnet. Första barnet hann jag aldrig. Men det var roligt att möta andra blivande föräldrar iaf :) denna gången hoppar jag över det... Det jag saknat är amningsföreläsning eller nåt sånt där man kan få hjälp och råd om amningen. Har haft lite svårt med den biten men vill så gärna att amningen ska funka!!

• LinnElin

Lullabay - Jag lider med dig!

Mami2013
    - På min MVC/gyn erbjuds amningsföreläsningar och på sjukan har de en amningsmottagning. Jag önskar att jag hade gått amningsföreläsning innan jag fick dottern men alla föreläsningar var fullbokade flera månader innan BF och sedan var det för sent. Besökte amningsmottagningen på sjukan en eller två gånger. De var supergulliga och hjälpsamma där! Jag var tvungen att använda amningsnapp hela tiden och kunde bara amma från ena bröstet då dottern sög så fel att jag hade ett sår som tog ett år att läka. Jag grät varje gång jag ammade på det bröstet. Till slut började jag pumpa från det ist och det funkade rätt bra. Jag hade inte tillräckligt me mjölk heller så jag fick komplettera med ersättning men jag härdade ut i fem månader. Jag hoppas verkligen att det fungerar bättre den här gången men har införskaffat både amningsnapp och bröstpump för att gardera mig.

Linnéa 100107, BF 131030
  • Therese S

Jag kommer att bli snittad , mitt första blev ett akut snitt och mitt andra planerat , och även nu denna gång blir det ett planerat ! Jag är trång i bäcken och just därför finns det inga andra alternativ här :/ ! Men jag har haft det bra under snitten lär jag säga , allt har gått bra och jag har inte haft någon större smärta av det ! Nästa tisdag ska jag äntligen få mitt snitt datum , är planerad till den 12 okt , men blir troligen snitt den tredje :) ! Ska bli spännande !

• Lullabay
    Therese S, hur ser dom om man har för trång bäcken? Jag är suuuperliten så är lite orolig över det själv. Har inte lust att gå halvvägs genom förlossningen och att dom sen säger till mig att "ops, detta går inte du är för liten" :/.
    Skönt att du fått ett prel.datum iaf!! :D
  • Mami2013

LinnElin jösses att du orkade hihi:) jättebra gjort!! Jag fick också väldigt ont för min dotter fick inte heller nåt bra tag. Så körde med amningsnapp jag med. Men delammade från start nästan och två månader framåt sen övergick vi helt till ersättning. Vill du amma denna gången? Tips på bra amningsnapp?

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?