• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • tokiigt

hejsan alla! 
    Ny i tråden, BF 27 oktober!
    Amanda heter jag och är 22år skall fylla 23, tillsammans med pappan till barnet och allt funkar fint på den fronten! vi ser verkligen fram emot att bli föräldrar och skapa en egen liten familj! 

kul att hitta lite andra runt samma datum! känner mig ganska isolerad bland vänner då jag är en av dom första runt mig som skaffar barn. har några avlägsna vänner på andra orter som fått men jag är ganska ensam.
    har ett starkt behov av samhörighet just nu. min egen mamma är inte så intresserad tyvärr! 
    hoppas denna tråd är aktiv då jag ofta har mycket att säga! haha :D  

BF 27 Oktober!
  • Lullabay

Tokiigt, Välkommen och grattis!! Jag är 24 år gammal och väntar mitt andra barn, så jag vet hur det känns att vara en av de första i sin ålder. Fanns ingen mer än jag mär jag väntade min första :P Här är vi aktiva, och pratar om allt :)) Hur har din graviditet varit hittils?

• LinnElin

Lullabay - Neeeeeej! Fan vad surt rent ut sagt! Järn via dropp låter mindre roligt det oxå! Vad äter du för järntabletter? Om jag relaterar till hur det var med dottern så var ju mitt SF-mått oxå för litet men UL visade att det såg bra ut (hon var tom mycket större än beräknat när hon kom ut). Kan ju förstå med din historik att de vill vara noggranna men vad är deras plan? Täta läkarbesök för att se så det inte går åt fel håll?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

tokiigt - Välkommen! Jo, den här tråden är rätt aktiv och det är bara att skriva hur mycket som helst. Om jag sitter med plattan så brukar jag skriva ett nytt inlägg för varje person jag skriver till. Drömmer Funkar ju inte med radbyten från den så det blir rätt rörigt. Vet ni om det är en pojke eller flicka?

Linnéa 100107, BF 131030
  • Lullabay

LinnElin, jag vet inte vad deras plan är men jag kan ju inte ha ett läkarbesök om dagen!! :/ Känns inte som att dom har en plan ..

• tokiigt

Lullabay: Åh tack! :D skönt att höra att man inte är helt galen och knäpp för att man känner sig ensam! 
    Egentligen har väl graviditeten varit ganska bra ändå. mycke liv redan från början och kände buffar redan i v.13. sen dess har det bara ökat och nu är det nästan konstant liv med sparkar, buffar eller hicka.
    Men fick foglossning i v.25 så blev sjukskriven då. lite tråkigt att gå hemma men trives inge vidare på jobbet och det var tungt så klagar inte allt för mycket över det.
    Har varit jobbigt senaste veckorna med mycke hormoner och känslor som ingen verkar ta händsyn till. så ganska jobbigt när jag försöker säga till när saker händer som får mig att må dåligt och alla tar det negativt och det blir världens grej av att jag känner nått... så varit jobbigt. stängt in mig mycke och känner inte för att umgås med folk.
    men bebisen mår bra och det är ju huudsaken. dom säger ju att det är viktigt att man mår bra under graviditeten men samtidigt kan man ju inte hjälpa att man inte gör det. eftersom min BM inte verkar ta det seriöst så är det väl inte så farligt :) hoppas bara på att må bättre så man inte får förlossnings deppresion!

LinnElin: Åh kul att höra! alltid roligt när det finns många aktiva att följas med! :D 
    Vi vet inte om det är pojke eller flicka, vi tog aldrig reda på de så det blir en glad överaskning. alla tror dock de blir en pojk! haha :D

Hur ser det ut för er?  

• gladadagar

eija76 skrev 2013-08-21 08:44:08 följande:
    Lullabay, tack för grattis! Har haft en bra graviditet, väntar en pojke och varit sugen på lite allt möjligt av och till, sånt som jag annars inte äter speciellt mycket av, som tex yoghurt och feferoni. 

Huggen i underlivet har jag oxå haft i ett antal veckor, nu mer som stick i livmodertappen. Nu i natt har min "mensvärk" blivit värre plus att jag fick sammandragningar. Vilket bara hänt förut när jag är ute och går. Sammandragningarna gick över men värken finns kvar. Har svårt att ligga still, att röra på mig känns lättare när det värker. Inte många timmars sömn...

Kände de där konstiga huggen tidigt imorse, kändes ganska obehagligt faktiskt men det varade bara i några sekunder. Kan det betyda att bebis vänt på sig?
    Mami2013 skrev 2013-08-21 09:05:09 följande:
    Nu har jag varit på UL :) moderkakan låg och täckte bebisens utgång vid RUL så därför fick jag ett nytt nu! Allt såg bra ut, moderkakan ligger som den ska så den har flyttat sig och bebis är en lillebror som vi redan misstänkt :) såå glad vill att det ska bli oktober nu!!
    Skönt att den lagt sig till rätta! :) 

Längtar också hemskt mycket nu, vill bara att tiden ska flyga förbi så att jag får se vår lilla älskling :)    
  • gladadagar
    tokiigt skrev 2013-08-21 09:54:31 följande:
    hejsan alla! 
    Ny i tråden, BF 27 oktober!
    Amanda heter jag och är 22år skall fylla 23, tillsammans med pappan till barnet och allt funkar fint på den fronten! vi ser verkligen fram emot att bli föräldrar och skapa en egen liten familj! 

kul att hitta lite andra runt samma datum! känner mig ganska isolerad bland vänner då jag är en av dom första runt mig som skaffar barn. har några avlägsna vänner på andra orter som fått men jag är ganska ensam.
    har ett starkt behov av samhörighet just nu. min egen mamma är inte så intresserad tyvärr! 
    hoppas denna tråd är aktiv då jag ofta har mycket att säga! haha :D  

Välkommen till tråden, och kul att vi har BF så nära varandra! :)

Känner igen mig, är själv 21 (maken är 25) och jag är den första i min vänskapskrets som ska bli mamma och kände mig ganska "ensam" med min graviditet till en början, lärde dock känna en tjej för några månader sen som jag kom mycket nära och nu har hon nyligen blivit gravid så nu känns det mycket bättre! :)

Bara att PM:a mig ifall du behöver någon att snacka av dig med, är själv ganska pratglad av mig ;)  
  • FamMorrhår

Vi med vi med! *räcker upp handen*... vart flyttaf från 24sept till 1 okt så vi får väl se!

Hade moderkakan nääära "exit" på RUL och tyvärr för nära v 32+5 med... 12mm ifrån å min gränsen är 20mm här... så ev snitt för oss... på RUL så lät de som att nästan alla låga moderkakor flyttar sig men ja nä... meeen de ska väl gå!!

• tokiigt
    gladadagar skrev 2013-08-21 11:11:27 följande:

Välkommen till tråden, och kul att vi har BF så nära varandra! :)

Känner igen mig, är själv 21 (maken är 25) och jag är den första i min vänskapskrets som ska bli mamma och kände mig ganska "ensam" med min graviditet till en början, lärde dock känna en tjej för några månader sen som jag kom mycket nära och nu har hon nyligen blivit gravid så nu känns det mycket bättre! :)

Bara att PM:a mig ifall du behöver någon att snacka av dig med, är själv ganska pratglad av mig ;)  
    Åh va roligt! :D 

härligt att du inte känner dig lika ensam! det är aldrig roligt att känna det där utanförskapet när alla andras liv fortsätter och ens eget känns som det står still fasten det är det livet som rör sig mest!
    känner mig redan mindre ensam sen jag hittade till forumen! :D  
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?