• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • tokiigt

Måste bara fråga!!
    Någon annan som är sjuuuukt trött hela tiden?
    jag gick upp för 2 timmar sen och har inte direkt gjort något anstängande eller så.. men vill sova igen redan nu och sitter och gäspar och har svårt att hålla ögonen öppna.
    varit så senaste 2 veckorna igen, precis som jag hade det första 14 veckorna.
    jag aknske bara är en trött människa! D: 

• Lullabay

Tokiigt, nä du är Inte ensam. Vill själv ligga ovh småslumra hela tiden! :P FamMorrhår, Välkommen! Hur känns det att det kanske blir planerat snitt då? Är det första barnet? Hur mår du i graviditeten?

• gladadagar

Har haft flera sådana dagar, då jag kan ha sovit i flera timmar en natt men efter frukosten kan jag känna mig supertrött och sover då någon timme till :p

• Erli

Hej! Hur har ni det idag?
    Varit hos Bm nu, hjärtat slog fint, 134. Sf på 30. Är i v 30+2 idag :)

• tokiigt

Erli: Va roligt att allt såg fint ut! man blir så glad när det går bra!  

• Lullabay

Erli, skönt att det såg bra ut! Var själv hos bm idag, (v32+4) hjärtljuden låg som.vanligt mellan 140-148 och sf 31. Hon brydde sig dock inte om det måttet utan gick på UL mätningarna istället.

• gladadagar

Vad skönt att allt såg bra ut för er! :) Har tid imorgon och är som vanligt orolig :(

• Sajood

Oj, här var det full fart! Hänger inte med riktigt... :) Själv mår jag fortsatt bra, men är fortsatt trött. Ser fram emot nästa besök på mvc för att mäta magen och lyssna på hjärtljud, men det är inte förrän nästa vecka. Hoppas på att magen har vuxit bra, för den verkar växa lite dåligt enligt mätningarna (men än så länge inget som motiverar att göra ett extra ultraljud). Känner att bebisen rör sig hela tiden, så jag är inte så orolig för att den inte mår bra. Slö är den då inte. ;)

• Lullabay

Sajood, ja det är vad jag försöker intala mig själv också. Så länge den är liv i magen, så mår den bra. Det är ju vad alla läkare och barnmorskor påstår. Och isf mår min krabat också bra där inne :)

• Sajood

Det är väldigt svårt att inte oroa sig och att inte bli nojjig, trots att man egentligen vet att man inte har så mycket fog för sin oro. (Antar att det inte blir bättre sen när bebisen kommer ut. Hehe...)

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?