• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • LinnElin
    Lullabay skrev 2013-08-20 19:13:01 följande:
    LinnElin. Hahaha!!! Ja visst blir man nyfiken men det är ju inte långt kvar nu!! Vi kan väl lägga upp lite bilder på våra magar så kan vi ha en gisslek istället? :P
    Knappt några som tror att jag är gravid när de ser min mage. Bara att jag har lagt på mig mer. De som vet att jag är gravid säger att jag har fått "bebismage" men det säger de nog för att vara snälla. Med dottern syntes det knappt alls. Kommer ihåg att jag träffade en kompis när jag va i v 35-36 som jag inte hade träffat på ett tag, han vägrade tro att jag var gravid. Obestämd Så min mage är bara fulare än vanligt och har inte tagit en enda bild på den.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • Lullabay

LinnElin, vad konstigt. Undrar hur bebisen ligger då om det knappt syns någonting. Hur blir dina mätningar hos MVC och så om inte magen blir "större"?
    Här säger alla att jag har en pojkmage, bär lågt och ser ut som en stor basketboll :P

• LinnElin
    Lullabay skrev 2013-08-21 08:05:19 följande:
    LinnElin, vad konstigt. Undrar hur bebisen ligger då om det knappt syns någonting. Hur blir dina mätningar hos MVC och så om inte magen blir "större"?
    Här säger alla att jag har en pojkmage, bär lågt och ser ut som en stor basketboll :P

Förra graviditeten fick jag gå på tillväxtultraljud just för att magen inte växte speciellt mycket. Har för mig att det var typ 2 cm på 6 veckor eller nått. Nu har jag bara gjort två mätningar hittills och lite har den ju vuxit, mer än förra gången iaf. Bebisen trycker liksom upp allt så min mage sitter väldigt högt upp (precis under brösten och inget nedanför naveln) = skitfult.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • plusset

Kunde inte få in nån bild här, men la upp en på min sida... Magen är vääääldigt långt ner å känns som att bebis kommer ut varje gång jag går..

• eija76
    Lullabay skrev 2013-08-20 19:13:01 följande:
    LinnElin. Hahaha!!! Ja visst blir man nyfiken men det är ju inte långt kvar nu!! Vi kan väl lägga upp lite bilder på våra magar så kan vi ha en gisslek istället? :P

Eija76, Välkommen och grattis till den lill* i magen :)  Mensvärksont och stick (du menar som knivhugg va?) i underlivet har jag haft nu i 3 veckor:P Strålar även ner i benen en hel del...troligtvis ingen fara *hoppas jag* :P haha. Hur har din graviditet varit hittills? Symtom? Cravings? Vet du om det blir en flicka eller pojke?

Förresten. någon annan mer än jag som upplever magen som orolig? Har varit jättekass i magen nu i 2-3 dagar, (ursäkta info men..) vilket är lite jobbigt när man sitter på jobbet hela dagarna och måste springa på toa...inte alls trevligt :(
    Lullabay, tack för grattis! Har haft en bra graviditet, väntar en pojke och varit sugen på lite allt möjligt av och till, sånt som jag annars inte äter speciellt mycket av, som tex yoghurt och feferoni. 

Huggen i underlivet har jag oxå haft i ett antal veckor, nu mer som stick i livmodertappen. Nu i natt har min "mensvärk" blivit värre plus att jag fick sammandragningar. Vilket bara hänt förut när jag är ute och går. Sammandragningarna gick över men värken finns kvar. Har svårt att ligga still, att röra på mig känns lättare när det värker. Inte många timmars sömn...
  • LinnElin
    plusset skrev 2013-08-21 08:39:00 följande:
    Kunde inte få in nån bild här, men la upp en på min sida... Magen är vääääldigt långt ner å känns som att bebis kommer ut varje gång jag går..

Åhh! Vilken fin bebismage! Blir så avis när jag ser sånna.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • Mami2013

Nu har jag varit på UL :) moderkakan låg och täckte bebisens utgång vid RUL så därför fick jag ett nytt nu! Allt såg bra ut, moderkakan ligger som den ska så den har flyttat sig och bebis är en lillebror som vi redan misstänkt :) såå glad vill att det ska bli oktober nu!!

• plusset
    LinnElin skrev 2013-08-21 09:02:28 följande:
    Åhh! Vilken fin bebismage! Blir så avis när jag ser sånna.
    Linnéa 100107, BF 131030

Tack . Den är ganska så tung, å jag känner mig rätt så osmidig.. Hehe...
    Mami2013 skrev 2013-08-21 09:05:09 följande:
    Nu har jag varit på UL :) moderkakan låg och täckte bebisens utgång vid RUL så därför fick jag ett nytt nu! Allt såg bra ut, moderkakan ligger som den ska så den har flyttat sig och bebis är en lillebror som vi redan misstänkt :) såå glad vill att det ska bli oktober nu!!

Skönt att den lagt sig på ett bättre ställe å grattis te lillebror
  • LinnElin
    Mami2013 skrev 2013-08-21 09:05:09 följande:

Vad härligt att det såg bra ut!
    Linnéa 100107, BF 131030
  • Lullabay

Mami2013, Sååå skönt att detvsåg bra ut! Härligt med goda nyheter. Och grattis till pojken!!! :) Själv gick inte min kontroll så bra....det lät så bra på läkaren igår när jag var på UL, hon sa ju att det såg bra ut men att hon ville kolla igen om tre veckor. Bra tänkte ju jag. Men idag fick jag se vart den mätningen från UL gör med mn kurva...jag har gått från att ligga mitt emellan översta och mittersta strecket, till mitt emellan lägsta och mittersta strecket. Det är ju inte bra!! :( Bebisen har ju för fan stannat av i tilläxtoch nu ligger jag ju där igen som jag gjorde med Emanuel :(( Känns som att det inte spelar någon roll vad jag gör...har inte ändrat några vanor utan har varit duktig hela graviditeten igenom och så ska det endå spåra ur nu i slutet?? :( Mitt blodvärde värdelöst igen också, bästa mätningen hon fick var 91...så nu blir det ytterligare provtagning imorgon för att besluta om jag ska få jäärn via dropp! Imorgon blir det 4:e läkarbesöket för denna veckan, och nu spricker ärligt talat mitt psyke. Ser hur hela historien med Emanuel upprepar sig...med Emanuel hade jag tur. Han är mitt lilla mirakel. Känns inte som om man har sån tur två gånger...Hur fan ska detta sluta? :(

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?