• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • Erli

Mami2013: haha ja en gratis och ofarlig fylla tackar man inte nej till ;) Får det på mvc, sjukgymnasten i denna lilla hålan var inte utbildade i akupunktur för gravida.

• Lullabay
    NovemberMommy, Välkommen, det är definitivt inte för sent att hoppa in!! Härligt att du har haft det bra hittills, och hoppas det fortsätter så för dig!!

Therese S, Ja visst börjar det kännas riktigt tungt, tur att det snart är över :P Man längtar ju bara efter den lill* nu :P Haha.

Erli, Gud så jobbigt att du inte fick komma idag heller. Inte för det för att laga en hiss kan ju ta ett tag, är lite förvånad över att dom trodde den skulle vara fixad och lovade dig en ny tid idag. Skulle dom nog inte gjort...blir ju bara dubbelbesvikelse!!! :(

Mami2013, Roligt med UL ju! Håller tummarna för att allt ser bra ut imorgon! Det måste du ge oss en uppdatering på sen. Finns det någon speciellt anledning till att du ska ha "extra" UL förresten? (Kanske har glömt något du nämnt tidigare, ber om ursäkt isf)

Tack för att lyckönskningar över mitt UL idag, det gick bra! Det läkaren skulle kolla var ju tillväxten eftersom jag fött ett litet barn tidigare. Plus att dom skulle kolla fostervatten+moderkaka i och med min tidigare moderkaksavlossning. Allt såg bra ut, låt -13% på tillväxt vilket är helt inom det normala. Men hon ville kolla UL igen om 3 veckor bara för att se till att bebisen håller sig där, i sin egna kurva det vill säga. Så inget förändras. Blev nytt bokat besök till den 10 september då :)
    .....En annan sak...läkaren sa "hon" vid ett tillfälle på UL, frågan är om läkaren försa sig eller om hon bara kallar dom för "hon". Det behöver ju inte betyda något men man blev lite fundersam :P Alla säger ju dessutom att jag har en pojkmage:P haha.
    Imorgon har jag en vanlig graviditetskontroll hos MVC också, alltid är det något man ska springa på :P
  • LinnElin

Sjukgymnasten ringde kort efter att jag hade skrivit inlägget och meddelade att hissen var lagad. Jippie! Så jag var dit och fick mig fem nålar i baken. ;) Ska dit på torsdag igen. Idag var ändå en bra dag då jag inte har olidligt ont och vi kan hoppas på att det fortsätter så imorrn oxå. Humöret blir så mycket bättre!

Linnéa 100107, BF 131030
  • eija76

Hej, hoppar in jag med! Bf 4e oktober. 

Men har redan mensvärksont och stick i underlivet. Ont i korsryggen av foglossning. Har haft det i fyra fem dagar.
    Får hoppas att det inte är förlossning på G redan i augusti. Eller så är det kanske bara livmodern som töjs ännu mer. Och att det trycker på neråt.

Kan ju bli förlossning i september (eftersom jag är beräknad tidigt i oktober) det är ju inte allt för långt borta...

• LinnElin

Lullabay - Skönt att det såg bra ut! Om läkaren sa hon skulke jag tuppa av pga nyfikenhet! Du måste ha nerver av stål!

Linnéa 100107, BF 131030
  • Lullabay
    LinnElin. Hahaha!!! Ja visst blir man nyfiken men det är ju inte långt kvar nu!! Vi kan väl lägga upp lite bilder på våra magar så kan vi ha en gisslek istället? :P

Eija76, Välkommen och grattis till den lill* i magen :)  Mensvärksont och stick (du menar som knivhugg va?) i underlivet har jag haft nu i 3 veckor:P Strålar även ner i benen en hel del...troligtvis ingen fara *hoppas jag* :P haha. Hur har din graviditet varit hittills? Symtom? Cravings? Vet du om det blir en flicka eller pojke?

Förresten. någon annan mer än jag som upplever magen som orolig? Har varit jättekass i magen nu i 2-3 dagar, (ursäkta info men..) vilket är lite jobbigt när man sitter på jobbet hela dagarna och måste springa på toa...inte alls trevligt :(
  • Lullabay
    Plusset, Hej!! Du är så välkommen så!! :D Grattis till bebisen, hur har din graviditet varit? Ställer samma fråga till alla här känns det som men, några speciella cravings? Vet du om det är en pojke eller flicka i magen? Krämpor?
  • plusset
    Lullabay skrev 2013-08-20 19:58:55 följande:
    Plusset, Hej!! Du är så välkommen så!! :D Grattis till bebisen, hur har din graviditet varit? Ställer samma fråga till alla här känns det som men, några speciella cravings? Vet du om det är en pojke eller flicka i magen? Krämpor?

Tack Det har varit bra tills för några veckor sedan... Har nu väldigt många sammandragningar och min tapp är mjuk, så jag blev sjukskriven igår fram tills BF pga stor risk för prematur... Så nu e man nervös.... Är en livlig liten pojk därinne, å cravings har hittills varit twix å lite godsaker, men i början va de surt som gällde
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?