Lullabay skrev 2013-09-11 13:35:49 följande:
Eija76, ja det är nog kanske snart dags här snart känns det som. Men man blir förvirrad emellanåt.
Var det inte otäckt när du fick en blödning? Har dina värkar stannat av helt av vila eller har du dom fortfarande?
Känner mig lite skakis och så, värkarna börjar liksom ta på kroppen så man är ansträngd. Har till och med haft kramp i benen till och från. Min kära mor sa att man blir sån då kroppen skickar ut adrenalin när man får en smärtsam värk, har man haft en del sådana värkar så blir kroppen till slut ansträngd. Detta har ju pågått i två dagar nu så det är väl inte så konstigt då.
Kan inte begripa hur jag ska orka gå till dagis och hämta sonen sen bara, men min sambo jobbar till 18.00, och eftersom jag tar ut 1/4 föräldrapenning just nu så måste jag hämta honom vid 15:00. Förbereder mig som tusan, och känns jätte jobbigt även fast det bara är en promenad på 10 minuter dit :P
Det känns som att det snart är dags, men det behöver ju inte vara det. Men värken, molande, sitter kvar även vid vila och blir mer och mindre av och till. Ibland trycker det neråt och gör ont på ett annat sätt. Det som är jobbigt är att det är så svårt att koncentrera på att göra något annat. Något vettigt, värken gör mig paralyserad och går bara och väntar.
Vad obehagligt med din son, hoppas ni båda får vila nu och blir ompysslade.
FamMorrhår: Oj, är det dags nästa vecka? Förlåt om jag får er att upprepa, jag borde läsa på mer vad ni skrivit tidigare
Lyckan 382: 6okt, ja då förstår jag om du börjar känna dig redo. Kroppen gör sig redo nu säkert, så det är bara att vänta in de sista veckorna, så spännande!!