• eija76

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Hej, hoppar in jag med! Bf 4e oktober. 

Men har redan mensvärksont och stick i underlivet. Ont i korsryggen av foglossning. Har haft det i fyra fem dagar.
    Får hoppas att det inte är förlossning på G redan i augusti. Eller så är det kanske bara livmodern som töjs ännu mer. Och att det trycker på neråt.

Kan ju bli förlossning i september (eftersom jag är beräknad tidigt i oktober) det är ju inte allt för långt borta...

• eija76
    Lullabay skrev 2013-08-20 19:13:01 följande:
    LinnElin. Hahaha!!! Ja visst blir man nyfiken men det är ju inte långt kvar nu!! Vi kan väl lägga upp lite bilder på våra magar så kan vi ha en gisslek istället? :P

Eija76, Välkommen och grattis till den lill* i magen :)  Mensvärksont och stick (du menar som knivhugg va?) i underlivet har jag haft nu i 3 veckor:P Strålar även ner i benen en hel del...troligtvis ingen fara *hoppas jag* :P haha. Hur har din graviditet varit hittills? Symtom? Cravings? Vet du om det blir en flicka eller pojke?

Förresten. någon annan mer än jag som upplever magen som orolig? Har varit jättekass i magen nu i 2-3 dagar, (ursäkta info men..) vilket är lite jobbigt när man sitter på jobbet hela dagarna och måste springa på toa...inte alls trevligt :(
    Lullabay, tack för grattis! Har haft en bra graviditet, väntar en pojke och varit sugen på lite allt möjligt av och till, sånt som jag annars inte äter speciellt mycket av, som tex yoghurt och feferoni. 

Huggen i underlivet har jag oxå haft i ett antal veckor, nu mer som stick i livmodertappen. Nu i natt har min "mensvärk" blivit värre plus att jag fick sammandragningar. Vilket bara hänt förut när jag är ute och går. Sammandragningarna gick över men värken finns kvar. Har svårt att ligga still, att röra på mig känns lättare när det värker. Inte många timmars sömn...
  • eija76

åh har inte hunnit vara med här. Men uppdaterar iaf min status just nu:

Förvärkar och "mensont" av och till. Bebis har fixerat sig och magen sjönk i går natt.  Nu idag har jag fått en blödning och återigen "mensont".

Har varit sjukskriven och tagit det lugnt, men just nu en månad innan bf är min sjukskrivning slut och jag har fått en massa skrivbordsjobb att göra. Puh hoppas mitt kära barn håller sig inne iaf till nästa vecka. Åtminstone förbi fredag den 13...Förvånad 

• eija76
    FamMorrhår skrev 2013-09-11 13:02:16 följande:
    Vaggande.. fasen tycker jag ser ut som en anka... svankig å dan... meen man får väl reparera kroppen efter att den läkt lite!

Eija76- vad för blödning? Liten ingen fara eller? Ryser lite av ordet blödning nu....
    Liten blödning ingen fara. Kan vara av många olika anledningar. Tex samlag, förstoppning, förlossnings förberedelse (även om det kan dröja). Pratade med en barnmorska som sa att min förlossning antagligen har börjat nu men att det är svårt att säga när det verkligen händer. Så idag är jag sängliggande.

Lullabay: har inte läst allt om vad som händer dig nu men uppfattat att du också har en massa förlossningskänningar.
    Jag fick penicillin mot urinvägsinfektion, vilket tillfälligt stoppade min värk men nu några veckor senare är allt igång igen. Ungefär varannan dag. Hade sju minuter mellan värkarna i förrgår, sen försvann dom igen.

Hoppas du får raka besked och vila! 
  • eija76

FamMorrhår: eller är det du som har förlossningskänningar? Vi kanske är några nu helt enkelt som börjat känna av, spännande och läskigt Glad

• eija76
    Lullabay skrev 2013-09-11 13:35:49 följande:
    Eija76, ja det är nog kanske snart dags här snart känns det som.  Men man blir förvirrad emellanåt.
    Var det inte otäckt när du fick en blödning? Har dina värkar stannat av helt av vila eller har du dom fortfarande?

Känner mig lite skakis och så, värkarna börjar liksom ta på kroppen så man är ansträngd. Har till och med haft kramp i benen till och från. Min kära mor sa att man blir sån då kroppen skickar ut adrenalin när man får en smärtsam värk, har man haft en del sådana värkar så blir kroppen till slut ansträngd. Detta har ju pågått i två dagar nu så det är väl inte så konstigt då.
    Kan inte begripa hur jag ska orka gå till dagis och hämta sonen sen bara, men min sambo jobbar till 18.00, och eftersom jag tar ut 1/4 föräldrapenning just nu så måste jag hämta honom vid 15:00. Förbereder mig som tusan, och känns jätte jobbigt även fast det bara är en promenad på 10 minuter dit :P
    Det känns som att det snart är dags, men det behöver ju inte vara det. Men värken, molande, sitter kvar även vid vila och blir mer och mindre av och till. Ibland trycker det neråt och gör ont på ett annat sätt. Det som är jobbigt är att det är så svårt att koncentrera på att göra något annat. Något vettigt, värken gör mig paralyserad och går bara och väntar.

Vad obehagligt med din son, hoppas ni båda får vila nu och blir ompysslade.

FamMorrhår: Oj, är det dags nästa vecka? Förlåt om jag får er att upprepa, jag borde läsa på mer vad ni skrivit tidigare Glad

Lyckan 382: 6okt, ja då förstår jag om du börjar känna dig redo. Kroppen gör sig redo nu säkert, så det är bara att vänta in de sista veckorna, så spännande!! 
  • eija76
    Ss85 skrev 2013-09-12 16:14:27 följande:
    Någon mer som e sjukt trött? V35+0 idag o tänker mest, hur ska jag orka klämma ut en bebis när jag e så fruktansvärt trött hela tiden?! Har rätt lågt järnvärde 107 men e ledig o när barnen e på förskolan tis, ons o tors sover jag alltid typ två timmar. Ändå e jag fortfarande trött.. Åh va trött jag e på o va gravid nu.. ;)
    åh, den där tröttheten är inte kul. Tyvärr hjälper inte vila. Järntabletter eller blutsaft vore nog bäst för dig. Ta dosen på morgonen en halvtimma innan frukost och om det är järntabletter kan du skölja ner med citronvatten så tas järnet upp bättre. Efter fyra dar brukar jag bli piggare.

Jag har ont, "mensvärkont", men är inte öppen alls, däremot är livmodertappen mjuk och förkortad. Så får se hur långt det kan ta. Kan inte koncentrera på arbete nu. Bara förbereda här hemma känns som det jag vill syssla med. 
  • eija76
    FamMorrhår skrev 2013-09-12 16:27:29 följande:
    Funderar om de är nå lurt här... eller om de är för att jag är förkyld... men tycker jag haft mera sammandragningar idag å känner mig öm i magen.. träningsvärk?
    Vet inte om jag ska ringa å rådfråga eftersom de var aj aj på värkar å allt... men jag är så trött idag så en tur till förlossningen känns vansinnigt jobbigt bara för att de ska säga att de är lugnt...
    jag fick rådet att avvakta ett tag när det kändes annorlunda. Om värken fortfarande känns och stegras efter nån timma. Då kan det nog vara bra att iaf ringa och rådfråga.
  • eija76

Fråga: Ni som har tydliga känningar av att något är på gång, hur mycket är ni ute och går och så?
    Ni som fött tidigare, kan det att gå i trappor hjälpa igång eller är det annat som har betydelse för när förlossningen väl kommer igång på riktigt?

Är ivrig endast för att det är jobbigt med långdragen smärta som jag haft nu fram och tillbaka i en månad redan. 

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?