anansie skrev 2013-09-15 13:57:30 följande:
När jag väntade dottern så började slemproppen lossna 2 dagar innan vattnet gick. Det var genomskinligt slem med lite röda strimmor i.
ok då ska jag hålla utkik efter sånt.
anns skrev 2013-09-15 14:16:05 följande:
Åh det börjar verkligen närma sig för vissa, blir avis. Vi får vänta tålmodigt till 27 okt, känns som en evighet dit=(. Tänker konstant på bebisen och längtar så fruktansvärt mkt.
ja nu börjar det närma sig, från att uppleva som för dig att det är evigheter kvar till att det helt plötsligt är nära (förhoppningsvis nära) :) Håll ut! Ska jag säga haha som är väldigt otålig.
Mami2013 skrev 2013-09-15 14:20:00 följande:
TessTessan, nej iofs även om bm känner så kan hon ju inte veta hur bebis ligger till 100%. Hoppas det går bra iaf :) och hoppas att du hittar nåt att göra när du måste vila. Själv blir det en del läsande, tvtittande och surfa på datan och iphonen... Riktigt trist ibland med andra ord. Sen vill man ju hjälpa till med hushållet så mannen slipper sköta allt... Samtidigt får man nog vara lite "ego" och tänka på sig själv och bebis i magen! Ja jag har fortfarande mkt sdr, men det börjar bli mer som förvärkar nu att de verkligen känns som mensvärk och strålar med i benen emellanåt...
Elja76, min slempropp släppte i vecka 32 och nu är jag i vecka 35! En stor geléklump som kom ut på en och samma gång. Men de kan ju återbildas så det behöver inte betyda att något är på gång... Med första barnet märkte jag aldrig slemproppen, visste inte ens att det fanns en sån :-P men andra barnet släppte den i vecka 37-38 nån gång har jag för mig men då hände inget heller. Blev sen igångsatt i 39+2.... Har du ringt fl ang att du tror att du sipprar vatten?
har inte vågat kontakta fl för att jag varit i kontakt redan några gånger pga av "mensvärk" känner mig för tjatig och ska vänta och se vad som händer.