• eija76

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

3småprinsar skrev 2013-09-12 21:09:42 följande:
    Med första fixade jag en födelsedagsfest kvällen innan, dukade och sprang runt som en tok. På kvällen sa jag att nu struntar jag i dtta, nu måste bebisen komma. Precis i v 39, daagen efter festen gick jag upp vid 10-tiden. Vattnet gick när jag reste mig från sängen Med nummer 3 sprang jag i trappor i en simmhall för att åka vattenbana med sönerna. Kvällen efter sa jag till en annan förälder som är barnmorska att dt hjälpr inte att röra på sig. Bebisen vill inte komma! Hon sarade att bbisen kommer när man är utvilad och laddad, man skall inte stressa runt. Jag gick hem och lade mig på fter detta samtal. Det var på morgonen. Gick sedan inte upp, låg och läste och endast vilade. Klockan 18.00 gick jag upp för att se vad övriga familjen gjord, då gick slemproppen! Jag hann ta ett steg från sängen, värkarna kom tätt omgående. Så med mig verkar ett bra koncept vara att köra tok hårt ena dagen och villa hela nästa Får se hur det blir nu!
    aha intressant, ena dagen vila andra dagen köra tok hårt! Det ska jag testa. Har haft en liknande balans nu men ska försöka vara mer extrem hehe Glad fast med viss måtta..
    Ss85 skrev 2013-09-12 21:14:28 följande:

Äter redan 2 niferex o 1 folsyra om dan ändå dåligt järnvärde.. Men men inte långt kvar så bara o härda ut nu. ;)
    oj shit två niferex per dag o ändå dåligt järnvärde, då förstår jag, usch vad jobbigt! Hoppas verkligen det snart vänder för dig!

• eija76
    Lullabay skrev 2013-09-13 13:18:08 följande:
    Där gick mitt vatten....holy crap!!!!! :O
    Åh vad spännande, all lycka till!!!
  • eija76
    Lullabay skrev 2013-09-13 23:45:27 följande:
    Tack för alla lyckoönskningar!! Klockan 19:20, föddes Isabella. 2,8kg och 47 cm lång. Vi mår bra men väldigt trötta såklart. Jag uppdaterar igen imorgon bitti, ska även ta en bild på den lilla som jag ska ladda upp här! :)
    Fantastiskt! Vad fort det gick! Ett stort grattis till er!!!
  • eija76
    Ss85 skrev 2013-09-15 10:41:04 följande:
    Jag e me orolig att min bebis ska ha vänt sig igen.. Inte för att jag känt något utan mest bara orolig. I v.33 låg rumpan ner men i v.35 låg huvudet ner så hoppas bebis håller sig så! Idag lossnade en pytte pytte bit av slemproppen!!! :)
    Om det inte blir för privat: hur var den lilla biten slempropp? själv har jag liksom väldigt vattniga flytningar så funderar på om det börjat sippra fostervatten.
  • eija76
    Ss85 skrev 2013-09-15 11:57:46 följande:

Ursäkta detaljer nu ;) men de e typ som snor, lite tjockare o genomskinligt. Som slem liksom.. Men nu va de bara pytte som lossnade så behöver inte betyda något, e v.35+3 idag så känns lite tidigt ännu. Med första dottern lossnade en stor bit o samma dag gick vattnet. Me andra dottern lossnade den bitvis i några veckor har jag för mig.. Om du e osäker på de e fostervatten kan du ju ringa förlossningen så får du kanske åka in så de får se om de e de eller inte.
    Ok, då har jag nog inte tappat slemproppen än, så borde väl inte kunna vara fostervatten som lyckats sippra igenom. Men tänker att jag avvaktar och ser om det kommer mer.
  • eija76
    Ss85 skrev 2013-09-15 13:24:27 följande:

Har kompisar som vattnet gått på men de har aldrig märkt av någon slemproppen.. Vet inte riktigt hur de funkar...
    Vet att jag haft slemproppar när jag inte varit gravid som släppt vid ägglossning. Dom slempropparna är som stora genomskinliga geléklumpar. Kanske är samma typ som vid graviditet. Har inte stött på nåt sånt än på toa, men precis, det behöver nog inte märkas är säkert olika från gång till gång. Men nu är jag nog bara sugen på att värken jag har haft fram o tillbaka under längre tid ska bestämma sig...:) så letar tecken.
  • eija76
    anansie skrev 2013-09-15 13:57:30 följande:
    När jag väntade dottern så började slemproppen lossna 2 dagar innan vattnet gick. Det var genomskinligt slem med lite röda strimmor i.
    ok då ska jag hålla utkik efter sånt.
    anns skrev 2013-09-15 14:16:05 följande:

Åh det börjar verkligen närma sig för vissa, blir avis. Vi får vänta tålmodigt till 27 okt, känns som en evighet dit=(. Tänker konstant på bebisen och längtar så fruktansvärt mkt.

ja nu börjar det närma sig, från att uppleva som för dig att det är evigheter kvar till att det helt plötsligt är nära (förhoppningsvis nära) :) Håll ut! Ska jag säga haha som är väldigt otålig.
    Mami2013 skrev 2013-09-15 14:20:00 följande:
    TessTessan, nej iofs även om bm känner så kan hon ju inte veta hur bebis ligger till 100%. Hoppas det går bra iaf :) och hoppas att du hittar nåt att göra när du måste vila. Själv blir det en del läsande, tvtittande och surfa på datan och iphonen... Riktigt trist ibland med andra ord. Sen vill man ju hjälpa till med hushållet så mannen slipper sköta allt... Samtidigt får man nog vara lite "ego" och tänka på sig själv och bebis i magen! Ja jag har fortfarande mkt sdr, men det börjar bli mer som förvärkar nu att de verkligen känns som mensvärk och strålar med i benen emellanåt...

Elja76, min slempropp släppte i vecka 32 och nu är jag i vecka 35! En stor geléklump som kom ut på en och samma gång. Men de kan ju återbildas så det behöver inte betyda att något är på gång... Med första barnet märkte jag aldrig slemproppen, visste inte ens att det fanns en sån :-P men andra barnet släppte den i vecka 37-38 nån gång har jag för mig men då hände inget heller. Blev sen igångsatt i 39+2.... Har du ringt fl ang att du tror att du sipprar vatten?
    har inte vågat kontakta fl för att jag varit i kontakt redan några gånger pga av "mensvärk" känner mig för tjatig och ska vänta och se vad som händer.

• eija76
    Snultan skrev 2013-09-15 15:25:50 följande:
    Nu var det inte till mig du skrev men jag läste så jag måste bara säga tycker inte du skall känna dig tjatig, dom finns för dig och bättre du ringer en gång (eller kanske flera gånger) för mycket än en gång för lite. De är vana vid "oroliga" mammor och tycker ju faktiskt att det är bra att man oroat sig. Så fråga kan man alltid :)

Ett annat tips, ni som har Folksams gravidförsäkring, det finns ett gratis nr man kan ringa dygnet runt, till en barnmorska och ställa frågor :) Det gjorde jag när jag va orolig vid minskade fosterrörelser. Hon var SUPERtrevlig verkligen och tyckte jag skulle ringa Förlossningen och sen sa hon till och med att jag gärna fick ringa tillbaka senare o berätta hur de gick :) så när jag talat med henne och sen talat med FL så kände jag mig inte alls så dum längre :) 
    Bra tips!! 
    Om det blir värre så ringer jag men det blev bara liten liten pöl på golvet i natt på väg till toan, sen har det lugnat sig.
    Mami2013 skrev 2013-09-15 15:30:36 följande:
    Elja76, har du satt binda eller trosskydd i för att se hur mkt det kommer? Vilken vecka är du i? Jag tycker ändå att du ska ringa fl och rådfråga, är det vatten som sipprar så kan det hända att du får komma in på kontroll. Jag hade själv för tidig vattenavgång i vecka 32 med sonen.. Alltid bättre att ringa för mycket än för lite ;) men hoppas att det är vattniga flytningar för dig bara!
    Nej jag har inte använt nån binda eller så men nu har det lugnat sig och kommer mest på pappret när jag går på toa så det verkar som det endast var flytningar. Är i v 38 så det kan ju hända nu. Men avvaktar och ser. 

Tack för er omtanke!!

• eija76

Stort grattis Erli!

Vilken omtumlande förlossning, skönt att ni kan pusta ut nu! 

• eija76
    Snultan skrev 2013-09-18 15:59:45 följande:
    Åh fick sån konstig värk.. först så kändes det som ett tryck upp mot lungorna, inget konstigt tänkte jag han ligger ju med huvudet där.. sen så när jag var o handla fick jag sjuukt ont i ryggen liksom en stegrande smärta som kom och sen försvann.. sen nu hemma så kände jag samma smärta i magen.. 

känns ju lite olägligt om något skulle sättas igång nu innan snittet. men kanske bara va nåt tillfälligt. har ju haft en del förvärkar/mensvärk så.. vi får se va som händer :) 
    oj, verkar lite oroande kanske. Om det håller i sig, ring förlossningen, tycker jag! 
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?