• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • Lillapyretsmamma

Tack! Själva förlossningen med lilla Pyret gick i stort sett bra. Vattnet gick tre veckor före BF och dagen efter satte de igång med värkstimulerande. Det som kändes positivt och som jag förhoppningsvis kan ta med mig till nästa är att jag klarade smärtan bättre än jag trodde innan. Däremot uppskattade jag inte att läkarpraktikanten som var med bara försvann efter och ingen visste ens vad han hette (!) samt att jag sprack en del, vilket jag inte förstod förrän långt senare när jag fick tillbaka från försäkringen. Ont gjorde det ju efter, men jag trodde att jag bara var fånig som knappt kunde gå. Jag mådde illa vid förra graviditeten och fick dropp en gång, Men det visade sig inte vara ngt mot denna gång. Har varit inlagd med dropp tre ggr och varit sjukskriven på 50% i flera månader pga hyperemesis. Nu är illamåendet bättre, men usch vad denna graviditet påverkar mig, först fysiskt och nu psykiskt. Inte alls som förra gången så jag var inte beredd. Även om ja självklart vet att graviditeterna kan se olika ut. Har fått remiss till aurorasamtal då jag har en del frågor och funderingar kring förlossningen samt den kommande BB-tiden. Har tyvärr inte alls bra minnen från de dagar vi var på BB. Ja nu har jag gnällt ur mig lite ;) Önskar er alla en bra morgondag! :)

• LinnElin
    Lillapyretsmamma skrev 2013-08-19 00:52:24 följande:
    Tack! Själva förlossningen med lilla Pyret gick i stort sett bra. Vattnet gick tre veckor före BF och dagen efter satte de igång med värkstimulerande. Det som kändes positivt och som jag förhoppningsvis kan ta med mig till nästa är att jag klarade smärtan bättre än jag trodde innan. Däremot uppskattade jag inte att läkarpraktikanten som var med bara försvann efter och ingen visste ens vad han hette (!) samt att jag sprack en del, vilket jag inte förstod förrän långt senare när jag fick tillbaka från försäkringen. Ont gjorde det ju efter, men jag trodde att jag bara var fånig som knappt kunde gå. Jag mådde illa vid förra graviditeten och fick dropp en gång, Men det visade sig inte vara ngt mot denna gång. Har varit inlagd med dropp tre ggr och varit sjukskriven på 50% i flera månader pga hyperemesis. Nu är illamåendet bättre, men usch vad denna graviditet påverkar mig, först fysiskt och nu psykiskt. Inte alls som förra gången så jag var inte beredd. Även om ja självklart vet att graviditeterna kan se olika ut. Har fått remiss till aurorasamtal då jag har en del frågor och funderingar kring förlossningen samt den kommande BB-tiden. Har tyvärr inte alls bra minnen från de dagar vi var på BB. Ja nu har jag gnällt ur mig lite ;) Önskar er alla en bra morgondag! :)

Vilken pärs att behöva vara inlagd med dropp pga illamående! Kom illamåendet på en gång? Jag mådde rätt illa jag med (kom efter v 12) men inte i närheten av ditt illamående! Jag fick Lergigan Comp utskrivet, det hjälpte så där men jag kunde iaf vara på jobbet. 

Jag är bara nyfiken så du känn inget tvång att berätta men vad upplevde du som dåligt från BB?

Hur gammalt är första barnet?
    Linnéa 100107, BF 131030
  • Therese S

Hej ! Hoppar in här :) väntar mitt tredje barn den 12 okt ! Men ska genomgå mitt tredje snitt ! Väntar med spänning med att fått datum :)

• gladadagar
    FridaE skrev 2013-08-19 00:28:34 följande:
    Hej!

Jag är ny här. Väntar mitt första barn 26 oktober.

Just nu borde jag sova, men av olika anledningar/krämpor och en kick-boxande bebis så kan jag inte det... rätt mysigt ändå! ð???

/Frida

Välkommen till tråden! Vad kul att vi har BF samma dag :)

Hoppas du kunde somna tillslut :) har också börjat få lite svårt att somna på siståne men hittills har jag haft en bebis som faktiskt verkar leka på dagtid och sova på natten, hoppas det håller i sig :p
  • gladadagar

Lullaby: Skulle vara roligt om man kanske kunde sammanställa en lista i TS med allas BF :)

• Erli

Ja nu börjar vi bli ett par stycken som ska ha ungefär samtidigt =) Spännande! 30+0 idag!!

Lallabay:
    Å vilken söt liten kille.
    Jag har haft en väldigt jobbig natt, i nästan 7 timmar - sammandragningar från helvetet (ursäkta). Trodde jag skulle gå av på mitten, brännande smärta både i ryggen, framtill och ljumskarna. Precis som du skrev här uppe så känner man när det är på gång och magen hårdnar och sen gör det mer och mer ont tills man når någon topp och då väckte jag gubben som fick agera massör! Hela natten, till och från. Trodde ju inte att "vanliga" sdr kunde göra så sjukt ont. Mådde verkligen illa av det!
    Hade lite mys med gubben igår kväll, var säkert det som drog igång allt. Så nu kanske man ska hålla sig borta från den typen av aktiviteter? Ska fråga BM på onsdag men vad tror ni?

Välkommen alla nya Skrattande 

• LinnElin
    Erli skrev 2013-08-19 10:30:25 följande:
    Ja nu börjar vi bli ett par stycken som ska ha ungefär samtidigt =) Spännande! 30+0 idag!!

Lallabay:
    Å vilken söt liten kille.
    Jag har haft en väldigt jobbig natt, i nästan 7 timmar - sammandragningar från helvetet (ursäkta). Trodde jag skulle gå av på mitten, brännande smärta både i ryggen, framtill och ljumskarna. Precis som du skrev här uppe så känner man när det är på gång och magen hårdnar och sen gör det mer och mer ont tills man når någon topp och då väckte jag gubben som fick agera massör! Hela natten, till och från. Trodde ju inte att "vanliga" sdr kunde göra så sjukt ont. Mådde verkligen illa av det!
    Hade lite mys med gubben igår kväll, var säkert det som drog igång allt. Så nu kanske man ska hålla sig borta från den typen av aktiviteter? Ska fråga BM på onsdag men vad tror ni?

Välkommen alla nya Skrattande 

Usch! Vilken hemsk natt! Du tog inte någon Alvedon? Tänkte om det kanske kan hjälpa lite. Själv drar jag mig in i det längsta för att ta värktabletter men i den situationen hade jag nog gjort det!
    Linnéa 100107, BF 131030
  • Erli

LinnElin:
    Jodå, tog 2 Alvedon utan nån vidare effekt! Blir ju ordentligt orolig när det gör så sjukt ont :(

• LinnElin
    Erli skrev 2013-08-19 10:48:59 följande:
    LinnElin:
    Jodå, tog 2 Alvedon utan nån vidare effekt! Blir ju ordentligt orolig när det gör så sjukt ont :(

Du ringde inte till förlossningen? Hur känns det nu då?
    Linnéa 100107, BF 131030
  • Sajood

Hej alla!

Väntar mitt första barn med bf den 15/10. Har hittills haft en väldigt lugn graviditet där det värsta har varit tröttheten och ömma fötter, men det är ju som tur är två saker som är ganska lätta att hantera. Är positivt överraskad över att jag får sova så bra. Jag känner mig ganska lugn inför förlosningen (lycklig oventande om vad som väntar!!) men är lite nojjig över att den ska dra igång för tidigt, så jag stressar upp mig när jag känner lite molvärk eller så. Anledningen till min nojjighet är att jag har en syster som har fått barn i vecka 29... Men än så länge har jag inga tecken på att det håller på att dra igång, och jag kommer säkert att gå två veckor över tiden innan den lilla bebisen kommer. :) 

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?