• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • LinnElin
    Lullabay skrev 2013-08-18 19:48:46 följande:
    Det jag brukar göra är att klocka dom. Idag har värkarna inte varit regelbundna, utan ibland är det 3 minuter mellan dom och ibland 30 minuter. Förra veckan var det exakt 10 minuter mellan varje värk, höll på så i ett dygn! :P
    Känns på rätt ställe i magen, hur menar du då? Nedre delen av magen?  Mina värkar som jag haft idag känns liksom inuti...inne i vaginan menar jag då, pissont gör det och samtidigt spänner sig magen och blir hård som ett bowlingklot. Jag kan även känna värken ner i benen och i ländryggen. Riktigt plågsamt men än sålänge varar dom ganska kort tid sagt vad, så det går att överleva:P Men man måste ju endå stanna upp och ta ett par djupa andetag.
    Det känns på samma ställe som när jag hade riktiga värkar, fast långt ifrån lika ont! Svårt att förklara men jag försöker koppla bort allt annat och väntar på att det ska gå över. Jag är sån som spänner hela kroppen när jag får ont, typ paralyserad. Har inte känt att magen har blivit speciellt hård men jag har ju ett skyddande lager om man säger så... Drömmer
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Lullabay och Mami2013, vilka småttingar! Jag skulle vara livrädd för att skada så små! Kompisens dotter vägde runt 2900 gram när hon föddes (i v 36) och jag vågade inte peta på henne de första veckorna. Jag gick över 8 dagar med min dotter och hon vägde 4460 gram.

Linnéa 100107, BF 131030
  • Mami2013

Haha lullaby jag är också liten, hela 150 cm :-P men min sambo är stor (186cm) så våra barn har ärvt längd efter honom hihi!

Gladadagar, vad spännande med först barnet när allt är så nytt :)

• Mami2013

LinnElin man vänjer sig. Men jag håller med, fastän jag har två barn redan så vågade jag knappt hålla i min kompis son när han föddes i våras. Och han var en stor kille på över 4000 gram! Man är så rädd att skada dem, men det blir en helt annan sak med sina egna (tycker iaf jag) :)

• Mami2013

Hej Lillapyretsmamma :) jag hoppade också in i tråden idag! Har bf den 27/10 så vi är nära :)

• Lullabay

Välkommen Lillapyretsmamma! Trevligt att du hoppar in :) Hur var det för dig när "lilla pyret" föddes? Och hur har din graviditet varit hittills?

Mami2013, haha själv är jag 155-156cm, där någonstans, och vägde hela 41kg innan jag blev gravid, man skulle kunna blåsa omkull mig:P

• FridaE

Hej!
    Jag är ny här. Väntar mitt första barn 26 oktober.
    Just nu borde jag sova, men av olika anledningar/krämpor och en kick-boxande bebis så kan jag inte det... rätt mysigt ändå! ð???
    /Frida

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?