• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • FamMorrhår

Kvar på sjukan till imorgon då kaaanske.. idag får jag gå i korridoren! Wiie.. .. men inte 20 gånger la de snabbt till... haha... bruna flytningar idag när jag va på toa- men de är troligen rester.. ingen färsk blödning.

Å jag har fått duscha.. de var så jäkla skönt så hahaha...

Ligger å funderar vad jag ska ha med mig in sen.. för jag ska fan packa när jag kommer hem... :-P Å nu vill jag montera sängen å fixa sånt... haha...

Ett babynest vill jag ha- har funderat på å sy men den skulle nog inte bli snygg känns de som . Tänk beställa ett men drar mig lite då de ändå blir typ 600kr då...

• Erli
    LinnElin skrev 2013-08-24 09:52:10 följande:
    Erli - Det gick inte att bifoga filer när man inboxar så jag lägger upp länken här ist. idasmirakel.vimedbarn.se/sy-ditt-eget-babynes.../ Det jag skulle göra annorlunda om jag skulle sy en till är att sy lite längre upp än vad hon har gjort på bild nummer fyra. Kan skriva att jag köpte en två nya kuddar på Ikea (de billigaste) och använde i sidorna ist för vadd på rulle. Mycket enklare! Sen så skulle jag trä igenom snöret INNAN jag fyller sidorna med vadd från kuddarna. Höll på i nästan två timmar med att trä igenom snöret. Då svor jag en del! Men i övrigt är det en bra och enkel beskrivning! Rekommenderas varmt!
    Tack snälla för hjälpen =) Hämtat symaskinen idag så nu ska jag bara beställa lite roliga tyger också. Har du nått tips på en bra sida man kan beställa ifrån??
  • Mami2013

Det blev en sväng till förlossningen idag... Fick köra en ctg och sen undersöktes livmodertappen som var bra (tack och lov). Lite bricanyl och observation så fick jag åka hem! Men nu ska jag vila vila vila... Och kommer mina sammandragningar tillbaka så är det bara att åka in igen... Inte helt lätt att vila med två busungar hemma

• FamMorrhår

[quote=70886036][quote-nick]Mami2013 skrev 2013-08-24 20:32:50 följande:[/quote-nick]Det blev en sväng till förlossningen idag... Fick köra en ctg och sen undersöktes livmodertappen som var bra (tack och lov). Lite bricanyl och observation så fick jag åka hem! Men nu ska jag vila vila vila... Och kommer mina sammandragningar tillbaka så är det bara att åka in igen... Inte helt lätt att vila med två busungar hemma[/quote Vila så gott de går!!

• Mami2013

Ja jag försöker vila... Nu när ungarna sover ffa.. Blev inlagd i vecka 32 med sonen och hade sängläge fram till han föddes i vecka 34+1... Han var första barnet så då var det lite enklare på nåt sätt.. Nu har jag två att ta hand om :-/ så jag hoppas det lugnar sig! Hur går det för dig då Fammorrhår?

• FamMorrhår
    Mami2013 skrev 2013-08-24 21:39:59 följande:
    Ja jag försöker vila... Nu när ungarna sover ffa.. Blev inlagd i vecka 32 med sonen och hade sängläge fram till han föddes i vecka 34+1... Han var första barnet så då var det lite enklare på nåt sätt.. Nu har jag två att ta hand om :-/ så jag hoppas det lugnar sig! Hur går det för dig då Fammorrhår?

Å jag som muttrar över att ligga i sängen nån dag.. men de är ju vila som gäller om jag får komma hem.... men vi mår nog bra både liten å jag.. har fått ont bak i svanken igår å ljumskarna sedan i fredags.. hum hum... tycker de kan dra igång jag.. :-P men nä liten stannar nog ett tag till- kanske lik bra de.. 34+4 bara än..
  • anansie
    Lullabay - Tack så mycket :) Ja då vet du ju precis ! 
    Tack gode gud för 15 timmar i veckan på förskolan.. kommer nog behövas både för mej & dottern sen.
    Men mannen kommer vara föräldrarledig för stora tösen varje fredag med så då kommer vi ha en riktig "Älva-dag" där hon står i fokus och vi hittar på nåt kul :)
  • Mami2013

FamMorrhår haha jag vet hur tråkigt det är att ligga inne. Men där har man ju inga val och inga måsten så då ligger man ju bara. Nu är jag hemma och ska vila men kan inte riktigt låta bli att greja. Det är tvätt, disk, ta hand om barn osv osv... Vad skönt att du ändå ha kommit såpass "långt", om liten skulle vilja komma ut nu så brukar dom ju inte stoppa det! Ju längre våra bebisar stannar desto bättre... Men man blir lätt otålig :-P

• FamMorrhår

Hem ljuva hem! Får röra mig men helst inga tunga lyft!...

Ska nog iaf pyssla lite här hemma så de är "klart" för liten.. så då stannar den väl inne några veckor efter beräknat.. hehe...

• Mami2013

Åh vad glad jag blir för din skull FamMorrhår, skönt att du fått komma hem :) visst är det mysigt att förbereda!!

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?