Inlägg från: FamMorrhår |Visa alla inlägg
  • FamMorrhår

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Vi med vi med! *räcker upp handen*... vart flyttaf från 24sept till 1 okt så vi får väl se!

Hade moderkakan nääära "exit" på RUL och tyvärr för nära v 32+5 med... 12mm ifrån å min gränsen är 20mm här... så ev snitt för oss... på RUL så lät de som att nästan alla låga moderkakor flyttar sig men ja nä... meeen de ska väl gå!!

• FamMorrhår
    Lullabay skrev 2013-08-21 11:34:08 följande:
    Tokiigt, nä du är Inte ensam. Vill själv ligga ovh småslumra hela tiden! :P FamMorrhår, Välkommen! Hur känns det att det kanske blir planerat snitt då? Är det första barnet? Hur mår du i graviditeten?

Tack tack!

Hum min första reaktion var att grååååta... Känns som att jag kanske blir snuvad på en förlossning.. INTE alls vad jag tänkt mig, fanns liksom inte ens i min värld...  Och dessutom ha nästa UL så "sent"- tänk om de startar innan, å åka in o inte veta om det blir snitt eller ej känns BAJS... Så när jag var hos BM 33+0 så vräkte jag ur mig allt sånt här å tårarna var på gång många gånger... Krävde info om snitt och broschyr om det.. hon typ "jo du kanske ska få det fast det inte är hundra att de blir snitt".. Så nu har jag fått höra förloppet, o fått läsa och ja nu känns de bättre... Frågade om jag kunde hoppas på att den flyttade sig, eller om hon trodde den skulle de.. Men näe hon tyckte jag kunde ställa in mig på snitt å ta de positivt om det inte blir de.. Så ja nu har jag ställt in mig på det- nu lär jag väl bli halvbesviken om de inte blir å jag får vänta längre på liten... haha.. Nä men min BM har iaf inte pratat snitt någonting innan- har era det?

Första barnet är det, å jag mår väl oförskämt bra.. mått illa 2v i början å därefter lite magkatarr så jag iof kräktes av smärtan i bröstet.. Men de kanske totalt varade i 1 mån.. Sen foglossning ganska tidigt å först sjukskriven på 50% då hade jag väl gått 5 hela månader.. (jag kommer ju inte ihåg veckor jag.. haha) Mn jobbar som sjuksköterska på avdelning med många äldre- de blev för tungt... Sen har jag ju havandeskapspenninng nu då.. Eller jag hoppas det fungerar- är beviljad i alla fall... ;)

Är de flera här som ev ska snittas? Å är de isf pga något "medicinskt"?

• FamMorrhår
    Lullabay skrev 2013-08-21 19:22:54 följande:
    FamMorrhår, Det var snack om att jag kanske skulle bli snittad i början av graviditeten eftersom det blev urakut snitt vid min förra graviditet. Men vi kom snabbt överens om att sålänge allt ser bra ut (med moderkaka och så) planerar vi en normal förlossning. Vilket är skönt, jag har ingen lust att genomgå ett snitt en gång till. Dessutom kan dom glömma nålar i min rygg så :P

Ah- du har redan prövat de där.. hoppas de "sköter sig" så att du får föda vag! Visst man vet ju aldrig vad som blir men ändå att få pröva!

Nålar och dyl skrämmer mig inte.. tror jag är lite arbetsskadad kan sitta på mig själv (och andra) å peta på kärl å tycka att vissa vore perfekta att sticka i.. erhm.. dock har jag ju inte varit med om stick i ryggen..

Ni gör det så jäkla bra ni som jobbar! Å sen måste ju tiden gå fortare... Går hemma jag, visst har hundar så lite rör man sig ju men inte mycket.. vissa kvällar kan jag ändock inte ta upp saker från golvet pga smärta ifrån bäckenet... gick i skogen förra veckan. . Lååångsamt.. meeen då hade jag baske mig vela ha kryckor på kvällen.. kunde knappt flytta benen.. kändes så fånigt!... lite surt för jag är ju ändå smidig.. inte spec stor så de gåår ju å göra saker.. men jag får "betala" för det efter...
  • FamMorrhår
    NovemberMommy skrev 2013-08-21 21:42:35 följande:
    Oj va alla e duktiga med att skriva här. Hinner ju knappt med. Ni som har blivit beviljade graviditets penning. Hur lång tid tog det innan ni fick svaret? Jag har ansökt för 2 veckor sen o än så länge så har inget hänt. Inte ens något besked om att de har mottagit min ansökan

Tror de tog 3-4 v för mig.. kunde se på fk sida att ansökan kommit in.. men nu ser jag bara den "gamla" sjukskrivningen.. jag ansökte dock redan innan semestern i typ maj- juni då de liksom inte funkar på vårt jobb å de flesta går...
  • FamMorrhår
    Therese S skrev 2013-08-22 09:10:59 följande:
    Jag kommer att bli snittad , mitt första blev ett akut snitt och mitt andra planerat , och även nu denna gång blir det ett planerat ! Jag är trång i bäcken och just därför finns det inga andra alternativ här :/ ! Men jag har haft det bra under snitten lär jag säga , allt har gått bra och jag har inte haft någon större smärta av det ! Nästa tisdag ska jag äntligen få mitt snitt datum , är planerad till den 12 okt , men blir troligen snitt den tredje :) ! Ska bli spännande !

Hur har det fungerat efteråt för dig? (du måste inte svara om du inte vill! )

Tänkte mesta dels på den fysiska biten...

På ett sett hoppas jag på snitt- tänk o få träffa liten liiiite tidigare än 1 okt! :D  
  • FamMorrhår
    Therese S skrev 2013-08-22 13:40:30 följande:
    Jag höll på och kämpa i nästan 17 Tim med med första dotter , tills dom insåg att detta inte gick , så det blev akut snitt. Sen efteråt så mätte och röntgade dom bäcken , och där konstaterade dom att det inte skulle fungera att föda vanligt igen , pga att jag är kort och inte alls så stor så trodde dom det berodde på det ! Känns lite tråkigt för samtidigt skulle jag vilja genomgå en vanlig förlossning ! Men så tur är har haft positiva upplevelser med snitten , det tråkiga med snitt känner jag mest att man behöver så mycket hjälp efteråt , även fast jag har varit uppe på benen efter op, men det är ju inte helt smärtfritt efteråt :/ ( inte för mig iallafall) ! Men med mycket hjälp av sambo så brukar det fungera bra ! Så jag hoppas det går lika bra denna gång också !

Tack snälla att du tog dig tid! Försöker förbereda mig.. ifall...

Har börjat tvätta små söta kläder nu i alla fall.. smälter av de bara.. kanske man skulle ta å laga mat å stoppa i frysen... man kanske inte är så sugen på sånt heller direkt... huum..
  • FamMorrhår

Vet ni vad.. lägg in telefonnummer till förlossningen NU om ni inte gjort de...

Fick en typ störtblödning i eftermiddag... hu när de sagt man kan blöda har jag tänkt som typ mens.. men holy säger jag de bara rann... fick snällt åka in å de har kollat massor.. de vet inte hundra vart de kom ifrån men bebisen mår bra å jag lika så... har slutat blöda men måste snällt stanna över natten ifall att typ... lite skakis blev jag nog allt ändå...

Telefonnr stod jag och googlade fram mitt i detta.. Osmart!!

• FamMorrhår
    Lullabay skrev 2013-08-22 22:58:51 följande:
    Nej du skämtar??!!! Usch vad otäckt!!! Det var så jag vaknade när jag hade moderkaksavlossning med pojken, jag skulle nog svimma om det hände igen, oavsett orsak. Skönt att allt är ok hittills och håll oss uppdaterade när du kan! Vila och ta det lugnt nu så sitter jag här hemma och håller tummarna för dig!

Ta hand om dig!

Tack snälla! Ev kan "hörnet" ha släppt lite men osäkert... hade inte en tanke pä att de skulle vara blod som rann.. tänkte att jag kissade på mig eller att vattnet gick.. men nää... hoppas de håller sig lugnt nu . Dock har jag många sammandragningar nu... hoppas de ger med sig inatt... ny koll imorgon om inget händer inatt... helt ärligt så vill jag att de plockar ut liten även om den har det bäst där inne... men jag tycker de känns lite kusligt å gå hem å så kanske de blir samma igen... inte lite blod kan jag ju säga.. tur jag inte är rädd blod oaf .. nä uffa..
  • FamMorrhår

Hade sammandragningar inatt typ var 8-10 min... sen lugna de ner sig.. men livmodern är irriterad säger dom.. barnet mår bra oxh har inte alls varit påverkad. Tack och lov!

Idag har jag träningsvärk i magen å lite molvärk i höger ljumske... trodde jag skulle få åka hem men nä. Kvar minst 1-2 dagar till eftersom de inte vet vad som blödit.. sängläge typ... toan var okej... men nu får jag tack å lov äta iaf..

Men sammandragningarna har aldrig gjort ont..

BF 1 okt...

• FamMorrhår

Sängläge.... dom vet inte om blödning kom från moderkakan men kanske sa dom..

Men mår märkligt.. huvudvärk, diffust ont i magen å svettattacker..

Verkar vara vila som är grejjen.. och cyklokapron mot blödning... typ inga sammandragningar nu men de som är nu känns mera....

Meeen.. väggarna är gröna å klockan tickar.. fniss.. bara kag slipper ligga så här tiden ut!

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?