Inlägg från: FamMorrhår |Visa alla inlägg
  • FamMorrhår

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Men v 30+5 såg de på UL att den hade huvudet ner.. annars hade jag inte veta då... jag hoppas den inte vänder sig igen bara...

• FamMorrhår

De däred namn ja... jag gillsr lite "gamla" namn... å sambon har vrålat nej på de föesta... vi har nått meen vi hinner säkert ändra oss många gånger innan liten är ute..

Är rätt lugnt med mig.. sammandragningar har de varit mer av igen men de ät väl bara så..

Däremot har jag blivit sååå tät i näsan sista veckan... känner mig inte förkyld men ja... å sitta uppnå äta oj oj så tungt å andas då haha...

• FamMorrhår

Å jag förklarar för liten i magen att veckans chans snart är ute å pappan åker å jobbar.. då måste man snällt vänta tills nästa helg- annars måste litens pappa kasta sig i bilen å köra de där massa milen lite hastigt....

Här hr de varit sammandragningar mest varje gång jag reser mig å går.. i å ur bil med mera.. men jag verkar bara vara så...

• FamMorrhår
    Mami2013 skrev 2013-08-31 19:15:28 följande:
    Lullabay, kanske nåt på gång snart? Man kan ju känna sig "konstig" ett tag innan men det kanske börjar närma sig för dig!?

FamMorrhår, jag känner mig som dig! Sammandragningar så fort jag reser mig från soffan...även den där jobbiga molande känslan nedtill. Jobbar din man långt bort? Trist om det skulle sätta igång när han inte är hemma!

Först å främst utgår han ca 30 mil ifrån oss.. sen kör han lastbil å hamnar ännu längre bortdå han kör.. så de är lite surt... men hoppas det ska gå vägen så han är hemma...... gulp....
  • FamMorrhår

Nå förlossningsbrev blir det nog inte för mig- tänkte nog ta det som det kommer.. men sen är jag inte nålrädd eller något sånt heller, hade jag varit de hade jag nog skrivit ett med sådan information! Tummen upp till er!

Bara en vecka kvar tills "domen" kommer- snitt eller ej, känns skönt ändå för då kan jag mentalt ställa in mig mera... Drar de igång innan detta UL så ska dom ju kolla med UL när jag kommer in och då bestämma om de ska akutsnittas- känns sååådär spännande...

Har ju nu packat min lilla väska- eller saknar lite nödproviant i den... hehe... Känner mig fånig men jag tar med den nu när vi åker på en dagstur på 30 mil.. fniss..

• FamMorrhår
    afroditekissen skrev 2013-09-01 17:09:38 följande:
    lugn jag fick bara någon enstaka bristning under själva graviditeten men under förlossningen fick jag en hel del bristningar bara för att man tar i så mycket..

De komiska är att vi pratade om de här om dagen o sa att näää har inte fått nån.. men nu har jag de.. en på kanske 3 cm.. ÄN så länge.. Undersidan sitter den på med... Nu vet ni ALLA om min bristning hahaha... Fåniga jag! Fick hära av min kompis att de heter "mammatatuering" Lät mycket fränare! 

Men liten har bytt rörelsemönster- blir nojjig att den skulle ha vänt sig upp o ner eller nå- har ju haft huvudet ner.. Meeeen tror väl kanske inte de.. Tycker den bufflar på andra ställen nu o lite annorlunda... 
    30 dagar kvar idag! FRÄNT! meeen de lär väl bli 45 med min tur- om de inte blir snitt;)    
  • FamMorrhår

Nu ska jag vara negativ.. Hur långe får man gå över tiden? nån som vet? Är de olika i olika landsting eller "hur funkar de?"... Tänk vad jag hinner fundera massa... 

• FamMorrhår
    anns skrev 2013-09-01 19:51:03 följande:
    Hej hej. Hänt mkt här inne i helgen, kul=). Välkommen till er som nyanslutit. Vad det gäller namn så har vi bestämt oss och vi har varit ense hela tiden. Men sen kommer alla i omgivningen och säger att vi säkert kommer att byta när vi ser honom för att man aldrig kan veta om namnet passar. Jag har däremot väldigt svårt att tro att det kommer bli så men det återstår att se =). 

Jobbigt för er som har en massa samandragningar, tungt. Jag får bara lite när jag tar mina promenader och hoppas på att det inte eskalerar. 

I helgen har vi målat spjälsängen, så kul. Sen var det bara att börja röja hemma. Vi ska nämligen få nya golv i hela lägenheten så här e ingen vila. Kanske inte bästa tillfället för renovering men vart en impuls grej, fick för mig att det e bättre att ta det nu istället för när han e född. Önskar bara att jag kommit på det för några månader sedan, hahaha. Men sen har jag ju lite gravidhjärna också. hahaha.     

Vart bor ni övriga och vart ska  ni föda? På tisdag ska vi besluta om snitt, spännande dag. 
    Fniss vi körde omtapetseing i ett rum nyss med.. å målning.. Men de var ju inget jätte projekt.. Men att man liksom kommer på.. Smidig är man ju inte helt heller hehe...

Varför skall du ev snittas? Nyfiken.. Jag är ju i "riskzoon" pga en moderkaka som ligger nära modermunnen.. 
  • FamMorrhår
    anns skrev 2013-09-01 20:30:41 följande:

Kanske bobyggandet man håller på med ;) haha, skönt att det inte bara e jag. Jag har genomgått ryggoperationer tidigare och har en del kvarvarande besvär efter så det e det som gör att det troligen blir snitt. Jag har hela tiden varit helt med på det men nu e jag osäker. Eventuellt måste jag sövas också så ska bli så skönt att träffa narkosen och prata igenom allt. Så tisdag e fullspäckad med möten, UL, barnläkarn och narkosläkarn. När får du besked om det blir snitt?

Fniss ja de kanske är de.. Hört om flera som lagat massa mat innan med.. "hoppas" att jag ska få för mig de oxå för fy så smidigt med matlådor men näää inge sugen på den biten tyvärr...

Men kanon att du får träffa alla så- skriv upp dina funderingar... Hoppas det blir en bra dag så du känner dig nöjd efteråt!!
    Vi får veta nästa måndag... så v 36+5.. Känns nääästan lite halvsent men ändå bra för jag vill föda vaginalt även om jag nu ställt in mig på snitt, snittas det så får jag ju träffa liten denna månad...  De är ju positivt.. hehe
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?