• Vintervacker

<3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3

Startar den tråden jag själv saknar.

Hoppas att vi kan umgås och prata här under vår graviditet Gravid
    Kanske träffas på en fika Kaffe eller picknick {#emotions_dlg.flower}

Och hänga även när våra bebisar kommit Baby

Välkommen! {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-13 16:31
    UPPDATERING: Det finns numera en hemlig Facebook-grupp för denna tråd. Skicka din e-post i ett privatmeddelande till Vintervacker så blir du inbjuden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-26 22:37
    OBS! Du måste maila från en mail som du använder, och inte bara den mail som står registrerad på Facebook. Du får nämligen en länk med en inbjudan i inkorgen. Om du inte fått en inbjudan trots att du inboxat, påminn mig igen //Vintervacker.
  • Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3
  • louder than bombs

hoppar in via stockholmsgruppen, väntas dock leverera nästa unge i mitten av februari så inte så mycket vår/sommar men nästan :)
    32 år och har en liten gosse på 2½, bor söder om stan.
    själv då?

• Vintervacker

Hej! Jag är 33 och har en kille på 3 år så rätt lika :) Vi bor i Bromma. Vad har du för MVC/BB? Födde förra barnet på Södra BB nämligen, tänkte om det var dina trakter.

• Golden Robot

Hej Får man hoppa in? Har saknat en 30-plustråd :) Har också en nästan 2,5-åring och är beräknad vid månadsskiftet februari-mars. Är själv också 33 år och bor i stan. Märkligt nog lite nojigare denna graviditet och ska på inskrivning förhållandevis sent (vecka 11 om vi har "rätt" datum). Jag ska i alla fall gå på Mama Mia City där jag var jättenöjd förra gången. Tyvärr har vår underbara barnmorska flyttat så vi får testa nåt nytt :) Hoppas det blir i närheten av lika lyckat igen.

• cesso79

Jag hoppar oxå gärna in, vad roligt! 33 år från Bromma. Jan/feb bebis om allt går vägen.

Ska bli skoj att följas på vägen! Trevlig kväll :) 

• louder than bombs
    Vintervacker skrev 2013-07-03 13:39:25 följande:
    Hej! Jag är 33 och har en kille på 3 år så rätt lika :) Vi bor i Bromma. Vad har du för MVC/BB? Födde förra barnet på Södra BB nämligen, tänkte om det var dina trakter.
    jag födde på sös förra gången och går på deras MVC även denna gång. Jobbar på kvinnokliniken på sös så jag känner mig ganska hemma där :)
  • Vintervacker

Välkomna alla nya! Och grattis till oss förresten, vi är gravida, woho! Plus Vart går ni på MVC?

Jag har inte ringt för inskrivningssamtal än, har suttit som en idiot framför listan över alla MVC, denna svårighet/lyx i Stockholm med alla valmöjligheter alltså :) Jag har velat mellan nära jobbet / nära hemmet. Nära jobbet är bra för då kan jag gå lite när som och min kille kan lättare följa med. OM man skulle bli sjukskriven däremot, är ju nära hemmet bättre... det lutar nu åt BB Stockholm Family City (gamla östermalms barnmorskor) på Riddargatan.

• Vintervacker

Louder than bombs: Oh, vilken lyx, då har du järnkoll på lokalerna och personalen. Har hört gott om SöS från en kompis. Jag gillade Södra BB men det passar sämre denna gång med läget så blir nog BB Sthlm istället. Om vi hinner åka dit, jag är en sån där speedföderska som fått instruktioner om att det med andra barnet nog kommer gå så snabbt att jag måste komma in vid minsta känning :)

• louder than bombs
    Vintervacker skrev 2013-07-03 21:28:53 följande:
    Louder than bombs: Oh, vilken lyx, då har du järnkoll på lokalerna och personalen. Har hört gott om SöS från en kompis. Jag gillade Södra BB men det passar sämre denna gång med läget så blir nog BB Sthlm istället. Om vi hinner åka dit, jag är en sån där speedföderska som fått instruktioner om att det med andra barnet nog kommer gå så snabbt att jag måste komma in vid minsta känning :)

Haha, har också fått det rådet, känns skönt att slippa dividera med förlossningen huruvida man bör vänta och avvakta.

Det är på gott och ont att föda på sin egen klinik, jobbar på gynsektionen så har inte stenkoll på förlossningsbarnmorskorna men läkarna är samma. Blev sugklocka sist, lite kymigt att låta nån man känner tråckla ihop en i fiffi men det känns samtidigt tryggt och så är det närmsta sjukhuset för mig.
  • Golden Robot

Vad roligt att vi blir fler :) // Vintervacker: Jag går mittemellan jobb och hemma; antar jag också skulle kunna gå på Riddargatan (det ligger ju bättre till nu än under min förra graviditet då jag förvisso gjorde cellprovet hos dem). Jag fick rätt svår foglossning förra gången så vill gärna ha rätt nära hemmet. Övervägde starkt att följa med vår tidigare underbara barnmorska, men får jag ens hälften så ont som förra gången vet jag inte hur jag ska lyckas ta mig dit, och man vill ju inte gärna behöva byta när man väl är där... Jag har grubblat mycket på det här ska ni veta // Skriver från mobilen så styckeindelningarna som ser så fina ut när jag skriver "försvinner" när inlägget publiceras - försöker hålla mina inlägg lite kortare så de inte blir oläsliga :)

• Golden Robot

Barnmorskan har inte flyttat till Riddargatan, utan Solna - såg nu att det kan läsas som att det är Riddargatan hon flyttat till :) Hur har de på Riddargatan förresten? Har de allt samlat där?

Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3