• Vintervacker

<3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3

Startar den tråden jag själv saknar.

Hoppas att vi kan umgås och prata här under vår graviditet Gravid
    Kanske träffas på en fika Kaffe eller picknick {#emotions_dlg.flower}

Och hänga även när våra bebisar kommit Baby

Välkommen! {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-13 16:31
    UPPDATERING: Det finns numera en hemlig Facebook-grupp för denna tråd. Skicka din e-post i ett privatmeddelande till Vintervacker så blir du inbjuden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-26 22:37
    OBS! Du måste maila från en mail som du använder, och inte bara den mail som står registrerad på Facebook. Du får nämligen en länk med en inbjudan i inkorgen. Om du inte fått en inbjudan trots att du inboxat, påminn mig igen //Vintervacker.
  • Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3
  • Mademoiselle

Jag är sjukskriven pga sammandragningar nu så rör mig extremt lite just nu och någon träning är verkligen inte att tänka på. Jag jobbat som jurist.

• Vintervacker
    Mademoiselle skrev 2013-09-24 15:44:55 följande:
    Jag är sjukskriven pga sammandragningar nu så rör mig extremt lite just nu och någon träning är verkligen inte att tänka på. Jag jobbat som jurist.
    Jag har också börjat få lite sammandragningar men de är inte smärtsamma... Undrar om det är stressen på jobbet som gör det. Vill helst jobba på så länge jag bara kan, för det är ett jättekul jobb men det är klart, ibland tänker jag på vad som skulle hända om det blev värre...Trodde det var typ omöjligt att överhuvudtaget kunna bli sjukskriven på ett kontorsjobb...?
  • louder than bombs
    Vintervacker skrev 2013-09-24 13:39:41 följande:
    Jag försöker komma iväg på lunchen till träningen, gymmet ligger bara 100 meter bort så ingen ursäkt :) Jag är så trött men vet ju att jag blir piggare av det.

Behöver verkligen sådant nu, mitt jobb är sjukt stressigt (jobbar på reklambyrå) och motion + miljöombyte lugnar. Svårt att bli av med stressen - gör jag inte mitt jobb får någon annan sitta till sent och ta mitt lass och vi har alla barn...

Vad jobbar ni andra med? 

Jag är sjuksköterska på gyn, roterar mellan avd, gynakuten och akutmottagningen för våldtagna kvinnor, så belastningen varierar en del. Känner mig inte överdrivet stressad men pga en del fysiskt tunga moment kommer jag få graviditetspenning från v 32. Får ligga hemma och vegetera när det är som kallast!
  • LinnJes

Träning ja... Tränade massor innan jag blev gravid nu sista gången. Men nu är det inget alls. Mådde så illa i början och fick foglossning redan i vecka 9. Nu har den blivit värre plus att jag får sammandragningar om jag går snabbare än snigelfart. Plus hugg i fogen fram. Kul...

Jag pluggar till sjuksyrra, kommer ha praktik nu i sex veckor på äldreboende, är lite orolig för hur det ska gå. Men fixar jag det så går det nog bra resten av terminen också. Annars får jag sjukskriva mig. Sammandragningarna har blivit mycket värre senaste veckan, har molvärk också. Så är lite orolig faktiskt... Känns inte bra.

• Mademoiselle

Jag trodde också att det i princip var omöjligt att bli sjukskriven när man har ett kontorsjobb men enligt läkaren var det inget att diskutera ens eftersom mina sammandragningar började redan v 13, gör väldigt ont och eftersom jag har dem i princip oavbrutet. Jag är jäkligt less på att inte kunna röra mig nu måste jag säga och jag längtar verkligen tillbaka till jobbet.

• Y o L o

Jag blev sjukskriven utan problem. Läkaren tyckte heltid men jag sa halvtid. Det funkar bra. Ska dit imorgon igen för att förlänga. Har dock inte fått svar från fk om jag får pengar av dem, har ju hört att de kan säga nej till sjukpenning för foglossning.

• langtarefterbarn78

Hej, undrar om jag får hoppa in här?

Vi har i och för sig BF redan 8 januari, men jag såg att det var flera som hoppat på som har BF i jan-feb. Jag är 34 år och bor på Kungsholmen. Skulle va jättekul att få lite vänner som också väntar barn och kunna ses under mammaledigheten!  

• Vintervacker
    Mademoiselle skrev 2013-09-24 18:05:39 följande:
    Jag trodde också att det i princip var omöjligt att bli sjukskriven när man har ett kontorsjobb men enligt läkaren var det inget att diskutera ens eftersom mina sammandragningar började redan v 13, gör väldigt ont och eftersom jag har dem i princip oavbrutet. Jag är jäkligt less på att inte kunna röra mig nu måste jag säga och jag längtar verkligen tillbaka till jobbet.
    Ja det trodde jag med... stackars dig som är så orörlig, usch.. hoppas mina sammandragningar håller sig smärtfria.
    Y o L o skrev 2013-09-24 19:27:09 följande:
    Jag blev sjukskriven utan problem. Läkaren tyckte heltid men jag sa halvtid. Det funkar bra. Ska dit imorgon igen för att förlänga. Har dock inte fått svar från fk om jag får pengar av dem, har ju hört att de kan säga nej till sjukpenning för foglossning.
    Vad jobbade du med?

• Vintervacker
    langtarefterbarn78 skrev 2013-09-25 15:53:16 följande:
    Hej, undrar om jag får hoppa in här?

Vi har i och för sig BF redan 8 januari, men jag såg att det var flera som hoppat på som har BF i jan-feb. Jag är 34 år och bor på Kungsholmen. Skulle va jättekul att få lite vänner som också väntar barn och kunna ses under mammaledigheten!  
    Välkommen :)
  • langtarefterbarn78
    Vintervacker skrev 2013-09-25 16:04:13 följande:
    Välkommen :)
    Tack så mycket Jag har läst igenom tråden från början och tycker det verkar va en trevlig grupp. Ska tillägga att vi väntar första barnet, verkar va flera som ska få andra eller tredje, men det spelar ju ingen roll.
Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3