• Vintervacker

<3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3

Startar den tråden jag själv saknar.

Hoppas att vi kan umgås och prata här under vår graviditet Gravid
    Kanske träffas på en fika Kaffe eller picknick {#emotions_dlg.flower}

Och hänga även när våra bebisar kommit Baby

Välkommen! {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-13 16:31
    UPPDATERING: Det finns numera en hemlig Facebook-grupp för denna tråd. Skicka din e-post i ett privatmeddelande till Vintervacker så blir du inbjuden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-26 22:37
    OBS! Du måste maila från en mail som du använder, och inte bara den mail som står registrerad på Facebook. Du får nämligen en länk med en inbjudan i inkorgen. Om du inte fått en inbjudan trots att du inboxat, påminn mig igen //Vintervacker.
  • Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3
  • louder than bombs
    LinnJes skrev 2013-09-16 21:36:06 följande:
    Vi har ju ganska tätt mellan våra barn (18 månader mellan och så blir det 28 mellan yngsta och bebisen). Det var väl inte helt planerat, jag har fått höra sen jag var 18 att jag har svårt att bli gravid (har pco) och trodde att första var en "lucky shot". Ville ha ganska tätt eftersom det känns som att barnen har roligare med varann då, och så blev jag gravid direkt efter att jag tog ut spiralen. Så antar att jag inte har svårt längre? ;)

Denna bebis var inte heller helt planerad, åt p-piller och antibiotika samtidigt, misstänkte att jag var gravid och läste mer ingående på bipacksedeln att medicinen kan slå ut effekten av p-piller. Slutade med båda i panik, ville inte att ev. bebis skulle få fosterskador. Sen visade sig grav-testet negativt men det kan ju ta ett tag innan det syns. Skyddade oss inte under tiden och hann inte få mens, utan blev alltså gravid under den korta tid jag inte åt p-piller.

Så... Livet blir inte alltid som planerat, en del barn kommer bara när de själva vill. Sen är det ju rätt tufft att ha så tätt mellan barnen, men de är bästa vänner och har superkul med varann och är oftast snälla och leker ihop jättebra. Så tycker ändå det gått bra. :)

Som sagt, finns ju fördelar med att ha tätt också och det blir ju inte alltid som man planerar :)
  • Golden Robot

Ja, louder than bombs, tur jag blev framflyttad en vecka; var först beräknad två veckor före treårsdagen, men nu får storasyster helt säkert ha födelsedagen ifred i alla fall :)

• Mademoiselle

Jag är så fruktansvärt less nu. Jag är sjukskriven pga stora problem med sammandragningar. Eftersom jag går som en 80-åring och har ont får min man ta väldigt mycket ansvar för vår dotter nu. Jag tänkte att jag därför skulle göra något för honom idag och gick och handlade så att jag skulle kunna laga god middag men fick så himla ont att jag nu bara sitter på soffan och är helt slutkörd. Fy tusan så jäkla deppigt!!

• Y o L o
    Mademoiselle skrev 2013-09-17 12:52:22 följande:
    Jag är så fruktansvärt less nu. Jag är sjukskriven pga stora problem med sammandragningar. Eftersom jag går som en 80-åring och har ont får min man ta väldigt mycket ansvar för vår dotter nu. Jag tänkte att jag därför skulle göra något för honom idag och gick och handlade så att jag skulle kunna laga god middag men fick så himla ont att jag nu bara sitter på soffan och är helt slutkörd. Fy tusan så jäkla deppigt!!

Stackare, lider verkligen med dig. Jag vet vad du menar (men m foglossning). Hur är det med sammandragningar, blir det som kramp i magen? Finns det risk att förlossningen startar tidigare?
  • Mademoiselle

Tack Yolo och krya på dig du också. Ja, det är som kramp. Alla har lite sammandragningar och speciellt när det inte är första barnet men jag har dem i princip oavbrutet och de gör ont. Just nu är det bara jobbigt för mig men det kan innebära att jag får bebis 2013 istället för 2014.

• louder than bombs
    Vintervacker skrev 2013-09-20 13:24:30 följande:
    Är det någon som tränar förresten? Hur kör ni nu då ni är gravida?

Det har gått utför, i början släpade jag mig till gymet trots att jag höll på att spy men nu har det blivit väldigt sporadiskt tyvärr. Ska försöka komma igång mer när jag inte jobbar så mycket natt och är för trött för såna utsvävningar
  • Vintervacker

Jag försöker komma iväg på lunchen till träningen, gymmet ligger bara 100 meter bort så ingen ursäkt :) Jag är så trött men vet ju att jag blir piggare av det.

Behöver verkligen sådant nu, mitt jobb är sjukt stressigt (jobbar på reklambyrå) och motion + miljöombyte lugnar. Svårt att bli av med stressen - gör jag inte mitt jobb får någon annan sitta till sent och ta mitt lass och vi har alla barn...

Vad jobbar ni andra med? 

• Russinet

Jag är inte alls bra med träningen. Får liksom aldrig in det som en rutin och när jag är trött efter jobbet känns det riktigt motigt. Har simmat några gånger under graviditeten men det är allt. Jag borde verkligen komma igång. Lite extra syretillförsel till bebisen skulle vara bra.

Jag jobbar i ett arkiv just nu efter att ha pluggat på Konstfack i ett par år. Har väldigt förstående kolleger så behöver inte stressa alls. Väldigt skönt.

Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3