• Vintervacker

<3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3

Startar den tråden jag själv saknar.

Hoppas att vi kan umgås och prata här under vår graviditet Gravid
    Kanske träffas på en fika Kaffe eller picknick {#emotions_dlg.flower}

Och hänga även när våra bebisar kommit Baby

Välkommen! {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-13 16:31
    UPPDATERING: Det finns numera en hemlig Facebook-grupp för denna tråd. Skicka din e-post i ett privatmeddelande till Vintervacker så blir du inbjuden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-26 22:37
    OBS! Du måste maila från en mail som du använder, och inte bara den mail som står registrerad på Facebook. Du får nämligen en länk med en inbjudan i inkorgen. Om du inte fått en inbjudan trots att du inboxat, påminn mig igen //Vintervacker.
  • Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3
  • Golden Robot

Åh, jobbigt vintervacker att må illa; hoppas det gett med sig nu. Hoppas också KUB såg bra ut :) Y o l o, skönt att KUB gick bra. När hade du RUL? Du ligger väl lite före mig, så du kanske redan hunnit vara? Vi hade förresten samma namnproblem med första; hade bara tjejnamn! Lättnad när det visade sig vara en tjej. Vi hade dock fortfarande svårt att välja namn, och provade på våra två favoriter om vartannat. Visste inte om vi skulle "spara" det hon inte fick som tilltalsnamn, utifall hon nån gång skulle få en lillasyster. Landade väl i att en ev lillasyster kan ha storasysters andranamn som tilltalsnamn ändå om det skulle vara så. Kanske är det ju en lillebror... Och kanske hinner vi komma på nåt annat :) Vi har i alla fall inte bestämt oss än om vi ska försöka kika på RUL vad det kan tänkas vara; det är ju inte hundraprocentigt och jag vet inte hur jag skulle hantera att ställa in mig på det ena och så kommer det andra... Vi kör inte så himla könsstereotypt, så inte ur den aspekten, men det rent mentala. Tänk om det känns som man åker hem med "fel" barn!?! Eller om man sagt till storasyster att hon ska få en lillebror, och så blir det en lillasyster. Hur funkar det för en treåring..? Hur klär ni er nuförtiden förresten..? Jag blir tokig på det här "mellantillståndet" jag befinner mig i! Alla mina vanliga byxor drabbas av den s k rullgardinseffekten, men mina mammabyxor (praise the lord så ljuvligt) är för stora fortfarande och kanar bara ner. Dessutom putar det för lite och för mycket på samma gång; ser mest ut som jag grävt för djupt i kakburken. För tjock, men för otydlig gravidmage för tajta kläder, och för putig för bylsiga kläder som inte tillräckligt lyckas dölja det. (Fick en rakt-på-fråga förra veckan när jag hade en vid a-linjeblus t o m - måste säga att det var i överkant modigt av den som ställde frågan!) Handlar alltså inte så mycket om att "dölja", utan att kunna känna sig bekväm bland folk. Tips?

• Y o L o

Golden Robot; jag har rul om 2 v, imorgon går jag in i v 19. Vilken vecka är du i?

Jag kör på mammabyxor nu, så skönt. Ha berättat på jobbet, så nu har jag vanliga (lite längre) toppar till byxorna. Ett par byxor är lite stora, men då tar jag ett tight linne över som håller byxorna på plats :)

Äntligen börjar magen se ut som en gravidmage.

Svårt det där med att berätta för syskon om ev könet. Kanske bättre att inte säga nått innan?

Jag vill hemskt gärna få reda på kön vid rul.

• Vintervacker

Golden Robot jag har haft samma mage i två månader nu - jag var så otroligt gasig och svullen i början att den såg tokstor ut. Jag har precis köpt lite gravidjeans, skönt trots att mudden sitter löst. Så kör jag på dem och tight topp, det ser bäst ut helt enkelt :) Gäller att ha något som går in nedanför bysten tycker jag.... Jag är i v 14 bara.

Vi gjorde KUB häromveckan, fick 1/43 för Downs :/ Gjorde moderkaksprov igår, om det är dåliga besked ringer de om 3-4 dagar, bra besked får man på posten om en vecka. Gav min killes nr, annars skulle jag bli galen här på jobbet...

• Vintervacker

Golden Robot jag har haft samma mage i två månader nu - jag var så otroligt gasig och svullen i början att den såg tokstor ut. Jag har precis köpt lite gravidjeans, skönt trots att mudden sitter löst. Så kör jag på dem och tight topp, det ser bäst ut helt enkelt :) Gäller att ha något som går in nedanför bysten tycker jag.... Jag är i v 14 bara.

Vi gjorde KUB häromveckan, fick 1/43 för Downs :/ Gjorde moderkaksprov igår, om det är dåliga besked ringer de om 3-4 dagar, bra besked får man på posten om en vecka. Gav min killes nr, annars skulle jag bli galen här på jobbet...

• Y o L o
    Vintervacker skrev 2013-09-03 08:38:58 följande:

Ville bara önska lycka till med mkp. 1 på 48 låter lite, men om man tänker efter så är oddsen på er sida. Tror och hoppas det går bra.
  • Vintervacker

Tack hörni! Ja risken är ju faktiskt bara 3%, man får tänka så.

Om roligare saker, vad ska ni ha för vagnar? :) 

• Soltussen

Har kvar min brio happy som jag hade till dottern( nu 2) och tänkte nog komplettera med en Phil and Ted dot, syskonvagn som det ser ut. Ska på rul i em så tror planeringsviljan kommer komma igång efteråt, vi har ju rätt mycket sen innan som lär återanvändas, men lite nytt ska det allt bli! :) . Vad för vagn funderar du själv på?

• Golden Robot

Håller tummarna Vintervacker! DU kommer i alla fall få hundraprocentigt svar på kön om ni vill ta reda på det. Men inte det roligaste sättet att få reda på det på ju...

• Golden Robot

Vagnfrågan har jag ägnat en hel del tanke faktiskt. Vi har en Emmaljunga Ozone som vi är väldigt nöjda med; smidig och lättkörd men kändes ändå stabilare än alla andra med svängbara hjul som vi provade. Dock har vi en bit till förskolan, och det tar alldeles för lång tid att gå med två-och-ett-halvt-åringen åt båda hållen just nu. Hon kommer visserligen vara ganska precis tre när syskonet kikar ut, och är väl egentligen på gränsen för vagnåkande då. Dock har vi ingen bil, och bor i stan. Jag vet inte riktigt hur mycket jag ska kunna "lita på" henne att hon inte sticker ut i gatan... Det är ju inte precis gångvägar omgivna av skog- och gräsytor på vår väg till och från förskolan resp ev affärer, utan trottoarer vid trafikerade gator! Sticker hon om så bara några meter så kan det ju få rätt katastrofala följder. Dessutom har man en vagn med en liten bebis i att hålla rätt på så man kan ju inte bara slänga sig efter hur som helst! Ståbräda kan vara ett alternativ, men en vän till mig har lika mellan sina barn och hennes treåring stack från ståbrädan så de skaffade syskonvagn ändå! Men jag vill inte behöva släpa runt på syskonvagn hela dagarna med en sits tom. Det enda alternativet som jag anser kunna passa mig då är Bugaboo Donkey, men jag tycker den är på tok för dyr! T o m begagnat ligger de på femsiffrigt fortfarande. Även om vi har råd vill jag inte lägga såna pengar på en barnvagn. Ett annat alternativ är att ha en traditionell sittdel på Emmaljungan, så den blir en Nitro City, ha bebisen i lift och ha syskonsits ovanpå till storasyster (syskonsitsen kan man inte ha på liggkorgen eller Ozonesittdelen). Men vagnen är mycket snyggare med riktig liggdel :) Men jösses vad långa mina inlägg alltid lyckas bli! Sorry; och styckeindelningen försvinner ju också...

Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3