• Vintervacker

<3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3

Startar den tråden jag själv saknar.

Hoppas att vi kan umgås och prata här under vår graviditet Gravid
    Kanske träffas på en fika Kaffe eller picknick {#emotions_dlg.flower}

Och hänga även när våra bebisar kommit Baby

Välkommen! {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-13 16:31
    UPPDATERING: Det finns numera en hemlig Facebook-grupp för denna tråd. Skicka din e-post i ett privatmeddelande till Vintervacker så blir du inbjuden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-26 22:37
    OBS! Du måste maila från en mail som du använder, och inte bara den mail som står registrerad på Facebook. Du får nämligen en länk med en inbjudan i inkorgen. Om du inte fått en inbjudan trots att du inboxat, påminn mig igen //Vintervacker.
  • Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3
  • Y o L o

Ang vagn, trodde aldrig man skulle kunna bestämma sig för en. Men känns som jag faktiskt bestämt mig för en brio happy m swirvelhjul (hur det nu stavas).

• Y o L o
    Golden Robot skrev 2013-09-04 21:52:28 följande:
    Vad roligt Y o l o :) Hur långt innan behöver ni beställa? 

Nu kanske jag tänker fel, men funderar på att köpa begagnad? De används ju så kort tid o kan man hitta ett fint ex så känns det bra. Eller finns det några nackdelar med det som jag inte tänkt på?
  • elzilen

imorgon går vi in i vecka 19 (18+0) och det är två veckor kvar tills vi har rul. Har dock fått se räkan i magen två gånger nu, i v.11 och v.15, men är ändå så otroligt nojig att det är ngt fel på bebis i magen. Var inte alls så här nojig med första barnet.

I vagn frågan så står vi och väljer mellan brio smile eller kronan duo s, får se vilken det blir i slutändan. 

• Golden Robot

Nej Y o l o; helt rätt i mina ögon! Då har de värsta ev gifterna vädrats ur, och ni bidrar till att minska på konsumtionssamhället :) Vi köpte en ny för att Ozone knappt fanns begagnad då, och så köpte vi en begagnad vagn med "traditionell" sittdel samt liggkorg som gick att kombinera fritt ihop med den nya Ozonen. Ev nackdelar med begagnat är väl om vagnen skulle blivit typ mögelskadad. Jag tycker i och för sig att det varit skönt att bara kunna rulla förbi butiken om vagnen strulat eller behövt smörjas. Vi har ju som jag skrev varit väldigt beroende av vår vagn, eftersom det är det sätt vi transporterat oss på. Det finns förresten en superbra barnvagnsblogg med tips inför vagnköpet -både begagnat och nytt: www.barnvagnsblogg.com/guide-att-kopa-barnvagn/

• Golden Robot

elzilen: Kronans vagnar blev jag förälskad i långt innan planerna på barn ens fanns! När vi var i vagnköpartagen med storasyster fanns den inte med svängbara hjul än, och det ville vi gärna ha. Nu är vi så nöjda med Emmaljunga att vi gärna behåller den :) Men suget efter Kronan släpper inte riiiktigt - särskilt inte när det kommer flera varianter med svängbara hjul.

• Golden Robot

Puuh, imorgon ska jag till Feel good. Har sökt o sökt som en tok efter någon som kan ta hand om foglossning - i fram. Träffade en sjukgymnast förra veckan men det var "tack å hej det är hormonellt och inget att göra åt". Hade hoppats på akupunktur men det vill de inte ge i de första trimestrarna; jag som gick in i andra med foglossning tycker ju det känns som tre livstider dit... Hoppas kunna få gå på vattengympa i alla fall. Har också bokat en tid till naprapat så nu ska här kunna jobbas länge ;P
    Hur mår ni andra? Ni som mått illa; har det släppt nu? Tröttheten? Har ni hunnit göra RUL ännu?

• louder than bombs

jag mår fortfarande illa och är jättetrött nu i v 18, dock ingen foglossning. börjar få en rejäl mage, idag var det en kvinna som erbjöd sin plats åt mig i fullsatt t-bana :)

gjorde rul i tisdags och allt såg toppen ut och den här gången väntar vi en liten flicka!

• Y o L o
    Golden Robot skrev 2013-09-12 22:16:36 följande:
    Puuh, imorgon ska jag till Feel good. Har sökt o sökt som en tok efter någon som kan ta hand om foglossning - i fram. Träffade en sjukgymnast förra veckan men det var "tack å hej det är hormonellt och inget att göra åt". Hade hoppats på akupunktur men det vill de inte ge i de första trimestrarna; jag som gick in i andra med foglossning tycker ju det känns som tre livstider dit... Hoppas kunna få gå på vattengympa i alla fall. Har också bokat en tid till naprapat så nu ska här kunna jobbas länge ;P

Hur mår ni andra? Ni som mått illa; har det släppt nu? Tröttheten? Har ni hunnit göra RUL ännu?

Åh snälla, du måste ge mig tips. Jag har foglossning fram o är ju tom halvtidssjukskriven. Känner mig som en invalid. Som du skrev, sjukgymnast konstaterade det uppenbara o på med ett bälte o sen hej då. Vill göra något mer.
  • Golden Robot

Y o l o, jag har ju ännu inte fått hjälp... På mig har det nästan börjat sätta sig på psyket eftersom jag känner mig så uppgiven över bristen på hjälp :( Har du Babygruppens gravidapp? Hon som skrivit om foglossning där har jag blivit tipsad om och jag har pratat med henne. Hon låter i alla fall hoppfull. Hon samarbetar också med en barnmorska som ger akupunktur. På Feel Good har de tillgång till bassänger så där hoppas jag få pröva vattengympa. Jag skriver mer efter att ha träffat henne idag :) Naprapaten har jag först 1 oktober, men hon har lediga tider före det, så det skulle du ju kunna testa eftersom du redan blivit så pass illa att du är halvtidssjukskriven.  Hon tar 590:- för 45 min men jag läste i en annan tråd om nån som nyss varit hos henne och verkade nöjd. Dock var det inte den där j-a hopplösa framfogen...

Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3