• Vintervacker

<3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3

Startar den tråden jag själv saknar.

Hoppas att vi kan umgås och prata här under vår graviditet Gravid
    Kanske träffas på en fika Kaffe eller picknick {#emotions_dlg.flower}

Och hänga även när våra bebisar kommit Baby

Välkommen! {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-13 16:31
    UPPDATERING: Det finns numera en hemlig Facebook-grupp för denna tråd. Skicka din e-post i ett privatmeddelande till Vintervacker så blir du inbjuden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-26 22:37
    OBS! Du måste maila från en mail som du använder, och inte bara den mail som står registrerad på Facebook. Du får nämligen en länk med en inbjudan i inkorgen. Om du inte fått en inbjudan trots att du inboxat, påminn mig igen //Vintervacker.
  • Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3
  • Golden Robot

Soltussen: Näe, jag hade Nesrin. Underbar! Har fortfarande kontakt med henne :) // Ingen bebismage här, men jag väger lite mer nu än förra gången (typ tre-fyra kilo, så inte dramatiskt mycket) så har inte riktigt magen "på plats" och det har spekulerats hett på jobbet sen länge. Det är verkligen en ålder där man inte kan lägga på sig lite utan spekulationer! Jag har en avgrundshunger och ett konstant underliggande illamående. Har redan påbörjat semester men ska jobba en vecka näst-nästa vecka och vet inte hur jag ska dölja det då. Ser i och för sig väldigt sportig ut med sånadär åksjukearmband på all vaken tid :)

• Snölyktan

Hakar på här :). Vecka 12, (11+2). Ska på kub nästa vecka, v. 13 i Italien... spännande att se den lilla.

• Y o L o

Hej jag hoppar in här jag med. Känner mig rätt gammal som väntar första och är 35. Jag ska på inskrivning nästa v (v11) på Liljeholmen Mvc. Nära både jobbet och hemmet. Har gjort tidigt ul i Liljeholmen oxå, ville veta att det verkligen fanns nån därinne :)

• elzilen

Hallå.
    Hoppar in här nu när jag börjar fatta att det växer ngt imagen. Är nu i v12 (11+3) med nr 2, har en son på 3,5 år. Ska på inskrivning på torsdag.

• LillsmurfanLisa

Hej!

Jag hoppar in här, jag också. Grattis allihop!

Lisa heter jag, fyllde 30 år i januari och just nu befinner jag mig på en ett år lång jorden runt-resa med min pojkvän. Vanligtvis bor jag i Stockholm. Idag plussade jag något chockartat. Det är vårt första barn och går allt vägen beräknas det komma den 6 mars 2014. Just nu känns allt uppochner, men mest roligt. Gravidtecken har jag visat i ett par veckor, men inte vågat tro på. Nu läser jag allt jag kan för att försöka förstå vad vi har hittat på :)

Min kille och jag kommer tillbaka till Sverige i slutet på augusti och jag antar att det borde vara dags för oss att gå på ett första besök hos BM då. Ni som har erfarenhet - vad ska jag tänka på när jag väljer MVC? Bor jag ta kontakt med dem innan jag kommer hem? (När jag kommer hem kommer jag vara i 13:e veckan om jag inte har räknat fel.) 

• Golden Robot

Välkomna! Vad roligt med fler! Och grattis! Och Lisa; Vad spännande! Från jordenruntresa till småbarnsliv på en femöring! Ang MVC skrrv vi lite om funderingarna i början på tråden. Jag har valt MVC som ligger hyfsat till hemifrån eftersom jag hade hemsk foglossning min förra graviditet. Jag både bor o jobbar i stan, så i ärlighetrns namn blir det ju nära både hem o jobbet för min del. Hade jag behövt välja hade jag valt nära hemmet, men så hade jag kanske inte tänkt om det varit min första. Hade aldrig kunnat föreställa mig att jag skulle behöva bli sjukskriven! Gick väl lite på myten att det var "veka och lata" kvinnor som blev sjukskrivna under graviditeten...                                                            Om du har preferenser avseende barnmorska eller så tycker jag det kan vara idé att ringa så fort som möjligt eftersom det är semestertider. Det var iaf vad min "gamla" barnmorska rådde mig, men det går säkert lika bra att ta det när ni kommit hem. Ingen kommer ju neka er liksom :)

• LillsmurfanLisa

Tack för svar Golden Robot!

Jo, läste lite om MVC-val i början. Ska fundera på hur jag ska göra. Börjar bli mer och mer nyfiken på att försöka göra ultraljud här i Colombia, innan jag åker hem. Jag får läsa på lite mer, både om hur det funkar här och där hemma :)

Lycka till alla! 

• Brumelisa76

Var på inskrivning idag hos BM. Var på BB Stockholm Family på kungsholmen.
    Helt nytt ställe för mig då jag varit på en annan mottagning med mina två tidigare barn. Valde denna då det är relativt nära jobbet och ganska centralt. Inte så nära hem däremot, men oftast sker ju besöken dagtid och då är jag ju ändå på jobbet..
    Fick träffa precis rätt person för mig just som jag mår. En mjuk och förstående kvinna som gav mig precis det stöd, trygghet och uppmuntran som jag behöver nu. Tyvärr var det inte den jag ska träffa i fortsättningen i och med semestertider men funderar på om jag inte ska fråga om jag kan få fortsätta träffa henne ändå.  
    Fick remiss till blodprov inför NUPP och inväntar kallelse till UL. Är idag ca v 10 (9+6). 

• Y o L o

Var också på inskrivning, igår på liljeholmens mvc. Blodprov, urinprov och en massa frågor. Inget spännande direkt. Ser fram emot kub-ul om 2v.

Konstigt att de bara frågar om mina ev sjukdomar mm, inget om fadern. Borde väl vara intressant om han har sjukdomar i släkten eller själv?

• Brumelisa76

Jag minns att min sambo var väldigt besviken vid första besöket (vid första barnet) att han inte fick några frågor alls heller. Inga om hans bakgrund eller sjukdommar (inte för att ha hade några). Han kände sig utanför och bortglömd. Men min BM förklarade att det handlade om själva graviditeten. Hans ev sjukdommar påverkade inte hur jag skulle må i min graviditet. Hon frågade om MIG och min kropp nu, inte om det blivande barnen så att säga.

Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3