Inlägg från: Y o L o |Visa alla inlägg
  • Y o L o

<3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3

Hej jag hoppar in här jag med. Känner mig rätt gammal som väntar första och är 35. Jag ska på inskrivning nästa v (v11) på Liljeholmen Mvc. Nära både jobbet och hemmet. Har gjort tidigt ul i Liljeholmen oxå, ville veta att det verkligen fanns nån därinne :)

• Y o L o

Var också på inskrivning, igår på liljeholmens mvc. Blodprov, urinprov och en massa frågor. Inget spännande direkt. Ser fram emot kub-ul om 2v.

Konstigt att de bara frågar om mina ev sjukdomar mm, inget om fadern. Borde väl vara intressant om han har sjukdomar i släkten eller själv?

• Y o L o
    Brumelisa76 skrev 2013-07-16 16:46:55 följande:
    Jag minns att min sambo var väldigt besviken vid första besöket (vid första barnet) att han inte fick några frågor alls heller. Inga om hans bakgrund eller sjukdommar (inte för att ha hade några). Han kände sig utanför och bortglömd. Men min BM förklarade att det handlade om själva graviditeten. Hans ev sjukdommar påverkade inte hur jag skulle må i min graviditet. Hon frågade om MIG och min kropp nu, inte om det blivande barnen så att säga.

Aha ja tänker man så känns det ju mer logiskt att de inte frågar om mannen.

Har läst boken man fick "vänta barn" och börjar verkligen längta efter att få bli mamma.
  • Y o L o
    Vintervacker skrev 2013-07-17 16:03:16 följande:
    Hej alla! Vi har varit på semester utan internet så jag har inte skrivit på ett tag. Vi har även berättat för våra närmaste vilket känns jättekul :) Vi funderar på nupp/kubb, ni som ska göra/gjort, hur tänker ni?

Jag ska göra det om 1,5 v. Vill veta. Men om man måste göra fostervattenprov eller moderkaksprov så tänker jag att jag nog inte vill veta om allt. Tänk om man då får höra att tex barnet bär på något som hjärtfel (om de kan se sånt)... Vart drar man gränsen menar jag? Blir svårare ju mer jag läser på om det.

Men är iaf övertygad om ta reda på risken för DS.
  • Y o L o

Alla ni (vi) som gör kub, är man beredd att göra fostervattenprov om det behövs? Jag är så inställd på att få positivt besked att det känns väldigt långt borta. Bara en tanke som slog mig nu.

• Y o L o

Hej hej jag har gjort kub för 2 v sen, fick låg risk så nu väntar jag på rul om några veckor. Vill se den lille o få veta kön helst, har bestämt namn till en tjej men killnamn är svårare.

Sen efter rul så kommer jag våga börja titta o kanske börja köpa de första grejerna till bebis. Har köpt gravidbyxor och det är ju ljuvligt att gå runt i.

• Y o L o

Golden Robot; jag har rul om 2 v, imorgon går jag in i v 19. Vilken vecka är du i?

Jag kör på mammabyxor nu, så skönt. Ha berättat på jobbet, så nu har jag vanliga (lite längre) toppar till byxorna. Ett par byxor är lite stora, men då tar jag ett tight linne över som håller byxorna på plats :)

Äntligen börjar magen se ut som en gravidmage.

Svårt det där med att berätta för syskon om ev könet. Kanske bättre att inte säga nått innan?

Jag vill hemskt gärna få reda på kön vid rul.

• Y o L o
    Vintervacker skrev 2013-09-03 08:38:58 följande:
    Golden Robot jag har haft samma mage i två månader nu - jag var så otroligt gasig och svullen i början att den såg tokstor ut. Jag har precis köpt lite gravidjeans, skönt trots att mudden sitter löst. Så kör jag på dem och tight topp, det ser bäst ut helt enkelt :) Gäller att ha något som går in nedanför bysten tycker jag.... Jag är i v 14 bara.

Vi gjorde KUB häromveckan, fick 1/43 för Downs :/ Gjorde moderkaksprov igår, om det är dåliga besked ringer de om 3-4 dagar, bra besked får man på posten om en vecka. Gav min killes nr, annars skulle jag bli galen här på jobbet...

Ville bara önska lycka till med mkp. 1 på 48 låter lite, men om man tänker efter så är oddsen på er sida. Tror och hoppas det går bra.
  • Y o L o

Ang vagn, trodde aldrig man skulle kunna bestämma sig för en. Men känns som jag faktiskt bestämt mig för en brio happy m swirvelhjul (hur det nu stavas).

• Y o L o
    Golden Robot skrev 2013-09-04 21:52:28 följande:
    Vad roligt Y o l o :) Hur långt innan behöver ni beställa? 

Nu kanske jag tänker fel, men funderar på att köpa begagnad? De används ju så kort tid o kan man hitta ett fint ex så känns det bra. Eller finns det några nackdelar med det som jag inte tänkt på?
Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3