• Vintervacker

<3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3

Startar den tråden jag själv saknar.

Hoppas att vi kan umgås och prata här under vår graviditet Gravid
    Kanske träffas på en fika Kaffe eller picknick {#emotions_dlg.flower}

Och hänga även när våra bebisar kommit Baby

Välkommen! {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-13 16:31
    UPPDATERING: Det finns numera en hemlig Facebook-grupp för denna tråd. Skicka din e-post i ett privatmeddelande till Vintervacker så blir du inbjuden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-26 22:37
    OBS! Du måste maila från en mail som du använder, och inte bara den mail som står registrerad på Facebook. Du får nämligen en länk med en inbjudan i inkorgen. Om du inte fått en inbjudan trots att du inboxat, påminn mig igen //Vintervacker.
  • Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3
  • LinnJes

Hej allihop, tänkte att jag kunde hoppa in här? Fyller 33 snart och väntar tredje barnet (många treor!), har bf 6/1. Inte direkt vår/sommar men såg att en del av er har bf lite tidigare också. :)

Har två pojkar födda dec -09 och aug -11 och även trean är en pojke. Bor i Hornstull.

Har ni någon bf-lista? :)

• Y o L o
    LinnJes skrev 2013-09-13 19:58:26 följande:
    Hej allihop, tänkte att jag kunde hoppa in här? Fyller 33 snart och väntar tredje barnet (många treor!), har bf 6/1. Inte direkt vår/sommar men såg att en del av er har bf lite tidigare också. :)

Har två pojkar födda dec -09 och aug -11 och även trean är en pojke. Bor i Hornstull.

Har ni någon bf-lista? :)

Då bor vi nära varandra. Bor i Årsta. Väntar första o är 35.
  • Mademoiselle

Hej! Får jag vara med här? Jag bor på Kungsholmen med min man och vår tvååring och väntar nästa den 16 januari.

Vintervacker: jag går på Riddargatan. Jag har än så länge bara varit där två gånger men är nöjd.

• LinnJes
    Y o L o skrev 2013-09-13 20:02:54 följande:

Då bor vi nära varandra. Bor i Årsta. Väntar första o är 35.
    Kul! Glad

Såg att du och Golden Robot har problem med fogarna, det har jag med... Har bokat tid hos en naprapat nu på måndag och hoppas det ska hjälpa. Vill helst kunna fortsätta plugga hela terminen. Ska ut på praktik inom äldrevården om två veckor vilket kommer bli tufft misstänker jag....
  • Mademoiselle

Nu har jag läst igenom hela tråden. Jag har verkligen saknat en tråd som denna.

Vi funderar mycket på om vi kommer att behöva en syskonvagn eller om det kommer att räcka med ståbräda. Vår stora tjej kommer att vara ungefär 2,5 år när lillasyster kommer. Vi har en Teutonia Cosmo som vi hade tänkt använda även denna gång men jag börjar fundera på om vi vågar lita på att vår dotter står kvar på ståplattan. Jag såg att någon annan i tråden hade liknande funderingar.

• LinnJes

Ja det där med syskonvagn eller inte är svårt! Vi har en Phil o Ted vagn sen innan, det är 18 mån mellan våra "stora" barn så det behövdes mer då. Nu kommer yngsta sonen vara 2,5 år när bebisen kommer så kanske klarar vi oss med bräda men kommer behålla syskonvagnen ett tag och se hur det blir. Har köpt en teutonia cosmo som vi ska ha bräda till, plus att det är skönt att ha en vanlig vagn till bebisen när syskonen är på förskolan. :)

Har man ingen bil tycker jag syskonvagn behövs mer.. Sen beror det väl på hur mycket man går, hur långt det är till förskolan och hur barnet är. Svårt som sagt!

• Russinet

Hej hej, hoppar också in här. Snart 33 år, väntar första barnet och bor i Bromma. Gick in i vecka 18 idag och kände de första riktiga sparkarna/buffarna ikväll. Så mysigt!

• Golden Robot

Välkomna alla nya! Vad roligt att hittat hit :) Och tack för input angående vagn; vår storasyster blir ju tre precis när hon ska bli storasyster,  och ingen bil... Lutar just nu mest åt att testa ståbräda och skulle vi behöva syskonbarn får vi kasta oss ut på blocket då. Men det är ju nästan ett halvår kvar och då vet man ju mer vad man kan förvänta sig av henne då. Just nu är det ju bara spekulationer såklart. Igår var vi iväg hela dagen och hon satt i vagnen i typ tio minuter. Kan dock tänka mig att det blir annorlunda om hon har ett syskon som faktiskt åker vagn. Då "vill nog hon också".                                                                                                                                   Vattengympa imorgon och fyndade Boob-baddräkt på Barnens hus igår: de var så billiga där att jag lika bra kunde prova hemma :)

• Vintervacker

Va kul med så många nya! Jag bor också i Bromma, Russinet. Och är 33 :)

För oss blir det ingen syskonvagn, eftersom vi kommer att ha en fyraåring. Det känns väldigt skönt att ha ett sådant stort syskon, förhoppningsvis kommer vi få en del hjälp av honom och slipper jaga efter honom eller liknande med en bebis på armen, samtidigt kommer det ju kanske dröja länge innan de får behållning av varandra genom lek och sådant. Vi valde dock medvetet att ha långt emellan dem. Har ni andra alla 2-3 år?

Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3