• Vintervacker

<3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3

Startar den tråden jag själv saknar.

Hoppas att vi kan umgås och prata här under vår graviditet Gravid
    Kanske träffas på en fika Kaffe eller picknick {#emotions_dlg.flower}

Och hänga även när våra bebisar kommit Baby

Välkommen! {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-13 16:31
    UPPDATERING: Det finns numera en hemlig Facebook-grupp för denna tråd. Skicka din e-post i ett privatmeddelande till Vintervacker så blir du inbjuden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-26 22:37
    OBS! Du måste maila från en mail som du använder, och inte bara den mail som står registrerad på Facebook. Du får nämligen en länk med en inbjudan i inkorgen. Om du inte fått en inbjudan trots att du inboxat, påminn mig igen //Vintervacker.
  • Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3
  • Vintervacker

Ja men då så Mademoiselle, det måste ju gå bra, håller tummarna! Tråkigt att du har så tuffa besvär... Men då måste det vara samma läkare som jag har då mao, han i Gamla Stan...? 

Intressant att veta hur han är i attityden ang sånt eftersom jag funderar på hur det kommer bli med mina sammandragningar/foglossning i framtiden... 

• langtarefterbarn78
    Mademoiselle skrev 2013-10-04 12:55:05 följande:
    Jag var hos barnmorskan i morse. Min sjukskrivning går ut på fredag nästa vecka och läkaren är tyvärr på semester så jag kommer att leva i sjukskrivningslimbo i några dagar tills han kommer tillbaka och sjukskriver mig. Känns jobbigt men barnmorskan sa att det i princip var en formalitet och att det var självklart att jag skulle fortsätta vara sjukskriven. Hon sa också att hon aldrig under alla sina år hade hört om någon som hade så stora problem med sammandragningar som jag har som inte har fått sin sjukskrivning godkänd av försäkringskassan. Snacka om att det kändes skönt att höra det. Trevlig helg allihopa!
    Hoppas det ordnar sig med sjukskrivningen! Vad jobbigt att ha sådana sammandragningar.

Trevlig helg!  
  • Mademoiselle

Och nu har Försäkringskassan äntligen godkänt min sjukskrivning. Så himla skönt! Min handläggare var dock väldigt sugen på att försöka hitta sätt för mig att fortsätta jobba. Vi får väl se hur det blir med det. Rent spontant känns det i princip omöjligt att kunna gå tillbaka om det inte blir bättre.

Hur är det med er andra?

Finns det nåt intresse att skapa en Facebookgrupp där vi kan fortsätta diskutera eller tycker ni att det är bättre att prata vidare här?

• Vintervacker

Va skönt! De där handläggarna alltså, man skulle vilja se hur de blir coachade... 

Har funtat på Facebook-grupp men ville inte stänga ute, än finns det ju plats för folk att tillkomma eftersom det heter vår-/sommarmammor, å andra sidan kan man ju iofs hänvisa här till FB om det är så.

Vet inte hur många vi är här eg, 10? Som alltså skrivit mer än en gång... 

• Y o L o
    Vintervacker skrev 2013-10-08 15:18:42 följande:
    Va skönt! De där handläggarna alltså, man skulle vilja se hur de blir coachade... 

Har funtat på Facebook-grupp men ville inte stänga ute, än finns det ju plats för folk att tillkomma eftersom det heter vår-/sommarmammor, å andra sidan kan man ju iofs hänvisa här till FB om det är så.

Vet inte hur många vi är här eg, 10? Som alltså skrivit mer än en gång... 

Jaa! Just denna grupp vill jag gärna ha en fb-grupp med :)

Ang fk, fick också min halvtid beviljad, dock ringde de o frågade om jag verkligen inte kunde arbeta heltid. Sen sa hon att mitt lokala kontor kommer att kontakta mig eftersom det gäller så lång tid (sep-nov än så länge). Vad kan hon mena med det?
  • Mademoiselle

YoLo: ingen aning. Det låter ju helt tokigt att de ens ställer frågan om heltid till dig men de kanske har instruktioner om att de måste ställa vissa frågor.

Jag skulle i alla fall tycka att det var skönt med en stängd grupp på Facebook så att man kan skriva mer fritt.

• Vintervacker

Jag håller med iofs, jag läser rätt mkt i de andra trådarna för oss som ska ha barn samtidigt men skulle gärna ha ett lite mindre gäng att snacka med på FB och då vore det ju trevligt med kanske 30+arna :) Men vad säger ni andra, snacket i den här tråden är ju inte så regelbundet än...

• Vintervacker

Provade med en testgrupp nu för att se hur man gör och då var jag tvungen att "bjuda in en vän" för att skapa en grupp.. jag gjorde den hemlig, kanske därför?

• Soltussen
    Vintervacker skrev 2013-10-11 22:51:34 följande:

Jag håller med iofs, jag läser rätt mkt i de andra trådarna för oss som ska ha barn samtidigt men skulle gärna ha ett lite mindre gäng att snacka med på FB och då vore det ju trevligt med kanske 30+arna :) Men vad säger ni andra, snacket i den här tråden är ju inte så regelbundet än...

Håller helt med:).
Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3