Inlägg från: langtarefterbarn78 |Visa alla inlägg
  • langtarefterbarn78

<3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3

Hej, undrar om jag får hoppa in här?

Vi har i och för sig BF redan 8 januari, men jag såg att det var flera som hoppat på som har BF i jan-feb. Jag är 34 år och bor på Kungsholmen. Skulle va jättekul att få lite vänner som också väntar barn och kunna ses under mammaledigheten!  

• langtarefterbarn78
    Vintervacker skrev 2013-09-25 16:04:13 följande:
    Välkommen :)
    Tack så mycket Jag har läst igenom tråden från början och tycker det verkar va en trevlig grupp. Ska tillägga att vi väntar första barnet, verkar va flera som ska få andra eller tredje, men det spelar ju ingen roll.
  • langtarefterbarn78
    Mademoiselle skrev 2013-09-25 16:20:38 följande:
    Längtarefterbarn78: jag bor också på Kungsholmen. Kul med någon mer som bor i samma del av stan.
    Jätteskoj Vilken MVC går du på? Jag går på Serafen på Hantverkargatan och tycker det funkar jättebra.
  • langtarefterbarn78

Jobbigt för er som väntar på besked från FK angående sjukskrivning!

Tyvärr tar allt tid hos dem. Ni som ska ansöka om föräldrarpenning, skicka in ett modersintyg direkt när ni fått det från MVC! Det tog mig en månad innan de skickade blankett till mig som arbetsgivaren ska fylla i. Och nu väntar jag på att de ska räkna ut min SGI utifrån de inkomstuppgifter de fått från min arbetsgivare. 

• langtarefterbarn78
    Mademoiselle skrev 2013-10-04 12:55:05 följande:
    Jag var hos barnmorskan i morse. Min sjukskrivning går ut på fredag nästa vecka och läkaren är tyvärr på semester så jag kommer att leva i sjukskrivningslimbo i några dagar tills han kommer tillbaka och sjukskriver mig. Känns jobbigt men barnmorskan sa att det i princip var en formalitet och att det var självklart att jag skulle fortsätta vara sjukskriven. Hon sa också att hon aldrig under alla sina år hade hört om någon som hade så stora problem med sammandragningar som jag har som inte har fått sin sjukskrivning godkänd av försäkringskassan. Snacka om att det kändes skönt att höra det. Trevlig helg allihopa!
    Hoppas det ordnar sig med sjukskrivningen! Vad jobbigt att ha sådana sammandragningar.

Trevlig helg!  
Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3