Inlägg från: Mademoiselle |Visa alla inlägg
  • Mademoiselle

<3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3

Hej! Får jag vara med här? Jag bor på Kungsholmen med min man och vår tvååring och väntar nästa den 16 januari.

Vintervacker: jag går på Riddargatan. Jag har än så länge bara varit där två gånger men är nöjd.

• Mademoiselle

Nu har jag läst igenom hela tråden. Jag har verkligen saknat en tråd som denna.

Vi funderar mycket på om vi kommer att behöva en syskonvagn eller om det kommer att räcka med ståbräda. Vår stora tjej kommer att vara ungefär 2,5 år när lillasyster kommer. Vi har en Teutonia Cosmo som vi hade tänkt använda även denna gång men jag börjar fundera på om vi vågar lita på att vår dotter står kvar på ståplattan. Jag såg att någon annan i tråden hade liknande funderingar.

• Mademoiselle

Jag är så fruktansvärt less nu. Jag är sjukskriven pga stora problem med sammandragningar. Eftersom jag går som en 80-åring och har ont får min man ta väldigt mycket ansvar för vår dotter nu. Jag tänkte att jag därför skulle göra något för honom idag och gick och handlade så att jag skulle kunna laga god middag men fick så himla ont att jag nu bara sitter på soffan och är helt slutkörd. Fy tusan så jäkla deppigt!!

• Mademoiselle

Tack Yolo och krya på dig du också. Ja, det är som kramp. Alla har lite sammandragningar och speciellt när det inte är första barnet men jag har dem i princip oavbrutet och de gör ont. Just nu är det bara jobbigt för mig men det kan innebära att jag får bebis 2013 istället för 2014.

• Mademoiselle

Jag är sjukskriven pga sammandragningar nu så rör mig extremt lite just nu och någon träning är verkligen inte att tänka på. Jag jobbat som jurist.

• Mademoiselle

Jag trodde också att det i princip var omöjligt att bli sjukskriven när man har ett kontorsjobb men enligt läkaren var det inget att diskutera ens eftersom mina sammandragningar började redan v 13, gör väldigt ont och eftersom jag har dem i princip oavbrutet. Jag är jäkligt less på att inte kunna röra mig nu måste jag säga och jag längtar verkligen tillbaka till jobbet.

• Mademoiselle

Längtarefterbarn78: jag bor också på Kungsholmen. Kul med någon mer som bor i samma del av stan.

• Mademoiselle

Går på Riddargatan på Östermalm. Med första gick jag i Gamla Stan. Jag har valt MVC så att jag ska ha nära till jobbet vilket visade sig vara ett dåligt beslut nu när jag är sjukskriven och hellre hade haft MVC nära hemmet.

• Mademoiselle

Ärligt talat känns det som att det inte spelar så väldigt stor roll hur min barnmorska är. Man träffas ändå så pass få gånger. Så tja, jag är ganska nöjd. Synd att du inte kunde få byta läkare. Kommer du att byta MVC för att få byta läkare?

Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3