Inlägg från: Vintervacker |Visa alla inlägg
  • Vintervacker

<3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3

Startar den tråden jag själv saknar.

Hoppas att vi kan umgås och prata här under vår graviditet Gravid
    Kanske träffas på en fika Kaffe eller picknick {#emotions_dlg.flower}

Och hänga även när våra bebisar kommit Baby

Välkommen! {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-13 16:31
    UPPDATERING: Det finns numera en hemlig Facebook-grupp för denna tråd. Skicka din e-post i ett privatmeddelande till Vintervacker så blir du inbjuden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-26 22:37
    OBS! Du måste maila från en mail som du använder, och inte bara den mail som står registrerad på Facebook. Du får nämligen en länk med en inbjudan i inkorgen. Om du inte fått en inbjudan trots att du inboxat, påminn mig igen //Vintervacker.
  • Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3
  • Vintervacker

Hej! Jag är 33 och har en kille på 3 år så rätt lika :) Vi bor i Bromma. Vad har du för MVC/BB? Födde förra barnet på Södra BB nämligen, tänkte om det var dina trakter.

• Vintervacker

Välkomna alla nya! Och grattis till oss förresten, vi är gravida, woho! Plus Vart går ni på MVC?

Jag har inte ringt för inskrivningssamtal än, har suttit som en idiot framför listan över alla MVC, denna svårighet/lyx i Stockholm med alla valmöjligheter alltså :) Jag har velat mellan nära jobbet / nära hemmet. Nära jobbet är bra för då kan jag gå lite när som och min kille kan lättare följa med. OM man skulle bli sjukskriven däremot, är ju nära hemmet bättre... det lutar nu åt BB Stockholm Family City (gamla östermalms barnmorskor) på Riddargatan.

• Vintervacker

Louder than bombs: Oh, vilken lyx, då har du järnkoll på lokalerna och personalen. Har hört gott om SöS från en kompis. Jag gillade Södra BB men det passar sämre denna gång med läget så blir nog BB Sthlm istället. Om vi hinner åka dit, jag är en sån där speedföderska som fått instruktioner om att det med andra barnet nog kommer gå så snabbt att jag måste komma in vid minsta känning :)

• Vintervacker
    Golden Robot skrev 2013-07-03 22:19:27 följande:
    Barnmorskan har inte flyttat till Riddargatan, utan Solna - såg nu att det kan läsas som att det är Riddargatan hon flyttat till :) Hur har de på Riddargatan förresten? Har de allt samlat där?

Har aldrig varit där... du menar MVC + BVC? Ska ringa dem idag tänkte jag :)
  • Vintervacker

Ahaa.... Hm, ska fråga det när jag ringer. Men de länkar till Ultragyn på sin sida så förmodligen får man gå till ngn av deras mottagningar, den vid Odenplan ligger iofs nära.

• Vintervacker
    Barcelona86 skrev 2013-07-04 11:03:05 följande:
    Hej! Hittade också hit via stockholmsgruppen. Denna bebis är beräknad 4 januari och jag har en dotter som fyller ett år i augusti. Jag går på BB Sthlm family på Riddargatan och är nöjd. Gick där även sist och födde på BB Sthlm, det bästa jag har gjort! Är även jag en sån som tydligen ska in så fort jag får värkar, haha.

Åh vad kul att höra! Då kanske vi kommer ses i korridorerna :) Välkommen!
  • Vintervacker

Nu har jag bokat tid för inskrivningssamtal på BB Stockholm Family city. De har inte läkare där, bara i Gamla stan, och UL gör man vid Odenplan Golden Robot.

Sista dagen innan semestern. Skönt, för min mage står ut och det är jobbigt att dölja den... i vecka 6 liksom, jeez... förra gången kom den v.14! Någon mer som fått mage snabbt andra gången?

• Vintervacker

Hej alla! Vi har varit på semester utan internet så jag har inte skrivit på ett tag. Vi har även berättat för våra närmaste vilket känns jättekul :) Vi funderar på nupp/kubb, ni som ska göra/gjort, hur tänker ni?

• Vintervacker

Känner då jag läser det ni skriver att jag måste sätta mig in i de olika alternativen... Jag kan inte tillräckligt mycket. Men om det ska bli test är det väl dags snart, är i V8 nu.

Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3