• Anonym (:()

Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(

Jag vet inte vad jag ska göra! Min man tappar tålamodet jätte lätt och blir arg, jag är så arg och besviken på honom. Han slår våran dotter för minsta lilla när han har haft en lång dag på jobbet och är trött, han blir som det hemskaste monster! Våran tvååring snart 3 i sommar är ganska vild och trotsig. Iförrgår fick jag nog, han smällde till henne 5 gånger på bara 2-3 tim, på kvällen före läggdags. Slår henne hårt på rumpan (med blöja på) slog henne med hennes tröja på benet som hon vägrade ta på sig, sen såg jag ett märke på hennes axel vid bröstet som hon visade och sa titta vad pappa gjorde. Sen ville hon inte borsta tänderna och spotta ut massa vatten som rann på hennes tröja då smällde han till henne på armen så det lät högt och Putte till henne hårt så hon hängde fram över handfatet, hon stod på toa stolen. Jag blev förbannad och tog henne och sa åt han att gå därifrån. Jg får trösta henne och jag mår för jävligt. Hur kan jag ha en man som inte har någon kontroll hon är bara ett barn!! Ändå är det jag som har varit hemma med barnen varenda dag, men aldrig att jag skulle slå mina barn när dem är jobbiga. Vi bråkade dagen efter och han får det att låta som att det är mitt fel, han blir arg på MIG! Han säger att han inte vill göra som han gör, men han är stressad och trött då menar han att jag ska hoppa in och ta över allt:/ jag har alltid sagt till mig själv att aldrig vara med en man som slår barn, jag hatar det. Det går emot allt jag står för! För övrigt är han underbar och älskar son familj, kramar och säger att van älskar dem till barnen. Ska kg behöva skydda mina barn mot deras egen far!!? Jag vägrar stå bredvid detta. Han har sagt flertal gånger att han ska sluta. Men nu har set blivit värre. Vad ska jag göra? :(

• Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(
  • sirisdotter
    Anonym (sansad) skrev 2013-05-10 15:55:17 följande:
    Ja här låter det som vanligt: Lämna honom, släng ut honom, polisanmäl honom!

Jag föreslår att du bokar in ett samtal för er båda hos familjeterapeut. Vill han inte gå med på det så ska du nog överväga att lämna honom. Men där uppkommer ett nytt dilemma. Det vill till mycket innan en pappa nekas umgänge med sitt barn, och jag betvivlar (av egna erfarenheter) att de smällar han gett din dotter skulle räcka.
    Och hur ska du våga låta honom vara ensam med dottern och umgås med henne utan att kunna ha uppsikt?

Jag tycker i alla fall att han behöver få tala med någon som kan sånt här. Att du ts säger till tycks inte ha nån verkan. Och jag anar att du i grunden inte vill lämna honom. Så ge honom en chans, men bara EN. Okej, nu kommer jag att få mothugg och det kommer att skrivas att han redan fått sina chanser. Jag kan ta det, men jag vill i alla fall vara realistisk och föreslå nåt konstruktivt. Jag tror nämligen inte att flickan skulle bli särskilt lycklig av att familjen splittras, för han slår henne väl inte precis jämt?  Och som sagt, han kommer att få umgängesrätt....    
    Äntligen någon med verklighetsförankring.   Alla ni som skriver  "Ta dina barn och lämna /  kasta ut honom!"   ni verkar inte känna till att barn i Sverige har rätt att umgås med båda sina föräldrar....
    Barn är inte moderns egendom.
  • DecemberMamma2010

Jag tycker att du kan ge han så mycket stryk så han knappt överlever, men han ska dock överleva så han får känna smärtan och inser att han är ett stort as!!
    Sen när du ändå är i farten så kan du ge dig själv me jävligt mycket styk, så du inser att du är minst lika hemsk som han som står brevid och bevittnar detta och låter de hända och undrar vad du ska göra?!

Å nu är de nock många som tycker att jag är lika hemsk som tycker att hon ska göra så, Fine! Tyck de!! För man slår ALDRIG ett barn!! Dom som gör de förtjänar så mycket plåga!

• sirisdotter
    Anonym (Lämna!) skrev 2013-05-10 20:09:53 följande:
    Jag uppmuntrar sällan till skilsmässa. Men i ditt fall så säger jag bara SPRING DÄRIFRÅN! 
    Du har ansvar att skydda ditt barn. Och som någon tidigare skrev så kommer du få precis lika mycket skuld som din man när förskolan/skola anmäler till soc.

Jag råder dig att ta kontakt med soc där du är. För när du skiljer dig så kommer det antagligen bli en trist vårdnadstvist. Och då måste du ha vatten på kvarnen för att se till att din dotter inte får ensamtid med din man!
    Om du redan startat en dialog med familjerätten på soc har du vunnit mycket. Du kan rådfråga socialsekreteraren och redan nu göra henne/honom känd på vad som försigår med sin man.

Passa på nu att ta kort på hennes blåmärken och spela in/filma honom när han gör något sådant!

Men lämna så fort du kan!  

Också för att bevara din och din dotters relation när hon blir vuxen. För vad ska hon tänka om dig som mamma när du låter henne vara i en miljö som misshandlar henne? 
    Visst är det en fördel att så fort som möjligt ha en dialog med sin socialförvaltning.  Det är dock på intet sätt någon garanti för att den  andra föräldern inte får normal umgängesrätt med sitt/sina barn.
  • sirisdotter
    Anonym (mjiji) skrev 2013-05-10 20:56:58 följande:
    Jag har förståelse att det är svårt för dig att lämna och att det är svårt att förstå vad som sker.

Rädslan att inte kunna skydda barnet om det döms till umgänge är hemskt. Jag skulle ha svårt att lämna en man som slår mina barn för jag skulle inte vilja låta honom ha okontrollerat umgänge. Jag skulle gå och prata med soc och förklara läget och be om hjälp att komma bort och så mannen fick behandling  
  • Suey

Sirisdotter: men detta är också ett land där barnaga är olagligt och mamman kan söka enskilt boende via jour, för att sedan kämpa för ensamvårdnad. Familjen/dottern har det bättre UTAN pappan. Varför är hon så "trotsig", tror du?

Och Anonym (sansad): det är ett SÅ okunnigt uttalande, att dottern hellre vill ha föräldrarna ihop. Fråga majoriteten av barn som växt upp under våld och de säger med säkerhet att de hellre ser familjen splittrad, med en trygg uppväxt än tillsammans, med en otrygg vardag.

• sirisdotter
    studentbruttan29 skrev 2013-05-10 22:05:35 följande:
    Du kan alltid ringa socialJOUREN (man ringer 112 och ber att bli vidarekopplad dit) och prata, de ger väldigt bra råd.

Beror väldigt mycket på var i landet man bor...
  • Anonym (been there)
    Anonym (risbastu) skrev 2013-05-10 22:40:19 följande:
    Var din partner föräldralös då eller?

För jag hade i alla fall outat den pappan så kraftigt så alla i hans närhet hade varit vaksamma efter det, och vilken förälder med skallen rätt påskruvad skulle tillåta att deras barnbarn blir misshandlat?

Och att kämpa för mer av vårdnaden kan man också göra.
    Naivt att tro att gamla skröpliga farföräldrar skulle våga  ha synpunkter på sin vuxna sons liv!
  • SupersurasunkSara
    sirisdotter skrev 2013-05-11 18:33:46 följande:
    Äntligen någon med verklighetsförankring.   Alla ni som skriver  "Ta dina barn och lämna /  kasta ut honom!"   ni verkar inte känna till att barn i Sverige har rätt att umgås med båda sina föräldrar....
    Barn är inte moderns egendom.
    Ja, men om TS polisanmäler och det framkommer att han slagit barnen så blir umgänget övervakat och barnen lever inte med vetskapen att de kommer att bli slagna varje dag.
  • Anonym (been there)
    Sunshine02 skrev 2013-05-10 23:13:50 följande:
    Vd du ska göra?! Du ska lämna aset och se till att han får bevakat umgänge!! Fy blir så fruktansvärt arg på att barn ska behöva utsättas för detta! Han har inga spärrar och det kommer INTE att bli bättre! Stick nu, idag, på en gång, din dotter förtjänar bättre! OCH anmäl idioten! Stackars barn..
    "se till att han får bevakat umgänge"  -  jaha.  Tror du att det bara är att knäppa med fingrarna så finns alla resurser du beställer av soc.!?
  • Anonym (En mamma)
    Anonym (va??) skrev 2013-05-11 17:15:24 följande:
    Man får leva hur man vill så länge man inte skadar någon annan, absolut inte barn!!

Läs på lite, det ÄR misshandel!!
     Det är olagligt, sen får ni gapa så mycket ni vill om "kultur" och att man ska få leva som man vill!!

Jag blir äcklad över alla som sitter och försvarar barnmisshandel och aga, fy faen!!Kräks

Just så!

Det är ofattbart hur människor kan försvara att de medvetet gör illa och skadar det vi borde hålla kärast - nämligen våra barn!

ALDRIG jag skulle tillåta någon göra illa mitt barn! ALDRIG!

Och INTE skulle jag göra det själv heller! Mina föräldrar misshandlade mig med mattpiskare, örfilar, käpp avsedd för ändamålet och det stannar med dem. INGET jag för vidare.

Mitt barn skall få växa upp till en stark, trygg vuxen som mår bra i sig själv och inte ägnar stor del av sitt liv att reparera det föräldrarna skadat inuti. 

Jag hoppas verkligen TS fattar vad som är viktigast, män finns det gott om. DU har bara ETT barn och det har DU ansvar för.

Och ni med er kultur: TA SEDEN DIT NI KOMMER ELLER ÅK IGEN! HÄR SLÅR VI INTE VÅRA BARN, ELLER BORDE INTE SLÅ. VI HAR ÅTMINSTONE KOMMIT SÅ LÅNGT ATT VI HAR EN LAG SOM BORDE SKYDDA BARNEN. FÖLJ LAGEN!             
Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(