• Anonym (:()

Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(

Jag vet inte vad jag ska göra! Min man tappar tålamodet jätte lätt och blir arg, jag är så arg och besviken på honom. Han slår våran dotter för minsta lilla när han har haft en lång dag på jobbet och är trött, han blir som det hemskaste monster! Våran tvååring snart 3 i sommar är ganska vild och trotsig. Iförrgår fick jag nog, han smällde till henne 5 gånger på bara 2-3 tim, på kvällen före läggdags. Slår henne hårt på rumpan (med blöja på) slog henne med hennes tröja på benet som hon vägrade ta på sig, sen såg jag ett märke på hennes axel vid bröstet som hon visade och sa titta vad pappa gjorde. Sen ville hon inte borsta tänderna och spotta ut massa vatten som rann på hennes tröja då smällde han till henne på armen så det lät högt och Putte till henne hårt så hon hängde fram över handfatet, hon stod på toa stolen. Jag blev förbannad och tog henne och sa åt han att gå därifrån. Jg får trösta henne och jag mår för jävligt. Hur kan jag ha en man som inte har någon kontroll hon är bara ett barn!! Ändå är det jag som har varit hemma med barnen varenda dag, men aldrig att jag skulle slå mina barn när dem är jobbiga. Vi bråkade dagen efter och han får det att låta som att det är mitt fel, han blir arg på MIG! Han säger att han inte vill göra som han gör, men han är stressad och trött då menar han att jag ska hoppa in och ta över allt:/ jag har alltid sagt till mig själv att aldrig vara med en man som slår barn, jag hatar det. Det går emot allt jag står för! För övrigt är han underbar och älskar son familj, kramar och säger att van älskar dem till barnen. Ska kg behöva skydda mina barn mot deras egen far!!? Jag vägrar stå bredvid detta. Han har sagt flertal gånger att han ska sluta. Men nu har set blivit värre. Vad ska jag göra? :(

• Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(
  • ummabdilleh
    Anonym (va??) skrev 2013-05-11 14:19:30 följande:
    Du blev inte misshandlad, men slagen?? Fattar du inte själv att det är samma sak? Nej, det gör du tydligen inte eftersom du inte tycker det är fel att slå barn. Är det så du rättfärdigar när du klappar till dina ungar, att du inte misshandlar, utan bara slår?? Vissa borde verkligen inte få ha barn!! 

Så fort nån inte lever som du tycker de ska leva så borde de inte få ha barn, för ditt sätt att leva är rätt. Kanske e du som lever fel, eller lever svenskar rätt och resten av världen fel för de gör på annat sätt. Vilka blinda folk f.l är fullt av
  • SupersurasunkSara
    Anonym (hr) skrev 2013-05-11 12:22:39 följande:

DU ÄR ANMÄLD!    Så onödigt av dig att skriva en sån kommentar!
    Varför anmäla en person som säger sanningen??? TS måste skakas om lite om hon inte själv inser att hon ska se till att hennes barn tillsvidare inte utsätts för aset till man. Om mannen går med på att gå i terapi kan han senare tillåtas umgänge, bevakat sådant i början men som det är nu är TS lik skyldig som pappan eftersom hon tillåter misshandeln att fortgå.
  • Anonym (BT)
    SupersurasunkSara skrev 2013-05-11 14:46:48 följande:
    Varför anmäla en person som säger sanningen??? TS måste skakas om lite om hon inte själv inser att hon ska se till att hennes barn tillsvidare inte utsätts för aset till man. Om mannen går med på att gå i terapi kan han senare tillåtas umgänge, bevakat sådant i början men som det är nu är TS lik skyldig som pappan eftersom hon tillåter misshandeln att fortgå.
    Tyvärr, det där med bevakat umgänge är nys. Det får man fixa själv i så fall, samhället tar INGET ansvar.
  • Anonym (hr)
    SupersurasunkSara skrev 2013-05-11 14:46:48 följande:
    Spelar ingen roll.  Man uttrycker inte sig så......   Går att skriva på ett bättre sätt, om man tänker till lite. I alla fall, inlägget är borttaget.
  • Psychopath
    Du blev inte misshandlad, men slagen?? Fattar du inte själv att det är samma sak?

Nej, det gör du tydligen inte eftersom du inte tycker det är fel att slå barn. Är det så du rättfärdigar när du klappar till dina ungar, att du inte misshandlar, utan bara slår??

Vissa borde verkligen inte få ha barn!! 
    Hade ett slag på rumpan varit misshandel hade det inte funnits någon distinktion mellan misshandel och aga, men nu gör det det. Du hånar de som blivit misshandlade på riktigt genom att yttra dig sådär korkat.

Och sen kanske du kan ta och sluta resa utomlands, sluta kolla på TV-program och se upp till kändisar från USA där aga är helt lagligt och de förmodligen själva blivit agade/agar sina barn. Lite dubbelmoral va?
  • SupersurasunkSara
    Anonym (BT) skrev 2013-05-11 14:54:27 följande:
    Tyvärr, det där med bevakat umgänge är nys. Det får man fixa själv i så fall, samhället tar INGET ansvar.
    Jo, om man ringer rätt instanser, och inte får ett rötägg på tråden, vilket man kan få tyvärr. Har varit i kontakt med soc (i ett annat ärende dock) och det är en enorm skillnad på vem man får tala med. Tre olika personer, tre olika bemötanden, samma ärende.
  • Anonym (BT)
    SupersurasunkSara skrev 2013-05-11 15:02:02 följande:
    Jo, om man ringer rätt instanser, och inte får ett rötägg på tråden, vilket man kan få tyvärr. Har varit i kontakt med soc (i ett annat ärende dock) och det är en enorm skillnad på vem man får tala med. Tre olika personer, tre olika bemötanden, samma ärende.
    Ja jag vet inte hur många du ringt eller vilken kommun det gäller. Den kommun där min familj blev utredd var liten och det gick inte att gå vidare. Jag orkade ringa högre chefer vid några enstaka tillfällen, men blev tillbakavisad. Det fungerar INTE så som man som vnalig medborgare tror och hoppas. 
  • SupersurasunkSara
    Anonym (BT) skrev 2013-05-11 15:12:29 följande:
    Ja jag vet inte hur många du ringt eller vilken kommun det gäller. Den kommun där min familj blev utredd var liten och det gick inte att gå vidare. Jag orkade ringa högre chefer vid några enstaka tillfällen, men blev tillbakavisad. Det fungerar INTE så som man som vnalig medborgare tror och hoppas. 
    Det var jag som blev anmäld av skolan. Tre ggr. Eftersom anmälningen var felaktig och enbart syftade till att skolan skulle få ner någon slags aktivitet de gjort för att hjälpa mitt barn på papper så ledde det inte till något. Tre olika personer fick hand om ärendet, antagligen för att det inte skulle bli prestige i det och att den första som gjorde utredningen inte skulle vilja erkänna om de nu skulle ha haft fel. Kommunen är inte så stor. Om man blir tillbakavisad anmäler man kommunen för tjänstefel. Och, som sagt, soc är inte polisen. Misshandel anmäls till polisen. Hade en polisanmälan funnits så hade soc inte haft så stort val annat än att kalla er till samtal.
  • Anonym (BT)
    SupersurasunkSara skrev 2013-05-11 15:17:35 följande:
    Det var jag som blev anmäld av skolan. Tre ggr. Eftersom anmälningen var felaktig och enbart syftade till att skolan skulle få ner någon slags aktivitet de gjort för att hjälpa mitt barn på papper så ledde det inte till något. Tre olika personer fick hand om ärendet, antagligen för att det inte skulle bli prestige i det och att den första som gjorde utredningen inte skulle vilja erkänna om de nu skulle ha haft fel. Kommunen är inte så stor. Om man blir tillbakavisad anmäler man kommunen för tjänstefel. Och, som sagt, soc är inte polisen. Misshandel anmäls till polisen. Hade en polisanmälan funnits så hade soc inte haft så stort val annat än att kalla er till samtal.
    Vad jag förstått är det soc skyldighet att anmäla till polisen om de får kännedom om brott? Detta hände inte i vårt falll (mannen erkände, soc struntade i det), mannen var uttalat aggressiv mot mig som kontaktat soc, jag ringde chefen för socialförvaltningen i vår kommun ett par ggr och blev bortviftad, och därmed uppfattade jag att mina chanser att gå vidare var obefintliga. Jag känner utan tvekan att jag gjort allt jag kunnat och mer därtill och att samhället inte fungerar för den här sortens situationer.
  • iakttagare
    Du blev inte misshandlad, men slagen?? Fattar du inte själv att det är samma sak?

Nej, det gör du tydligen inte eftersom du inte tycker det är fel att slå barn. Är det så du rättfärdigar när du klappar till dina ungar, att du inte misshandlar, utan bara slår??

Vissa borde verkligen inte få ha barn!! 

Man skall anmäla sådant, han misshandlar ju sin dotter. Hon är ett barn och din man är vuxen skit som går på en liten, hon kan börja hata sin pappa, om det hela fortsätter. pappan har uppenbara problem, hade jag varit du, så hade jag sparkat ut honom
Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(