• Anonym (:()

Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(

Jag vet inte vad jag ska göra! Min man tappar tålamodet jätte lätt och blir arg, jag är så arg och besviken på honom. Han slår våran dotter för minsta lilla när han har haft en lång dag på jobbet och är trött, han blir som det hemskaste monster! Våran tvååring snart 3 i sommar är ganska vild och trotsig. Iförrgår fick jag nog, han smällde till henne 5 gånger på bara 2-3 tim, på kvällen före läggdags. Slår henne hårt på rumpan (med blöja på) slog henne med hennes tröja på benet som hon vägrade ta på sig, sen såg jag ett märke på hennes axel vid bröstet som hon visade och sa titta vad pappa gjorde. Sen ville hon inte borsta tänderna och spotta ut massa vatten som rann på hennes tröja då smällde han till henne på armen så det lät högt och Putte till henne hårt så hon hängde fram över handfatet, hon stod på toa stolen. Jag blev förbannad och tog henne och sa åt han att gå därifrån. Jg får trösta henne och jag mår för jävligt. Hur kan jag ha en man som inte har någon kontroll hon är bara ett barn!! Ändå är det jag som har varit hemma med barnen varenda dag, men aldrig att jag skulle slå mina barn när dem är jobbiga. Vi bråkade dagen efter och han får det att låta som att det är mitt fel, han blir arg på MIG! Han säger att han inte vill göra som han gör, men han är stressad och trött då menar han att jag ska hoppa in och ta över allt:/ jag har alltid sagt till mig själv att aldrig vara med en man som slår barn, jag hatar det. Det går emot allt jag står för! För övrigt är han underbar och älskar son familj, kramar och säger att van älskar dem till barnen. Ska kg behöva skydda mina barn mot deras egen far!!? Jag vägrar stå bredvid detta. Han har sagt flertal gånger att han ska sluta. Men nu har set blivit värre. Vad ska jag göra? :(

• Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(
  • ummabdilleh
    Psychopath skrev 2013-05-11 15:01:57 följande:
    Hade ett slag på rumpan varit misshandel hade det inte funnits någon distinktion mellan misshandel och aga, men nu gör det det. Du hånar de som blivit misshandlade på riktigt genom att yttra dig sådär korkat. Och sen kanske du kan ta och sluta resa utomlands, sluta kolla på TV-program och se upp till kändisar från USA där aga är helt lagligt och de förmodligen själva blivit agade/agar sina barn. Lite dubbelmoral va?

Det är detta jag menar precis. Slag på rumpan är inte misshandel
  • Anonym (BT)
    iakttagare skrev 2013-05-11 15:22:04 följande:

Man skall anmäla sådant, han misshandlar ju sin dotter. Hon är ett barn och din man är vuxen skit som går på en liten, hon kan börja hata sin pappa, om det hela fortsätter. pappan har uppenbara problem, hade jag varit du, så hade jag sparkat ut honom
    Mmm, så fungerar det kanske i filmer eller i din fantasi. I verkligheten kan du ju verkligen sätta igång en våldsam person genom att gå emot honom på det sättet. Just därför är det avgörande att socialtjänsten tar sitt ansvar om de får kännedom (genom anmälande förälder eller på annat sätt) om en våldsam förälder. MEN så sker inte idag.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (BT) skrev 2013-05-11 15:21:58 följande:
    Vad jag förstått är det soc skyldighet att anmäla till polisen om de får kännedom om brott? Detta hände inte i vårt falll (mannen erkände, soc struntade i det), mannen var uttalat aggressiv mot mig som kontaktat soc, jag ringde chefen för socialförvaltningen i vår kommun ett par ggr och blev bortviftad, och därmed uppfattade jag att mina chanser att gå vidare var obefintliga. Jag känner utan tvekan att jag gjort allt jag kunnat och mer därtill och att samhället inte fungerar för den här sortens situationer.
    Jag vet inget om soc skyldigheter att anmäla, jag har bara koll på att förskolepersonal etc har skyldighet att göra det. Men om anmälan inte sker så anmäler man både dem och den som slår själv till polisen. Jag vet att det är lätt för oss att säga, men jobbigt för den som är mitt i det att utföra, men man MÅSTE göra ALLT för att ens barn ska vara trygga. Flytta till Grönland om så är.
  • Anonym (sansad)
    nozpa skrev 2013-05-10 16:02:25 följande:
    Ja men lite stryk ibland får väl barnen ta?

Nej, inget barn ska behöva ta stryk, och det är därför jag föreslår familjeterapi.
    Och sen är det väl lite olika hur man definierar stryk. Här låter det på många som om det rörde sig om grov misshandel. Och jag menade att pappan kanske ändå är kärleksfull på många sätt. Man ska inte förhasta sig och bara lämna, för ett uppbrott från ena föräldern är inget som gagnar ett barn. 
  • Anonym (BT)
    SupersurasunkSara skrev 2013-05-11 15:29:53 följande:
    Jag vet inget om soc skyldigheter att anmäla, jag har bara koll på att förskolepersonal etc har skyldighet att göra det. Men om anmälan inte sker så anmäler man både dem och den som slår själv till polisen. Jag vet att det är lätt för oss att säga, men jobbigt för den som är mitt i det att utföra, men man MÅSTE göra ALLT för att ens barn ska vara trygga. Flytta till Grönland om så är.
    Ja jag hoppas ju att du orkar om det händer dig en dag, jag känner nog att jag gjort allt jag kunnat, orkat, vetat, och kommit på som stått i min makt och kan därmed inte ta till mig din kritik om att jag varit för slapp. Jag har givetvis gjort mer än vad jag räknat upp här i mina inlägg - jag har ringt absolut överallt men NEJ jag har inte polisanmält mitt ex, då han blev tillräckligt aggressiv mot mig pga socianmälan.....och pga att jag är och var i fast förvissning om att soc gör polisanmälan om så är befogat.
  • Annamaria44

Bara fega kräk slår dem som inte kan förvara sig. Att han inte kan behärska sig? Hur många gånger har jam slagit någon som är större än han själv eller sin chef t ex?

• Donum
    Anonym (sansad) skrev 2013-05-11 15:31:56 följande:

Nej, inget barn ska behöva ta stryk, och det är därför jag föreslår familjeterapi.
    Och sen är det väl lite olika hur man definierar stryk. Här låter det på många som om det rörde sig om grov misshandel. Och jag menade att pappan kanske ändå är kärleksfull på många sätt. Man ska inte förhasta sig och bara lämna, för ett uppbrott från ena föräldern är inget som gagnar ett barn. 
    Hur tänker du nu?
    Om mamman stannar kvar och låter det fortgå, så sanktionerar hon ju att pappan slår dottern och dottern blir sviken, inte bara av pappa utan av mamma.  
  • Anonym (gråter snart)

jag kunde inte läsa hela inlägget, så jävla hemskt är den, 2 år!!!!!!!!!!!!! hur kan du? snart kommer ni begrava henne tillsammans för du älskar han så mkt och vill ha han före ditt barn,, hoppas du brinner i helvetet!!!!!!!!!

• Anonym (va??)
    ummabdilleh skrev 2013-05-11 14:40:18 följande:

Har du läst vad jag skrev? Tydligen inte. VI SLÅR INTE VÅR BARN och nej förutom det tycket jag inte det är fel. Som många andra saker är även detta en kultursak.
    Så om något är en kultursak så är det ok även om det handlar om barn som skadas?? Försvarar du hedersmord också, det är ju en kultursak även det? 
  • Anonym (va??)
    ummabdilleh skrev 2013-05-11 14:46:39 följande:

Så fort nån inte lever som du tycker de ska leva så borde de inte få ha barn, för ditt sätt att leva är rätt. Kanske e du som lever fel, eller lever svenskar rätt och resten av världen fel för de gör på annat sätt. Vilka blinda folk f.l är fullt av
    Man får leva hur man vill så länge man inte skadar någon annan, absolut inte barn!!
    ummabdilleh skrev 2013-05-11 15:23:16 följande:

Det är detta jag menar precis. Slag på rumpan är inte misshandel
    Psychopath skrev 2013-05-11 15:01:57 följande:
    Hade ett slag på rumpan varit misshandel hade det inte funnits någon distinktion mellan misshandel och aga, men nu gör det det. Du hånar de som blivit misshandlade på riktigt genom att yttra dig sådär korkat.

Och sen kanske du kan ta och sluta resa utomlands, sluta kolla på TV-program och se upp till kändisar från USA där aga är helt lagligt och de förmodligen själva blivit agade/agar sina barn. Lite dubbelmoral va?
    Läs på lite, det ÄR misshandel!!
     Det är olagligt, sen får ni gapa så mycket ni vill om "kultur" och att man ska få leva som man vill!!

Jag blir äcklad över alla som sitter och försvarar barnmisshandel och aga, fy faen!!Kräks

Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(