• Donum

Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(

Anonym (sansad) skrev 2013-05-11 15:31:56 följande:

Nej, inget barn ska behöva ta stryk, och det är därför jag föreslår familjeterapi.
    Och sen är det väl lite olika hur man definierar stryk. Här låter det på många som om det rörde sig om grov misshandel. Och jag menade att pappan kanske ändå är kärleksfull på många sätt. Man ska inte förhasta sig och bara lämna, för ett uppbrott från ena föräldern är inget som gagnar ett barn. 
    Hur tänker du nu?
    Om mamman stannar kvar och låter det fortgå, så sanktionerar hon ju att pappan slår dottern och dottern blir sviken, inte bara av pappa utan av mamma.  
  • Donum
    ummabdilleh skrev 2013-05-11 17:33:09 följande:

Du blir säkert äcklad på många saker, kanske för jag omskär mina söner när de är bebisar, gör hål i öronen på döttrar när de är små, har inte lördagsgodis regel utan ger när jag känner för det? Tror du jag bryr mig?? Nix!! Kanske folk borde ha annan fritid än sitta uppkopplade på familjeliv dygnet runt och bara leta fel hos andra familjer. Jag gör det bästa för mina barn och struntar vad du gör med dina. Jag tycket mitt sätt är det bästa för mig och min familj som du tycket ditt är bäst för dina. Som sagt halva världens Befolkning har inte fel och bara du rätt.
    Men kanske den andra halvan som låter bli att låta skära i sina barn har rätt? ;)

"Även om 10 miljoner säger något idiotiskt, så är det likväl idiotiskt." 
  • Donum
    Anonym (va??) skrev 2013-05-11 17:38:43 följande:
    Exakt. Men de kommer du aldrig att få religiösa tokstollar att förstå. De kommer att fortsätta aga och misshandla sina barn på olika sätt, oavsett om det är olagligt eller inte. Gud går före allt, även barnen.

Kräks Gråter 
    Jag är en "religiös tokstolle", men jag varken agar eller misshandlar mina barn, så det ena utesluter inte det andra. Flört
Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(