Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(

Anonym (hr) skrev 2013-05-11 12:22:39 följande:

DU ÄR ANMÄLD!    Så onödigt av dig att skriva en sån kommentar!
    Varför anmäla en person som säger sanningen??? TS måste skakas om lite om hon inte själv inser att hon ska se till att hennes barn tillsvidare inte utsätts för aset till man. Om mannen går med på att gå i terapi kan han senare tillåtas umgänge, bevakat sådant i början men som det är nu är TS lik skyldig som pappan eftersom hon tillåter misshandeln att fortgå.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (BT) skrev 2013-05-11 14:54:27 följande:
    Tyvärr, det där med bevakat umgänge är nys. Det får man fixa själv i så fall, samhället tar INGET ansvar.
    Jo, om man ringer rätt instanser, och inte får ett rötägg på tråden, vilket man kan få tyvärr. Har varit i kontakt med soc (i ett annat ärende dock) och det är en enorm skillnad på vem man får tala med. Tre olika personer, tre olika bemötanden, samma ärende.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (BT) skrev 2013-05-11 15:12:29 följande:
    Ja jag vet inte hur många du ringt eller vilken kommun det gäller. Den kommun där min familj blev utredd var liten och det gick inte att gå vidare. Jag orkade ringa högre chefer vid några enstaka tillfällen, men blev tillbakavisad. Det fungerar INTE så som man som vnalig medborgare tror och hoppas. 
    Det var jag som blev anmäld av skolan. Tre ggr. Eftersom anmälningen var felaktig och enbart syftade till att skolan skulle få ner någon slags aktivitet de gjort för att hjälpa mitt barn på papper så ledde det inte till något. Tre olika personer fick hand om ärendet, antagligen för att det inte skulle bli prestige i det och att den första som gjorde utredningen inte skulle vilja erkänna om de nu skulle ha haft fel. Kommunen är inte så stor. Om man blir tillbakavisad anmäler man kommunen för tjänstefel. Och, som sagt, soc är inte polisen. Misshandel anmäls till polisen. Hade en polisanmälan funnits så hade soc inte haft så stort val annat än att kalla er till samtal.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (BT) skrev 2013-05-11 15:21:58 följande:
    Vad jag förstått är det soc skyldighet att anmäla till polisen om de får kännedom om brott? Detta hände inte i vårt falll (mannen erkände, soc struntade i det), mannen var uttalat aggressiv mot mig som kontaktat soc, jag ringde chefen för socialförvaltningen i vår kommun ett par ggr och blev bortviftad, och därmed uppfattade jag att mina chanser att gå vidare var obefintliga. Jag känner utan tvekan att jag gjort allt jag kunnat och mer därtill och att samhället inte fungerar för den här sortens situationer.
    Jag vet inget om soc skyldigheter att anmäla, jag har bara koll på att förskolepersonal etc har skyldighet att göra det. Men om anmälan inte sker så anmäler man både dem och den som slår själv till polisen. Jag vet att det är lätt för oss att säga, men jobbigt för den som är mitt i det att utföra, men man MÅSTE göra ALLT för att ens barn ska vara trygga. Flytta till Grönland om så är.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (BT) skrev 2013-05-11 15:32:11 följande:
    Ja jag hoppas ju att du orkar om det händer dig en dag, jag känner nog att jag gjort allt jag kunnat, orkat, vetat, och kommit på som stått i min makt och kan därmed inte ta till mig din kritik om att jag varit för slapp. Jag har givetvis gjort mer än vad jag räknat upp här i mina inlägg - jag har ringt absolut överallt men NEJ jag har inte polisanmält mitt ex, då han blev tillräckligt aggressiv mot mig pga socianmälan.....och pga att jag är och var i fast förvissning om att soc gör polisanmälan om så är befogat.
    Ja, jag kommer att orka. Har varit i situationer som inte är lika som ditt, men som har varit psykiskt mycket jobbiga.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (känner igen) skrev 2013-05-11 17:16:20 följande:
    Ååh. Känner igen mig nå fruktansvärt! Har en son som är 4 snart 5 som pappan gärna kallar för saker (missfoster, idiot m.m.) och tar hårt i armarna och nästan "kastar" in sonen i sitt rum när han gjort något dumt. 
    Han kan vara sååååå elak! Och jag VILL lämna han men vet inte hur jag ska göra?! Hur fasen ska de funka ekonomiskt? Jag är den som jobbar visserligen men sonen har ingen dagisplats liksom.

Vet inte vad jag ville... Känner med dig iaf TS! {#emotions_dlg.flower}

Hur du ska göra?
    Du ska ställa barnet i förskolekö GENAST, max 3 (eller är det 4?) månader sen måste de ge dig en plats.
    Förklarar du läget finns en möjlighet att du får förtur. Du kommer att klara det ekonomiskt, du kan söka bostadsbidrag, sen får du barnbidrag och underhåll. Du blir inte rik (om du inte har ett kanonbra betalt jobb och små utgifter) men du kommer att klara dig. För övrigt: när du står där sen med en psykiskt instabil tonåring som skär sig för att han känner sig så värdelös, tror du att du bryr dig om ekonomin då?
  • SupersurasunkSara
    sirisdotter skrev 2013-05-11 18:33:46 följande:
    Äntligen någon med verklighetsförankring.   Alla ni som skriver  "Ta dina barn och lämna /  kasta ut honom!"   ni verkar inte känna till att barn i Sverige har rätt att umgås med båda sina föräldrar....
    Barn är inte moderns egendom.
    Ja, men om TS polisanmäler och det framkommer att han slagit barnen så blir umgänget övervakat och barnen lever inte med vetskapen att de kommer att bli slagna varje dag.
Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(