• Anonym (:()

Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(

Jag vet inte vad jag ska göra! Min man tappar tålamodet jätte lätt och blir arg, jag är så arg och besviken på honom. Han slår våran dotter för minsta lilla när han har haft en lång dag på jobbet och är trött, han blir som det hemskaste monster! Våran tvååring snart 3 i sommar är ganska vild och trotsig. Iförrgår fick jag nog, han smällde till henne 5 gånger på bara 2-3 tim, på kvällen före läggdags. Slår henne hårt på rumpan (med blöja på) slog henne med hennes tröja på benet som hon vägrade ta på sig, sen såg jag ett märke på hennes axel vid bröstet som hon visade och sa titta vad pappa gjorde. Sen ville hon inte borsta tänderna och spotta ut massa vatten som rann på hennes tröja då smällde han till henne på armen så det lät högt och Putte till henne hårt så hon hängde fram över handfatet, hon stod på toa stolen. Jag blev förbannad och tog henne och sa åt han att gå därifrån. Jg får trösta henne och jag mår för jävligt. Hur kan jag ha en man som inte har någon kontroll hon är bara ett barn!! Ändå är det jag som har varit hemma med barnen varenda dag, men aldrig att jag skulle slå mina barn när dem är jobbiga. Vi bråkade dagen efter och han får det att låta som att det är mitt fel, han blir arg på MIG! Han säger att han inte vill göra som han gör, men han är stressad och trött då menar han att jag ska hoppa in och ta över allt:/ jag har alltid sagt till mig själv att aldrig vara med en man som slår barn, jag hatar det. Det går emot allt jag står för! För övrigt är han underbar och älskar son familj, kramar och säger att van älskar dem till barnen. Ska kg behöva skydda mina barn mot deras egen far!!? Jag vägrar stå bredvid detta. Han har sagt flertal gånger att han ska sluta. Men nu har set blivit värre. Vad ska jag göra? :(

• Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(
  • Anonym (FY FAN FÖR DETTA)

jag hoppas ts att du verkligen gör något åt denna vidriga människa till pappa hon har,
    du som är hennes mamma kan ju för fan inte låta detta fortsätta fattar du väl

du ser till att ta din dotter till ett hem där hon får käärlek utan våld annars kommer ja se till att spåra upp du i själv  polisanmäla er, dig med för att inte göra nått åt saken, herreud de är ditt egna barn som blir slagen framför dig, rääcler de inte med allt lidande alla andra barn i världen är med om???

se för fan till o visa din man nu att de är slut på detta nu 

• Anonym (Osäkerheten)

Precis som ts beskriver sin man, växte jag upp. Med föräldrar som slog än för att man var störande eller inte lyssna. Puttar, stötar, smisk och örfilar. Med tiden lärde man sig att vara tyst och hålla avstånd, men ju äldre jag blev så blev dom värre och lika så jag. Efter varje bårk tänkte jag på lyckan om föräldrarna (särskilt mamma, som var hemma med oss) skulel ramla för trappan och dö, eller hopp om att hon inte skulle komma tillbaka från affären, för att hon kört ihjäl sig. Hemskt att behöva tänka sådana tankar, men tyvärr sant. Trotts detta, så var jag en glad och social tjej. Har även försökt tala med dom i vuxen ålder, för jag bar på mycket bitterhet. Men dom förneka och sedan bortförklar det hela med att man är för kännslig och alltid vart vek, för när dom växte upp så fick man då stryk varje dag både hemma och i skolan, och man slet med sina sysslor till kvällen osv. Man är helt enkelt beortskämd som fått för lite stryk i sina dagar.. Resultatet av det hela är att vi inte har en relation som andra. Vi är ytliga och träffas bara när det måstes. Många säger att man för det vidare, men jag menar på att jag mer än allt vill bryta detta mönster. Skulel aldrig få för mig att lyfta en hand eller göra mina barn så osägra pga av en vuxens stress. Det är mer än en putt eller en klapp för barnet, det är en kränkning och osäkerhet.

Om Ts hade velat göra det rätta skulle hon gjort det, för jag kan omöjligen tro att någon kan undgå förbud mot aga ellertro att dte är okej att betee sig så som ts man. Om hon inte är villig att ta i tu med det hela ordentligen, som att kräva att manen går i terapi för att hantera sin stress dyl., lämna etc. Så är det minsta man kan kräva att inte försätta sitt barn i dessa situationer. Åldern kring 3 är en frustrerande period, men barnet blir äldre. Om man väljer att inte gå in helhjärtat för att hjälpa alla i familjen, så borde TS iafta det fulla ansvaret för dottern, så hon slipper handskas med pappan när han är på dåligt humör.   

• Anonym (y)
    Anonym (BT) skrev 2013-05-11 08:57:49 följande:
    Exactly my point. Om du läser vad jag skrivit så förstår du att det är detta jag försöker säga. Stanna kvar=hon riskerar att mista barnet pga att hon anses inte kunna skydda barnet. Lämna mannen=hon riskerar att behöva lämna ifrån sig barnet till pappan halva tiden. Hur hon än gör kan hon inte skydda barnet, om hon inte går under jorden eller liknande. Moment 22 som sagt. Sverige idag. 
    Gråter
  • Anonym (y)
    Anonym (BT) skrev 2013-05-11 06:28:56 följande:
    Men ni som läser här fattar verkligen inte.

DET FINNS INGEN HJÄLP om inte pappan tillfogat så stora skador på barnet att sjukhusvistelse krävs, alltså hjärnskador, benbrott, stora sår osv. Att slå sitt barn lite då och då med en tröja, på armen, putta till det, dra i håret osv är HELT OK. INGENTING händer. 

Rådet att anmäla, ta barnet och lämna mannen leder till följande saker: 
    -anmälan leder till utredning, som läggs ner då inga fotografiska bevis finns
    -pappan blir förnärmad och ofta mer aggressiv mot mamman, som anmält
    -pappan får rätt att ha barnet halva tiden, ENSAM

Förstår ni inte? Det är inget bra råd, det finns ingen hjälp! MÅNGA kvinnor har det som TS idag, i en rävsax. Vad hon än gör, kan hon inte skydda barnet, OM INTE pappan gör synliga, rejäla skador på barnet. Så fungerar lagen i Sverige idag. 

När detta hände mig och mitt barn fick jag kontakt med andra mammor som upplevde/upplevt samma sak, det är ett känt problem och inte alls konstigt att TS ställer frågan här.

Lagen står nästan alltid på pappans sida.... 
    Men herregud Gråter
  • Anonym (y)

Anonym(BT)

Kan ni inte filma när pappan slår barnen då!? Det är ju bevis!

• melani

Alltså en sådan far har inte rätt att träffa sitt barn.
    Du måste lämna.
    Synd man inte vet var och vem ni är då hade jag anmält! Du kan också bli häktad TS det är brottsligt att inte gripa in, speciellt när det är sitt eget barn! 

• Anonym (sgfsdf)
    Anonym (:() skrev 2013-05-10 12:11:24 följande:
    Jag vet inte vad jag ska göra! Min man tappar tålamodet jätte lätt och blir arg, jag är så arg och besviken på honom. Han slår våran dotter för minsta lilla när han har haft en lång dag på jobbet och är trött, han blir som det hemskaste monster! Våran tvååring snart 3 i sommar är ganska vild och trotsig. Iförrgår fick jag nog, han smällde till henne 5 gånger på bara 2-3 tim, på kvällen före läggdags. Slår henne hårt på rumpan (med blöja på) slog henne med hennes tröja på benet som hon vägrade ta på sig, sen såg jag ett märke på hennes axel vid bröstet som hon visade och sa titta vad pappa gjorde. Sen ville hon inte borsta tänderna och spotta ut massa vatten som rann på hennes tröja då smällde han till henne på armen så det lät högt och Putte till henne hårt så hon hängde fram över handfatet, hon stod på toa stolen. Jag blev förbannad och tog henne och sa åt han att gå därifrån. Jg får trösta henne och jag mår för jävligt. Hur kan jag ha en man som inte har någon kontroll hon är bara ett barn!! Ändå är det jag som har varit hemma med barnen varenda dag, men aldrig att jag skulle slå mina barn när dem är jobbiga. Vi bråkade dagen efter och han får det att låta som att det är mitt fel, han blir arg på MIG! Han säger att han inte vill göra som han gör, men han är stressad och trött då menar han att jag ska hoppa in och ta över allt:/ jag har alltid sagt till mig själv att aldrig vara med en man som slår barn, jag hatar det. Det går emot allt jag står för! För övrigt är han underbar och älskar son familj, kramar och säger att van älskar dem till barnen. Ska kg behöva skydda mina barn mot deras egen far!!? Jag vägrar stå bredvid detta. Han har sagt flertal gånger att han ska sluta. Men nu har set blivit värre. Vad ska jag göra? :(
    Jag skäms när jag läser din post att du inte gör allt du kan för att skydda ditt barn och lämnar svinet och söker hjälp.,
  • Anonym (abc)

Dokumentera märkena och anmäl honom.

• Suey
    sirisdotter skrev 2013-05-11 22:05:26 följande:
    Förhoppningsvis har ett och annat ändrats sedan jag och väninnorna hade små barn.  För 20-25 år sedan var det svårt att få kontaktförbud (hette då besöksförbud).   Skyddad identitet var vad jag förstår  extremt svårt att få. Mantrat på socialkontoren var  "En dålig pappa är bättre än ingen pappa.   Alla barn har rätt att lära känna sin pappa,  annars bygger  de upp en fantasibild av honom -  verkligheten är bättre hurdan den än är"   etc Man kunde få kontaktfamilj som ensam förälder för att barnet någon helg i månaden skulle få uppleva vanligt familjeliv.  Med förbehållet;  "Hör bio-pappan av sig och vill träffa sitt barn har han första tjing"

Mm, besöksförbud heter det fortfarande, har själv kämpat för att få ett sådant för inte så länge sedan. Det är inte lika svårt nu, men då var det ju inga barn med i bilden. Ts borde ta sitt ansvar, fota märkena och börja ta sig därifrån... Det finns som sagt instanser för att hjälpa utsatta kvinnor med barn. Någon skrev att det inte är misshandel vid "enbart" ryck i håret och sådant som inte ger blåmärken. Det är också fel, men klart svårare att bevisa. Vittnesmål från dottern väger dock tungt i sådana lägen.
  • melani
    Suey skrev 2013-05-12 00:14:52 följande:

Mm, besöksförbud heter det fortfarande, har själv kämpat för att få ett sådant för inte så länge sedan. Det är inte lika svårt nu, men då var det ju inga barn med i bilden. Ts borde ta sitt ansvar, fota märkena och börja ta sig därifrån... Det finns som sagt instanser för att hjälpa utsatta kvinnor med barn. Någon skrev att det inte är misshandel vid "enbart" ryck i håret och sådant som inte ger blåmärken. Det är också fel, men klart svårare att bevisa. Vittnesmål från dottern väger dock tungt i sådana lägen.
    Ja denna någon har fel. det är misshandel precis som det 'även finns psykisk misshandel.
Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(