• Anonym (:()

Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(

Jag vet inte vad jag ska göra! Min man tappar tålamodet jätte lätt och blir arg, jag är så arg och besviken på honom. Han slår våran dotter för minsta lilla när han har haft en lång dag på jobbet och är trött, han blir som det hemskaste monster! Våran tvååring snart 3 i sommar är ganska vild och trotsig. Iförrgår fick jag nog, han smällde till henne 5 gånger på bara 2-3 tim, på kvällen före läggdags. Slår henne hårt på rumpan (med blöja på) slog henne med hennes tröja på benet som hon vägrade ta på sig, sen såg jag ett märke på hennes axel vid bröstet som hon visade och sa titta vad pappa gjorde. Sen ville hon inte borsta tänderna och spotta ut massa vatten som rann på hennes tröja då smällde han till henne på armen så det lät högt och Putte till henne hårt så hon hängde fram över handfatet, hon stod på toa stolen. Jag blev förbannad och tog henne och sa åt han att gå därifrån. Jg får trösta henne och jag mår för jävligt. Hur kan jag ha en man som inte har någon kontroll hon är bara ett barn!! Ändå är det jag som har varit hemma med barnen varenda dag, men aldrig att jag skulle slå mina barn när dem är jobbiga. Vi bråkade dagen efter och han får det att låta som att det är mitt fel, han blir arg på MIG! Han säger att han inte vill göra som han gör, men han är stressad och trött då menar han att jag ska hoppa in och ta över allt:/ jag har alltid sagt till mig själv att aldrig vara med en man som slår barn, jag hatar det. Det går emot allt jag står för! För övrigt är han underbar och älskar son familj, kramar och säger att van älskar dem till barnen. Ska kg behöva skydda mina barn mot deras egen far!!? Jag vägrar stå bredvid detta. Han har sagt flertal gånger att han ska sluta. Men nu har set blivit värre. Vad ska jag göra? :(

• Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(
  • lilywashere

Jag och min bror blev smiskade, knuffade och ryckta i när vi var små. Jag trodde tills ganska nyligen att det var helt normalt, att det var så i alla familjer men att man inte talade öppet om det. Precis som TS så tappade pappa fattningen oberäkneligt, utan att vi gjort något egentligt "fel". Han har ett väldigt instabilt temperament, men var i övrigt en mycket kärleksfull pappa. Jag minns rädslan och oron eftersom jag aldrig visste vad som skulle kunna utlösa ett utbrott. Min bror kunde vara provokativ och göra "dumheter" som barn gör, men jag var väldigt "lydig" näst intill apatisk.

En gång minns jag särskilt när jag var c:a 4år...hela familjen satt framför tv:n och åt smörgåsar med skivad tomat. Jag ville ha salt på mina tomater så jag tog saltkaret och började strö salt på min smörgås. Min pappa tyckte att jag hade på för mycket salt och sa "det räcker nu", men jag sa att jag ville ha mer salt och fortsatte strö. Då fullkomligt exploderade min pappa och släpade mig uppför trappan till övervåningen och in på mitt rum, där han i vansinnig vrede fortsatte att smiska mig tills jag storgrät och lovade att aldrig säga emot honom igen. Allt detta för att jag ville ha mycket salt på min egen smörgås! Mamma ingrep aldrig, men jag anade att hon inte gillade att han betedde sig på det viset. Jag är fortfarande som vuxen ganska räddhågad och tassar som på äggskal genom livet, som på vakt mot något oförutsett vansinnesutbrott. Jag lärde mig att till viss del manipulera min pappas temprament genom att vara avvärjande charmerande, den söta, perfekta och lydiga dottern -för att förhindra att han skulle ta ut sin ilska på mig. Jag skulle ALDRIG någonsin slå mitt barn, eller tillåta att någon annan gjorde det. Inte ens EN gång.

• provalarm
    Anonym (:() skrev 2013-05-10 12:11:24 följande:
    Jag vet inte vad jag ska göra! Min man tappar tålamodet jätte lätt och blir arg, jag är så arg och besviken på honom. Han slår våran dotter för minsta lilla när han har haft en lång dag på jobbet och är trött, han blir som det hemskaste monster! Våran tvååring snart 3 i sommar är ganska vild och trotsig. Iförrgår fick jag nog, han smällde till henne 5 gånger på bara 2-3 tim, på kvällen före läggdags. Slår henne hårt på rumpan (med blöja på) slog henne med hennes tröja på benet som hon vägrade ta på sig, sen såg jag ett märke på hennes axel vid bröstet som hon visade och sa titta vad pappa gjorde. Sen ville hon inte borsta tänderna och spotta ut massa vatten som rann på hennes tröja då smällde han till henne på armen så det lät högt och Putte till henne hårt så hon hängde fram över handfatet, hon stod på toa stolen. Jag blev förbannad och tog henne och sa åt han att gå därifrån. Jg får trösta henne och jag mår för jävligt. Hur kan jag ha en man som inte har någon kontroll hon är bara ett barn!! Ändå är det jag som har varit hemma med barnen varenda dag, men aldrig att jag skulle slå mina barn när dem är jobbiga. Vi bråkade dagen efter och han får det att låta som att det är mitt fel, han blir arg på MIG! Han säger att han inte vill göra som han gör, men han är stressad och trött då menar han att jag ska hoppa in och ta över allt:/ jag har alltid sagt till mig själv att aldrig vara med en man som slår barn, jag hatar det. Det går emot allt jag står för! För övrigt är han underbar och älskar son familj, kramar och säger att van älskar dem till barnen. Ska kg behöva skydda mina barn mot deras egen far!!? Jag vägrar stå bredvid detta. Han har sagt flertal gånger att han ska sluta. Men nu har set blivit värre. Vad ska jag göra? :(
    Sorry men...    Har du provat att riva i åt karljäveln? Slå vårt barn  gång till så...... ?
  • Zuzanne

Lämna honom. Min far slog mig och min mor lämnade honom aldrig. Turligt nog så dog han när jag var 9 år, så jag blev av med honom. Mådde dåligt länge över det som hänt. När han levde ville jag döda honom i sömnen och hade säkert gjort det om han inte hade dött. Lämna nu på en gång.

• Anonym (1)

fy faaaan!!! lämna nu!!!

min mor tillät också detta och idag är jag 38 år och avskyr henne för att hon lät pappa slå!! 

det är ett barn vi talar om, hon har inget val!!!   men det har du!!!!!!!!!!!!!!!

• Mrs Moneybags

Ta ditt vuxenansvar nu och lämna denna skithög som ger sig på småbarn.

Hur kan du ens skriva att han är underbar när han misshandlar det finaste du har?

• vampyria2

Om han slår henne nör hon ör så här liten vad tror du att han kommer att ta till om några år? Basebollträ kanske?

Nä finns vara en sak att göra, ta flickan till BVC så de får antekna blåmärket och kanske andra märken som finns och sen lämna aset.

Den som oåstår att det inte är så lätt är bara korkad, mannen slår för tusan barnet, skukke nånnpeta på nått av mina barn blir jag en tiger oavsett vem det är!

• snorkan

läste bara några rader innan jag blev så jävla upprörd (har inte läst allt)

Pappan slår sitt barn?! 
    anmäl honom! låt honom ta konsekvensen av sitt handlande, för barnaga blev väl olagligt typ 1979 eller nåt?!

låt inte ditt stackars barn växa upp i misshandel!
    säger inte att de aldrig mer ska träffas, men de kanske måste komma ifrån varandra och sedan får de träffas under mer kontrollerade former? för som det är nu funkar det ju inte! han förstör ju ert barn! och det är DIN skyldighet att agera.

Lycka till

• Anonym (Wut)

En tråd från våren 2013, så det har nog ordnat sig..

Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(