• Anonym (:()

Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(

Jag vet inte vad jag ska göra! Min man tappar tålamodet jätte lätt och blir arg, jag är så arg och besviken på honom. Han slår våran dotter för minsta lilla när han har haft en lång dag på jobbet och är trött, han blir som det hemskaste monster! Våran tvååring snart 3 i sommar är ganska vild och trotsig. Iförrgår fick jag nog, han smällde till henne 5 gånger på bara 2-3 tim, på kvällen före läggdags. Slår henne hårt på rumpan (med blöja på) slog henne med hennes tröja på benet som hon vägrade ta på sig, sen såg jag ett märke på hennes axel vid bröstet som hon visade och sa titta vad pappa gjorde. Sen ville hon inte borsta tänderna och spotta ut massa vatten som rann på hennes tröja då smällde han till henne på armen så det lät högt och Putte till henne hårt så hon hängde fram över handfatet, hon stod på toa stolen. Jag blev förbannad och tog henne och sa åt han att gå därifrån. Jg får trösta henne och jag mår för jävligt. Hur kan jag ha en man som inte har någon kontroll hon är bara ett barn!! Ändå är det jag som har varit hemma med barnen varenda dag, men aldrig att jag skulle slå mina barn när dem är jobbiga. Vi bråkade dagen efter och han får det att låta som att det är mitt fel, han blir arg på MIG! Han säger att han inte vill göra som han gör, men han är stressad och trött då menar han att jag ska hoppa in och ta över allt:/ jag har alltid sagt till mig själv att aldrig vara med en man som slår barn, jag hatar det. Det går emot allt jag står för! För övrigt är han underbar och älskar son familj, kramar och säger att van älskar dem till barnen. Ska kg behöva skydda mina barn mot deras egen far!!? Jag vägrar stå bredvid detta. Han har sagt flertal gånger att han ska sluta. Men nu har set blivit värre. Vad ska jag göra? :(

• Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(
  • MrsLondon
    Anonym (hm 2) skrev 2013-05-15 13:18:28 följande:
    Nähä... så vad var syftet? Totalt onödigt inlägg och klart respektlöst mot Ts situation. 
    God medmänniska? Knappast. 
    HAHA!!  Så JAG är ingen medmänniska, men hon som ser till att hennes man SLÅR deras dotter är en bra människa? Vakna upp, lilla du! 
  • Pärla07

Fy faan! Det är så man bara vill spy! TS, om du ej gör något...är du lika skyldig till misshandel!!

• Anonym (hyckleri?)

Men herregud. Mannen slår ju inte ungen med knytnävarna direkt. Drömmer Ja, jag tycker det är en hysterisk ton här. De allra flesta i den här tråden är riktiga hycklare, för i USA, England och andra länder ni gillar är det är helt lagligt med aga. Och ni sitter och dreglar efter de där tv-kändisarna, artisterna, miljardärerna som också smäller sina barn på rumpan. Ska man bojkotta något får man väl göra det ordentligt? Sluta kolla på tv-program från USA och England, sluta lyssna på de artisternas musik, gå inte på bio mer.

• Anonym (bra skrivet)
    Anonym (hyckleri?) skrev 2013-05-16 00:28:48 följande:
    Men herregud. Mannen slår ju inte ungen med knytnävarna direkt. Drömmer Ja, jag tycker det är en hysterisk ton här. De allra flesta i den här tråden är riktiga hycklare, för i USA, England och andra länder ni gillar är det är helt lagligt med aga. Och ni sitter och dreglar efter de där tv-kändisarna, artisterna, miljardärerna som också smäller sina barn på rumpan. Ska man bojkotta något får man väl göra det ordentligt? Sluta kolla på tv-program från USA och England, sluta lyssna på de artisternas musik, gå inte på bio mer.

sååååå bra skrivet fannn vad alla ÖVERDRIVER!

precis som du skriver så är det lagligt med aga i väldigt många länder. Misshandel och aga ser ja som två olika saker  
  • Anonym (En mamma)
    Anonym (hyckleri?) skrev 2013-05-16 00:28:48 följande:

Du har visst missuppfattat allt här!!!

Detta gäller något som händer i Sverige!?

I Sverige är det förbjudet!

"

Vuxna får aldrig slå barn eller unga, det är olagligt. 1979 kom förbudet mot så kallad barnaga, och det betyder att föräldrar och andra vårdnadshavare inte får uppfostra eller straffa sina barn fysiskt, till exempel genom att slå."

Barn har rätt till omvårdnad, trygghet och en god fostran. Barn skall behandlas med aktning för sin person och egenart och får inte utsättas för kroppslig bestraffning eller annan kränkande behandling”. 

Att barn och unga inte får utsättas för kroppslig bestraffning betyder att föräldrar eller andra vårdnadshavare inte får göra så att man skadas eller får ont. Förbudet mot att slå eller skada sina barn gäller även om slaget inte är hårt och även om det inte gör ont länge. Att barn och unga inte får utsättas för kränkande behandling innebär att vuxna inte får till exempel låsa in sina barn eller kalla dem för fula saker. Vuxna får aldrig använda våld, tvång eller hot om våld för att bestraffa eller uppfostra barn och unga. Däremot får en vuxen till exempel hålla i, lyfta eller rycka undan ett barn för att hindra det från att göra sig själv illa eller skada andra.

Detta gäller i Sverige!

Med det ålderdomliga sätt du har att se på barnen, det käraste vi har, hoppas jag du inte bor i Sverige.

Om du gör det är det sorgligt att du inte tagit till dig av den klokhet som ligger till grund för ovanstående.

Stackars dina barn om du har några.

TS. Bry dig inte om sådana bakåtsträvare.

Det är Sverige som är ett föregångsland i denna fråga och de andra länderna som inte kommit så långt i utvecklingen.

• Anonym (hyckleri?)
    Anonym (En mamma) skrev 2013-05-16 12:16:36 följande:

Du har visst missuppfattat allt här!!!

Detta gäller något som händer i Sverige!?

I Sverige är det förbjudet!

"

Vuxna får aldrig slå barn eller unga, det är olagligt. 1979 kom förbudet mot så kallad barnaga, och det betyder att föräldrar och andra vårdnadshavare inte får uppfostra eller straffa sina barn fysiskt, till exempel genom att slå."

Barn har rätt till omvårdnad, trygghet och en god fostran. Barn skall behandlas med aktning för sin person och egenart och får inte utsättas för kroppslig bestraffning eller annan kränkande behandling”. 

Att barn och unga inte får utsättas för kroppslig bestraffning betyder att föräldrar eller andra vårdnadshavare inte får göra så att man skadas eller får ont. Förbudet mot att slå eller skada sina barn gäller även om slaget inte är hårt och även om det inte gör ont länge. Att barn och unga inte får utsättas för kränkande behandling innebär att vuxna inte får till exempel låsa in sina barn eller kalla dem för fula saker. Vuxna får aldrig använda våld, tvång eller hot om våld för att bestraffa eller uppfostra barn och unga. Däremot får en vuxen till exempel hålla i, lyfta eller rycka undan ett barn för att hindra det från att göra sig själv illa eller skada andra.

Detta gäller i Sverige!

Med det ålderdomliga sätt du har att se på barnen, det käraste vi har, hoppas jag du inte bor i Sverige.

Om du gör det är det sorgligt att du inte tagit till dig av den klokhet som ligger till grund för ovanstående.

Stackars dina barn om du har några.

TS. Bry dig inte om sådana bakåtsträvare.

Det är Sverige som är ett föregångsland i denna fråga och de andra länderna som inte kommit så långt i utvecklingen.

Jag slår inte mina ungar. Men jag har vett att se skillnad på misshandel och aga, och det har också Polisen. Du kan ju bara kolla igenom lite uppgifter om vad som händer när en förälder blir anmäld för att ha slagit sitt barn på rumpan eller handen. Åker föräldern i fängelse? Nej, oftast inte. Det sker däremot när föräldern misshandlat barnet, dvs slagit honom/henne hårt, örfilat, orsakat svåra skador, etc.

Och dessutom svarade du inte ett skit på hur hycklande ni är. Kollar du på TV-program och filmer från andra delar av världen, eller lyssnar du på populär musik? Dreglar du över bilderna på de "Topp 100 hetaste kändismännen"? Det är isåfall dubbelmoral. Att påstå att en pappa som daskar sitt trotsiga barn i rumpan är en psykopat, misshandlare, sjuk i huvudet etc, när de kändisar ni avgudar gör samma sak. Varför snackas inte lika mycket skit om dem?
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (hyckleri?) skrev 2013-05-16 12:26:32 följande:
    Jag slår inte mina ungar. Men jag har vett att se skillnad på misshandel och aga, och det har också Polisen. Du kan ju bara kolla igenom lite uppgifter om vad som händer när en förälder blir anmäld för att ha slagit sitt barn på rumpan eller handen. Åker föräldern i fängelse? Nej, oftast inte. Det sker däremot när föräldern misshandlat barnet, dvs slagit honom/henne hårt, örfilat, orsakat svåra skador, etc.

Och dessutom svarade du inte ett skit på hur hycklande ni är. Kollar du på TV-program och filmer från andra delar av världen, eller lyssnar du på populär musik? Dreglar du över bilderna på de "Topp 100 hetaste kändismännen"? Det är isåfall dubbelmoral. Att påstå att en pappa som daskar sitt trotsiga barn i rumpan är en psykopat, misshandlare, sjuk i huvudet etc, när de kändisar ni avgudar gör samma sak. Varför snackas inte lika mycket skit om dem?
    Är du barnets far? Eller anhörig? För hur annars försvarar du misshandel/aga av barn?
  • Anonym (hm 2)
    Anonym (hyckleri?) skrev 2013-05-16 12:26:32 följande:

Du har fel. Efter att själv ha blivit utsatt för misshandel, så är jag insatt i vad som räknas dit, och tro mig, polisen tar inte lätt på barnaga/misshandel. Allt fysiskt övergrepp räknas som fysisk misshandel, det är INTE beroende på "hur hårt" man slår. Det finns även något som heter psykisk misshandel som inte alls består av fysiska men, det är dock lika allvarligt. Hur ser du på det i så fall? Att få sin kropp och sitt sinne kränkt genom att någon annan tar sig rätten att behandla en hur den vill är det värsta man kan göra som människa, och inte minst som förälder. 

Och tänk då på att detta är barn som inte ska utsättas för någon typ av misshandel eller aga som du skriver om. Från Ts: "...Slår henne hårt på rumpan (med blöja på) slog henne med hennes tröja på benet som hon vägrade ta på sig, sen såg jag ett märke på hennes axel vid bröstet som hon visade och sa titta vad pappa gjorde. Sen ville hon inte borsta tänderna och spotta ut massa vatten som rann på hennes tröja då smällde han till henne på armen så det lät högt och Putte till henne hårt så hon hängde fram över handfatet"

Vilken del tycker du låter "inte så farligt"? Att det enbart rörde sig om en dask i rumpan?
    Dessutom, ditt snack om hyckleri är ju bara löjligt och inte ens värt att besvara. Hur kan du anta att man sitter och dreglar över "top 100 hetaste män"? Och bara för att det inte finns någon lag mot det i andra länder, så innebär inte det att folk beter sig hur som helst. 

Där förnuftet tar slut, tar nävarna vid.
Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(