• Anonym (:()

Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(

Jag vet inte vad jag ska göra! Min man tappar tålamodet jätte lätt och blir arg, jag är så arg och besviken på honom. Han slår våran dotter för minsta lilla när han har haft en lång dag på jobbet och är trött, han blir som det hemskaste monster! Våran tvååring snart 3 i sommar är ganska vild och trotsig. Iförrgår fick jag nog, han smällde till henne 5 gånger på bara 2-3 tim, på kvällen före läggdags. Slår henne hårt på rumpan (med blöja på) slog henne med hennes tröja på benet som hon vägrade ta på sig, sen såg jag ett märke på hennes axel vid bröstet som hon visade och sa titta vad pappa gjorde. Sen ville hon inte borsta tänderna och spotta ut massa vatten som rann på hennes tröja då smällde han till henne på armen så det lät högt och Putte till henne hårt så hon hängde fram över handfatet, hon stod på toa stolen. Jag blev förbannad och tog henne och sa åt han att gå därifrån. Jg får trösta henne och jag mår för jävligt. Hur kan jag ha en man som inte har någon kontroll hon är bara ett barn!! Ändå är det jag som har varit hemma med barnen varenda dag, men aldrig att jag skulle slå mina barn när dem är jobbiga. Vi bråkade dagen efter och han får det att låta som att det är mitt fel, han blir arg på MIG! Han säger att han inte vill göra som han gör, men han är stressad och trött då menar han att jag ska hoppa in och ta över allt:/ jag har alltid sagt till mig själv att aldrig vara med en man som slår barn, jag hatar det. Det går emot allt jag står för! För övrigt är han underbar och älskar son familj, kramar och säger att van älskar dem till barnen. Ska kg behöva skydda mina barn mot deras egen far!!? Jag vägrar stå bredvid detta. Han har sagt flertal gånger att han ska sluta. Men nu har set blivit värre. Vad ska jag göra? :(

• Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(
  • Anonym (va??)
    ummabdilleh skrev 2013-05-11 13:55:12 följande:

Vad du varit med om är misshandel och hemskt. Själv kommer jag.och.min man från länder där man slår barn som disciplin. Jag har aldrig blivit misshandlad men slagen, mest av min mormor när jag betett mig väldigt dåligt. Har inga depressioner eller andra problem idag på grund av detta. Trots jag och min man båda kommer från hem, länder där man blivit slagen om man betett sig illa.och vi inte tycker det är fel eller var fel att slå, inte misshandla gör vi absolut inte detta mot våra barn. Man kommer mkt längre med barnens uppfostran genom att ge dom mkt kärlek och ha bra kontakt med dom. Mina föräldrar är inte från mellanöstern förresten utan från olika europeiska länder. Om nån undrar där slå barn är lika vanligt som. I icke europeiska länder och lagligt
    Du blev inte misshandlad, men slagen?? Fattar du inte själv att det är samma sak?

Nej, det gör du tydligen inte eftersom du inte tycker det är fel att slå barn. Är det så du rättfärdigar när du klappar till dina ungar, att du inte misshandlar, utan bara slår??

Vissa borde verkligen inte få ha barn!! 
  • Dandelioness

Borde väl vara uppenbart TS? Du gör vad du behöver för att skydda ditt barn och många har redan skriivt vad du bör göra... 

• Dandelioness
    Anonym (BT) skrev 2013-05-11 13:46:35 följande:
    Låter fint och bra men funkar inte i praktiken. Du kan inte hindra den andra föräldern att träffa barnet. Och då är du inte närvarande....
    Har han misshandlat sitt barn så har han till sin höjd rätt till bevakat umgänge... Så det så...
  • Dandelioness
    Dandelioness skrev 2013-05-11 14:22:25 följande:
    Har han misshandlat sitt barn så har han till sin höjd rätt till bevakat umgänge... Så det så...
    PLUS att hon borde begära skyddad identitet för att skydda sig själv och barnet och inte fan kan idioten, svinhuvudet, träffa sitt barn då.
  • Anonym (A 2)

Vad lätt det är för folk att sitta bakom sina skärmar och predika det ena och det andra för främmande människor. Det värsta är ju att ni tror att Soc är gud gåva till samhället. Googla lite så får ni se vad som händer.

• Anonym (BT)
    Dandelioness skrev 2013-05-11 14:22:25 följande:
    Ha ha ha. Så trodde jag också att det var.....men tyvärr. Soc gör INGENTING.
  • ummabdilleh
    Anonym (va??) skrev 2013-05-11 14:19:30 följande:
    Du blev inte misshandlad, men slagen?? Fattar du inte själv att det är samma sak? Nej, det gör du tydligen inte eftersom du inte tycker det är fel att slå barn. Är det så du rättfärdigar när du klappar till dina ungar, att du inte misshandlar, utan bara slår?? Vissa borde verkligen inte få ha barn!! 

Har du läst vad jag skrev? Tydligen inte. VI SLÅR INTE VÅR BARN och nej förutom det tycket jag inte det är fel. Som många andra saker är även detta en kultursak.
  • ummabdilleh
    Anonym (A 2) skrev 2013-05-11 14:35:06 följande:
    Vad lätt det är för folk att sitta bakom sina skärmar och predika det ena och det andra för främmande människor. Det värsta är ju att ni tror att Soc är gud gåva till samhället. Googla lite så får ni se vad som händer.

Exakt
  • Dandelioness
    Men det visar ju bara den ena sidan av historian.... Jag tror soc har hjälpt många barn som föräldrar!
  • Anonym (BT)
    Precis. 
Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(