Inlägg från: ummabdilleh |Visa alla inlägg
  • ummabdilleh

Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(

Envira skrev 2013-05-10 21:07:42 följande:
    Kan man inte anmäla denna tråd så att polisen kan försöka få fram IP-nummer och hitta ts barn? Det är ju  faktiskt barnmisshandel det handlar om.. 

Herregud vad folk blandar sig i . Ge t.s andra råd än anmäla och lämna. Man kan undra hur många olyckliga folk det finns på detta forum som önskar andra ska vara lika olyckliga som de själva. Dessutom kanske kvinnor borde prata med sina män och kolla så de tycker samma om livet, barnuppfostran m.m innan de springer och skaffar barn och sen klagar. Lär er nåt nån gång
  • ummabdilleh
    Anonym (BT) skrev 2013-05-11 06:28:56 följande:
    Men ni som läser här fattar verkligen inte. DET FINNS INGEN HJÄLP om inte pappan tillfogat så stora skador på barnet att sjukhusvistelse krävs, alltså hjärnskador, benbrott, stora sår osv. Att slå sitt barn lite då och då med en tröja, på armen, putta till det, dra i håret osv är HELT OK. INGENTING händer.  Rådet att anmäla, ta barnet och lämna mannen leder till följande saker:  -anmälan leder till utredning, som läggs ner då inga fotografiska bevis finns -pappan blir förnärmad och ofta mer aggressiv mot mamman, som anmält -pappan får rätt att ha barnet halva tiden, ENSAM Förstår ni inte? Det är inget bra råd, det finns ingen hjälp! MÅNGA kvinnor har det som TS idag, i en rävsax. Vad hon än gör, kan hon inte skydda barnet, OM INTE pappan gör synliga, rejäla skador på barnet. Så fungerar lagen i Sverige idag.  När detta hände mig och mitt barn fick jag kontakt med andra mammor som upplevde/upplevt samma sak, det är ett känt problem och inte alls konstigt att TS ställer frågan här. Lagen står nästan alltid på pappans sida.... 

Eller så tar soc barnet från mamman för att hon inte lämnat pappan för länge sen. Har funnits massa såna trådar på f.l
  • ummabdilleh
    Anonym (Idioter) skrev 2013-05-11 09:19:31 följande:
    1: JA, du är dum som sitter och förminskar det hela! Ja, han är ju såå fin och underbar. Han är ju sååå stressad.. Han är annars jättefin som pappa..SKITSNACK! Hör du inte själv hur patetisk du låter? 2. JA! Det är dels ditt fel också som sitter och tittar på medans din lilla flicka MISSHANDLAS! DU gör INTE ALLT som står i din makt för att skydda barnet! 3. Att han kommer från ett annat land är bara en bortförklaring! För ni bor väl i sverige? Jag kan berätta om mig själv lite så du förstår. Jag är 22 år och har ett 10cm långt ärr på min kind. Ärret har suttit där i 27år. Min pappa gav mig det när jag var 6år. Härligt va?Han är också från en annan kultur detsamma med min mamma. Jag var 6 år och min syster var 6 månader. Jag råkade kasta en leksak (mjukisdjur) på henne och hon skrek av lite rädsla. Då kom min pappa rusande och lyfte upp mig i HUVUDET så jag lyfte från golvet och kastade sedan ner mig på golvet, så jag fick ont i svanskotan, därefter fick jag ett par sparkar i rygg och mage. Men han jobbade ju så mycket (7 dagar i veckan) så han var ju så stressad och det gör väl ingenting att han gjorde så? Han slog på mig varje vecka, så fort vi hörde dörren låsas upp började man skaka som ett löv och vågade inte säga ett ord. För jag visste inte vad han skulle göra om jag "störde". Min mamma fick också smaka på hans knytnävar och fick en krossad näsa. Men hon höll tyst, för han är ju så som person, han hade kort stubin. När jag var 3-4 år så kom han inrusande till mitt rum för jag hade svarat emot min mamma och slog mitt huvud ett ex antal gånger i väggen! För man säger inte emot en förälder, trots hos barn finns inte. Utan det är min mamma som misslyckades med uppfostran. Men han var ju utarbetad och det är då ok, det var ju mitt fel jag skulle inte ha sagt emot min mamma dumma jag. På förskolan frågade de vart jag fick såret i ansiktet och jag ljög och sa att jag rev mig i duschen. För min pappa hotade med att om jag sa något så skulle han antingen kapa av min tunga (visade mig en stor kniv som han värmde på spisen för att bli vassare som han sa) eller så skulle de ta mig ifrån min mamma. Men han var ju trött och utarbetad så det gör inget. Till slut så skilde sig min mamma ifrån grisen och det var det bästa jag har varit med om! Jag var 8 år då coh jag var så glad för det! Jag HATADE min pappa. Han flyttade tillbaks till hemlandet och gjorde ett par försök till kontakt, men gav upp sen när vi inte ville tala med honom. Det är 25 år sen jag träffade min pappa och jag HATAR honom varje dag för det han gjort mot oss! Jag ser ärret VARJE dag och påminns om mitt förflutna, det gör att jag aldrig kommer förlåta min far. Skulle han komma till sverige skulle jag personligen ha ihjäl honom. Utan att blinka. Jag ser nästan framemot att han skulle få för sig att dyka upp. Nu har jag 2 barn själv och skulle någon röra mina barn skulle jag inte tveka att ha ihjäl den människan. Jag skulle inte sitta och förminska det hela som du gör.  Jag ber varje dag att min pappa ska dö. Utåt är det aldrig någon som misstänker något då jag är väldigt social och har vant mig att dölja mina känslor. Men jag litar inte på en enda människa. Vill du att din dotter ska ha en sån uppväxt? Inte lita på någon? Ha hämndbegär?  Min pappa är från mellanöstern  

Vad du varit med om är misshandel och hemskt. Själv kommer jag.och.min man från länder där man slår barn som disciplin. Jag har aldrig blivit misshandlad men slagen, mest av min mormor när jag betett mig väldigt dåligt. Har inga depressioner eller andra problem idag på grund av detta. Trots jag och min man båda kommer från hem, länder där man blivit slagen om man betett sig illa.och vi inte tycker det är fel eller var fel att slå, inte misshandla gör vi absolut inte detta mot våra barn. Man kommer mkt längre med barnens uppfostran genom att ge dom mkt kärlek och ha bra kontakt med dom. Mina föräldrar är inte från mellanöstern förresten utan från olika europeiska länder. Om nån undrar där slå barn är lika vanligt som. I icke europeiska länder och lagligt
  • ummabdilleh
    Anonym (va??) skrev 2013-05-11 14:19:30 följande:
    Du blev inte misshandlad, men slagen?? Fattar du inte själv att det är samma sak? Nej, det gör du tydligen inte eftersom du inte tycker det är fel att slå barn. Är det så du rättfärdigar när du klappar till dina ungar, att du inte misshandlar, utan bara slår?? Vissa borde verkligen inte få ha barn!! 

Har du läst vad jag skrev? Tydligen inte. VI SLÅR INTE VÅR BARN och nej förutom det tycket jag inte det är fel. Som många andra saker är även detta en kultursak.
  • ummabdilleh
    Anonym (A 2) skrev 2013-05-11 14:35:06 följande:
    Vad lätt det är för folk att sitta bakom sina skärmar och predika det ena och det andra för främmande människor. Det värsta är ju att ni tror att Soc är gud gåva till samhället. Googla lite så får ni se vad som händer.

Exakt
  • ummabdilleh
    Anonym (va??) skrev 2013-05-11 14:19:30 följande:
    Du blev inte misshandlad, men slagen?? Fattar du inte själv att det är samma sak? Nej, det gör du tydligen inte eftersom du inte tycker det är fel att slå barn. Är det så du rättfärdigar när du klappar till dina ungar, att du inte misshandlar, utan bara slår?? Vissa borde verkligen inte få ha barn!! 

Så fort nån inte lever som du tycker de ska leva så borde de inte få ha barn, för ditt sätt att leva är rätt. Kanske e du som lever fel, eller lever svenskar rätt och resten av världen fel för de gör på annat sätt. Vilka blinda folk f.l är fullt av
  • ummabdilleh
    Psychopath skrev 2013-05-11 15:01:57 följande:
    Hade ett slag på rumpan varit misshandel hade det inte funnits någon distinktion mellan misshandel och aga, men nu gör det det. Du hånar de som blivit misshandlade på riktigt genom att yttra dig sådär korkat. Och sen kanske du kan ta och sluta resa utomlands, sluta kolla på TV-program och se upp till kändisar från USA där aga är helt lagligt och de förmodligen själva blivit agade/agar sina barn. Lite dubbelmoral va?

Det är detta jag menar precis. Slag på rumpan är inte misshandel
  • ummabdilleh
    Anonym (va??) skrev 2013-05-11 17:12:14 följande:
    Så om något är en kultursak så är det ok även om det handlar om barn som skadas?? Försvarar du hedersmord också, det är ju en kultursak även det? 

Tycker du att halva världen har fel barnuppfostran för att de gör och lever på annat sätt än du?? Acceptera att alla folk är olika och lever olika. Nej jag tycker inte ännu en gång det är fel att slå barn. Tycker jag misshandel är fel? Ja. Slår jag mina barn? Nej, men tycker fortfarande inte det är fel
  • ummabdilleh
    Anonym (va??) skrev 2013-05-11 17:15:24 följande:
    Man får leva hur man vill så länge man inte skadar någon annan, absolut inte barn!!
    ummabdilleh skrev 2013-05-11 15:23:16 följande:
    Det är detta jag menar precis. Slag på rumpan är inte misshandel
    Läs på lite, det ÄR misshandel!! Det är olagligt, sen får ni gapa så mycket ni vill om "kultur" och att man ska få leva som man vill!! Jag blir äcklad över alla som sitter och försvarar barnmisshandel och aga, fy faen!! 

Du blir säkert äcklad på många saker, kanske för jag omskär mina söner när de är bebisar, gör hål i öronen på döttrar när de är små, har inte lördagsgodis regel utan ger när jag känner för det? Tror du jag bryr mig?? Nix!! Kanske folk borde ha annan fritid än sitta uppkopplade på familjeliv dygnet runt och bara leta fel hos andra familjer. Jag gör det bästa för mina barn och struntar vad du gör med dina. Jag tycket mitt sätt är det bästa för mig och min familj som du tycket ditt är bäst för dina. Som sagt halva världens Befolkning har inte fel och bara du rätt.
Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(