Inlägg från: Anonym (va??) |Visa alla inlägg
  • Anonym (va??)

Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(

ummabdilleh skrev 2013-05-11 13:55:12 följande:

Vad du varit med om är misshandel och hemskt. Själv kommer jag.och.min man från länder där man slår barn som disciplin. Jag har aldrig blivit misshandlad men slagen, mest av min mormor när jag betett mig väldigt dåligt. Har inga depressioner eller andra problem idag på grund av detta. Trots jag och min man båda kommer från hem, länder där man blivit slagen om man betett sig illa.och vi inte tycker det är fel eller var fel att slå, inte misshandla gör vi absolut inte detta mot våra barn. Man kommer mkt längre med barnens uppfostran genom att ge dom mkt kärlek och ha bra kontakt med dom. Mina föräldrar är inte från mellanöstern förresten utan från olika europeiska länder. Om nån undrar där slå barn är lika vanligt som. I icke europeiska länder och lagligt
    Du blev inte misshandlad, men slagen?? Fattar du inte själv att det är samma sak?

Nej, det gör du tydligen inte eftersom du inte tycker det är fel att slå barn. Är det så du rättfärdigar när du klappar till dina ungar, att du inte misshandlar, utan bara slår??

Vissa borde verkligen inte få ha barn!! 
  • Anonym (va??)
    ummabdilleh skrev 2013-05-11 14:40:18 följande:

Har du läst vad jag skrev? Tydligen inte. VI SLÅR INTE VÅR BARN och nej förutom det tycket jag inte det är fel. Som många andra saker är även detta en kultursak.
    Så om något är en kultursak så är det ok även om det handlar om barn som skadas?? Försvarar du hedersmord också, det är ju en kultursak även det? 
  • Anonym (va??)
    ummabdilleh skrev 2013-05-11 14:46:39 följande:

Så fort nån inte lever som du tycker de ska leva så borde de inte få ha barn, för ditt sätt att leva är rätt. Kanske e du som lever fel, eller lever svenskar rätt och resten av världen fel för de gör på annat sätt. Vilka blinda folk f.l är fullt av
    Man får leva hur man vill så länge man inte skadar någon annan, absolut inte barn!!
    ummabdilleh skrev 2013-05-11 15:23:16 följande:

Det är detta jag menar precis. Slag på rumpan är inte misshandel
    Psychopath skrev 2013-05-11 15:01:57 följande:
    Hade ett slag på rumpan varit misshandel hade det inte funnits någon distinktion mellan misshandel och aga, men nu gör det det. Du hånar de som blivit misshandlade på riktigt genom att yttra dig sådär korkat.

Och sen kanske du kan ta och sluta resa utomlands, sluta kolla på TV-program och se upp till kändisar från USA där aga är helt lagligt och de förmodligen själva blivit agade/agar sina barn. Lite dubbelmoral va?
    Läs på lite, det ÄR misshandel!!
     Det är olagligt, sen får ni gapa så mycket ni vill om "kultur" och att man ska få leva som man vill!!

Jag blir äcklad över alla som sitter och försvarar barnmisshandel och aga, fy faen!!Kräks

• Anonym (va??)
    Donum skrev 2013-05-11 17:35:51 följande:
    Men kanske den andra halvan som låter bli att låta skära i sina barn har rätt? ;)

"Även om 10 miljoner säger något idiotiskt, så är det likväl idiotiskt." 
    Exakt. Men de kommer du aldrig att få religiösa tokstollar att förstå. De kommer att fortsätta aga och misshandla sina barn på olika sätt, oavsett om det är olagligt eller inte. Gud går före allt, även barnen.

Kräks Gråter 
  • Anonym (va??)
    Donum skrev 2013-05-11 19:56:07 följande:
    Jag är en "religiös tokstolle", men jag varken agar eller misshandlar mina barn, så det ena utesluter inte det andra. Flört
    Då sätter du troligen inte gud före dina barn heller, eller försöker rättfärdiga barnmisshandel med att kulturen/religionen kräver det, och är således ingen tokstolle. 

Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(