• livetvänder

Negerboll..

Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)

Vad säger ni????

• Svar på tråden Negerboll..
  • Jellybeanbaby
    oOOo oOOo skrev 2013-03-02 19:24:58 följande:
    Kanske satt en sådan där boll i halsen

Någon som kan Heimlich manöver? 
    Hahaha!
    orka
  • Delia
    Fridiz86 skrev 2013-03-02 19:41:29 följande:
    om jag nu inte skulle kunna säga negerboll som jag gjort i många år utan fått en  enda sur blick på mig så skulle det verkligen inte vara chokladboll.

chokladboll kan vara lika nerväderande mot en mörkhyad. så då kan alla ställa sig frågan: vad ska kakjävlen heta så det passar alla?
    Varför skulle choklad vara nedvärderande mot någon?
  • Jellybeanbaby
    Dorian Ertymexx skrev 2013-03-02 14:56:18 följande:

Jag undrar samma sak när man ska säga "invandringskritisk" istället för "rasist". Eller varför man ska säga "stark, självständig kvinna" istället för "jävla slampa". Den nya tiden är sååå förvirrande!! *notera sarkasmen*
    ahahaha sånt där brukade vi också tjafsa om... på skolgården i sjuan...
    orka
  • oOOo  oOOo
    Delia skrev 2013-03-02 19:49:30 följande:
    sade han med chokladränder i kallingarna
  • Fridiz86
    Delia skrev 2013-03-02 19:49:30 följande:
    fråga inte mig, fråga den som blir störd av det. kanske för vi ändrar saker i onödan när vissa vet att det bara är en bakelse.

negerboll just för ordet neger finns i det ordet.
    chokladboll- just för brun är choklad.

men som sagt man kan störa sig för vilket ord som helst om man själv tillåter sig själv att bli störd av just ett ord
  • Grande Rock
    Fridiz86 skrev 2013-03-02 19:59:08 följande:
    fråga inte mig, fråga den som blir störd av det. kanske för vi ändrar saker i onödan när vissa vet att det bara är en bakelse.

negerboll just för ordet neger finns i det ordet.
    chokladboll- just för brun är choklad.

men som sagt man kan störa sig för vilket ord som helst om man själv tillåter sig själv att bli störd av just ett ord
    får man bli störd av att det finns människor som blir störda av att de inte får lov att störa andra?
  • Fridiz86
    Grande Rock skrev 2013-03-02 20:03:34 följande:
    får man bli störd av att det finns människor som blir störda av att de inte får lov att störa andra?
    såklart människor kan störa sig av andra oavsett vad.
  • Grande Rock
    Fridiz86 skrev 2013-03-02 20:05:07 följande:
    såklart människor kan störa sig av andra oavsett vad.
    då är det alltså ok att folk stör sig på att vissa individer klamrar sig fast vid omoderna och nedvärderande uttryck som tex negerboll
Svar på tråden Negerboll..