• livetvänder

Negerboll..

Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)

Vad säger ni????

• Svar på tråden Negerboll..
  • Dorian Ertymexx
    Ljushuvud skrev 2013-03-02 10:46:16 följande:

Du har rätt, om det nu är sant att din kompis säger att jorden är platt! Då är det fakta! Om jorden verkligen är platt är t.o.m. du nog tillräckligt insatt för att betvivla påståendet!

Nänänänä!! Nu ska vi ta vad du skrev och analysera här: man ska INTE se till den större verkligheten eller helthetsbilden, för man får sämre fakta då, skrev du. Och i min lokala verklighet, så ÄR jorden platt. Jag ser ingen böjning här. Så med din logik är jorden platt. Att titta på helheten, eller den större verkligheten är att få SÄMRE FAKTA, så med din logik är alltså att jorden är rund (en holistisk sanning) SÄMRE än att jorden är platt (en subjektiv sanning). Det är vad du skrev!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2013-03-02 14:26:34 följande:
    Vet du, när du skriver så där får jag lust att börja kalla dem för chokladbollar igen. Varför? Jo, vadå ''skuld''? Vad då "oförstånd"? Lever vi i en åsiktsdiktatur eller?

Japp. Ta farväl av din familj, snart kommer dödspatrullerna och hämtar dig. Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    Nutnut skrev 2013-03-02 14:55:42 följande:
    Självklart säger man inte Negerboll. Chokladboll eller kokosboll går väl alldeles utmärkt att säga.

Neger är ju ett ord med väldigt negativ underton och bör inte användas överhuvudet taget. Varför känner du att du måste använda dig av ett ord folk kan ta illa upp av? Det är inte så att din boll blir mindre god bara för att du använder dig av ett annat ord?

Klart den blir mindre god! Precis som julen förlorad 68% av sin julighet nu när de tog bort den där tokroliga pickaninny-dockan!!!! Gråter
  • Inima
    Dorian Ertymexx skrev 2013-03-02 14:56:18 följande:

Jag undrar samma sak när man ska säga "invandringskritisk" istället för "rasist". Eller varför man ska säga "stark, självständig kvinna" istället för "jävla slampa". Den nya tiden är sååå förvirrande!! *notera sarkasmen*
    Hjärta
    Det är ingen idé att stänga stalldörren när hästen redan rymt.
  • Jellybeanbaby

Hm! FMG undvek att svara mig. Det brukar han aldrig göra. Nåt är i görningen...

orka
  • gerd123
    Dorian Ertymexx skrev 2013-03-02 15:09:39 följande:

Klart den blir mindre god! Precis som julen förlorad 68% av sin julighet nu när de tog bort den där tokroliga pickaninny-dockan!!!! Gråter

QUE? Nu förstår jag varför vissa inlägg raderas. Tråden är kapad. Ajöken ajjö!!!!
  • oOOo  oOOo
    Jellybeanbaby skrev 2013-03-02 17:35:32 följande:
    Hm! FMG undvek att svara mig. Det brukar han aldrig göra. Nåt är i görningen...
    Kanske satt en sådan där boll i halsen

Någon som kan Heimlich manöver? 
  • Fridiz86

om jag nu inte skulle kunna säga negerboll som jag gjort i många år utan fått en  enda sur blick på mig så skulle det verkligen inte vara chokladboll.

chokladboll kan vara lika nerväderande mot en mörkhyad. så då kan alla ställa sig frågan: vad ska kakjävlen heta så det passar alla?

• gerd123

Hallå!! Tråden är

oOOo oOOo skrev 2013-03-02 19:24:58 följande:
    Kanske satt en sådan där boll i halsen

Någon som kan Heimlich manöver? 

Du kan lägga ner. Tråden är kapad och det finns extremt lite utrymme för de som tycker att man faktiskt kan äta en negerboll då och då!! Inte ens i det egna köket ska man ta sig friheten att baka "negerbollar" huuuu då har man godkänt slaveri och apartheid och sagt OK till Ku kux Klan!! Här pratar vi inte om ett litet bakverk utan ett SPRÄNGSTOFF!!! SKÄMS alla ni som helt aningslösa bakat negerbollar med era barn!! Soc borde ta hand om er avkomma!!!
  • Grande Rock
    Fridiz86 skrev 2013-03-02 19:41:29 följande:
     vad ska kakjävlen heta så det passar alla?
    Kakjäveln kanske
Svar på tråden Negerboll..