• livetvänder

Negerboll..

Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)

Vad säger ni????

• Svar på tråden Negerboll..
  • oOOo  oOOo
    Fridiz86 skrev 2013-03-02 20:05:07 följande:
    såklart människor kan störa sig av andra oavsett vad.
    Så är det. Det är ren empati som driver negerbollsidkarna. De erbjuder sig villigt att bli störda på så vi andra kan komma undan med annat störande beteende.
  • gerd123
    Dorian Ertymexx skrev 2013-03-02 15:02:26 följande:

Nänänänä!! Nu ska vi ta vad du skrev och analysera här: man ska INTE se till den större verkligheten eller helthetsbilden, för man får sämre fakta då, skrev du. Och i min lokala verklighet, så ÄR jorden platt. Jag ser ingen böjning här. Så med din logik är jorden platt. Att titta på helheten, eller den större verkligheten är att få SÄMRE FAKTA, så med din logik är alltså att jorden är rund (en holistisk sanning) SÄMRE än att jorden är platt (en subjektiv sanning). Det är vad du skrev!

Självklart är jorden platt när man ser ut från sitt lilla fönster. Man kan inte skönja ngn böjning så då finnes den icke. När man således kommer till det lokala cafét och dristar sig till att beställa en "n.g.rb.l.l" och man begriper inte att man iom det godkänt allt förtryck av den svarta rasen och gjort sig medskyldig till allt som de svarta fått utstå genom historien. Likaväl som om man handlar en "vandrande jude" på blomsteraffären.....har man godkänt alla koncentrationsläger och tycker att "jamen något får man väl tåla"?? Eller?
  • Fridiz86
    Grande Rock skrev 2013-03-02 20:09:06 följande:
    då är det alltså ok att folk stör sig på att vissa individer klamrar sig fast vid omoderna och nedvärderande uttryck som tex negerboll
    jag tycker att varje människa har ett val, även om man inte gillar dennes val så får man respektera deras åsikt.

• Delia

Fridiz86: Jag känner ingen som tar illa upp av choklad, gör du? Vi sitter väl inte här och diskuterar ett problem som inte finns?

• CMM
    Fridiz86 skrev 2013-03-02 20:17:07 följande:
    jag tycker att varje människa har ett val, även om man inte gillar dennes val så får man respektera deras åsikt.

Tänk om varje människa hade en val, fan vad mycket valar det skulle finnas!
    Om mina barn får barn innan de blivit myndiga har jag misslyckats som förälder.
  • Fridiz86
    Delia skrev 2013-03-02 20:17:41 följande:
    Fridiz86: Jag känner ingen som tar illa upp av choklad, gör du? Vi sitter väl inte här och diskuterar ett problem som inte finns?
    jag har fått fler blickar när jag säger chokladboll än när jag säger negerboll konstigt nog.
    varför vet jag inte.
  • oOOo  oOOo
    CMM skrev 2013-03-02 20:17:41 följande:
    Och alla skulle respektera varandras valar. Vilken utopi.Drömmer
  • Fridiz86
    CMM skrev 2013-03-02 20:17:41 följande:
    om du skulle försöka vara rolig som misslyckades du rejält
  • CMM
    oOOo oOOo skrev 2013-03-02 20:21:29 följande:
    Och alla skulle respektera varandras valar. Vilken utopi.Drömmer
    Min blåval är tusen gånger starkare än din pappas knölval, så det så!
  • CMM
    Fridiz86 skrev 2013-03-02 20:21:40 följande:
    om du skulle försöka vara rolig som misslyckades du rejält
    Jag accepterar din åsikt. Själv har jag fortfarande inte slutat fnittra.
Svar på tråden Negerboll..